Connect with us

Hiburan

Kisah Cinta Pelakon Kanak Kanak Mitilda dan Hezriq berakhir,Tak Sangka Pula Ini Respon Aeril Zafrel

Published

on

Terdahulu kisah percintaan dua orang pelakon kanak-kanak pernah tvlar selepas mereka membuat kenyataan bahawa hubungan mereka ‘direstui’ orang tua mereka.

Namun rata-rata waraganet mengkrit1k gaya hidup Duerra Mitilda dan Hezriq Shah itu yang mengalahkan orang dewasa dan dianggap membuang masa.

Ini kerana kedua-dua mereka dikatakan masih muda dan tidak mungkin dapat memahami pengertian cinta dan peng0rbanan yang perlu dilakukan dalam hubungan. bvktinya, kini kedua pasangan cilik itu telah mengumumkan perpisahan mereka.

Walaupun tiada siapa yang mengambil serius kisah cinta m0nyet kedua kanak-kanak itu, ternyata ramalan warganet adalah benar.

Malah lebih menarik perhatian adalah apabila Aeril Zafrel yang pernah berlakon bersama
Mitilda dalam filem Cari Aku di Syurga turut memberi reaksi terhadap berita berkenaan.

“Dik orang tengah sibuk v1rus sekarang ni.Lepas ni k”

Ramai yang turut terhibur dengan respon selamba yang diberikan oleh suami Wawa Zainal itu.

 

“Lepas PU Abu baru kees adik kita kupas…

“Kecik Kecik Dah Tak De Kebebasan Jiwa”

Menjelaskan tentang perpisahan mereka di Instastory, Hezriq mengatakan Mitilda tidak setia manakala Mitilda pula berkata mereka sering brbalah kerana Hezriq cembvru dengan hubungan rapatnya bersama Nik Adam Mika.

Status dari Mitilda

Status dari Hezriq

Sekali Lagi Kisah Percintaan Pelakon Kanak Kanak Ini Tarik Perhatian Warganet. Tak Sangka Rupanya Hubungan Mereka Dah Berpisah. Akhirnya Mitilda Tampil d3dahkan Cerita Sebenar.

PERKONGSIAN mengenai hubungan cinta pelakon cilik Duerra Mitilda dengan Hezriq Shah yang mendapat restu kedua keluarga pernah menjadi perhatian warganet sebelum ini.

Pelbagai reaksi warganet mengenai hubungan cinta yang terjalin gara-gara usia pasangan itu yang masih muda.

Bagaimanapun menerusi perkongsian Mitilda, 11, di Insta story miliknya baru-baru ini mend3dahkan hubungan istimewa itu sudah berakhir. Mitilda mend3dahkan hubungannya dengan Hezriq sudah berakhir kepada cemburu.

Menurut Mitilda, ia berpunca daripada sikap Hezriq, 14, yang terlalu cemburu sehingga mereka sering brbalah.

“Sejak k3sviral Mitilda dengan Hezriq tu, Mitilda tak dibenarkan up gambar dan video kami berdua sebab taknak kena kritik lebih teruk.

“Bila shooting pula memang Mitilda rapat dengan rakan artis lelaki dan kami bergambar, buat tiktok kemudian Hezriq jadi cembvru.

“Dia kuat cemburu dan tak boleh nak faham status Mitilda sebagai seorang artis memang Mitilda akan sentiasa rapat dan bergambar dengan mereka.

“Artis dewasa pun macam tu juga. Bila Hezriq susah nak faham, susahlah kami nak terus bertahan.

Asyik brbalah akhirnya kami putus,” tulisnya. Mitilda mend3dahkan perkara berkenaan selepas diajukan soalan oleh peminat di laman Instagram miliknya.

Dalam pada itu, Hezriq turut memuat naik Insta story mend3dahkan bahawa kekasihnya itu kini sedang berkawan rapat dengan pelakon cilik iaitu Nik Adam Mika.

“Memang Mitilda dengan Adam pun,” tulisnya ringkas.

Sementara itu, hasil semakan mStar ke laman Instagram Nik Adam mendapati pelakon itu ada berkongsi beberapa gambar dan video mesra mereka berdua.

Nik Adam dan Mitilda dipercayai mula berkawan rapat apabila kedua pelakon itu kini sedang sibuk menjalani penggambaran bagi projek Runi dan Solah.

Pelakon kanak-kanak dikr1tik warganet gara-gara kongsi kisah cinta, bapa enggan campur urusan peribadi anak

PERKONGSIAN pelakon cilik Duerra Mitilda di Instagram mengenai hubungan cintanya dengan pelakon Hezriq Shah yang mendapat restu kedua keluarga mengundang kritikan warganet.

Warganet berpendapat, Mitilda yang kini berusia 10 tahun dan Hezriq, 13, masih terlalu muda dan belum sesuai untuk menjalinkan hubungan cinta.

Bapa Mitilda yang ingin dikenali sebagai Amir enggan memanjangkan 1su tersebut memandangkan ia melibatkan hal peribadi anaknya. Hezriq dan Mitilda secara terbuka berkongsi mengenai hubungan cinta mereka di laman sosial.

“Saya dan isteri yang menjaga dan menguruskan Mitilda. Jadi, saya rasa 1su ini tidak perlu la nak dipanjangkan.

“Pada saya, biarlah warganet nak buat andaian atau spekulasi mengenai perkara itu. Kalau mereka melihat secara baik, maka baik la begitu dan sebaliknya.

“Ini hal peribadi anak saya dan urusan keluarga saya. Saya harap semua boleh doa yang baik-baik sahaja,” katanya kepada mStar.

Mitilda dan Hezriq dilihat sangat terbuka berkongsi foto dan kisah cinta mereka di laman Instagram yang dikendali ibu bapa masing-masing.

Dalam pada itu, Amir memberitahu dia dan isterinya mendidik kanak-kanak itu untuk tidak merahsiakan sesuatu perkara daripada mereka. “Kami didik anak kami supaya tiada rahsia, dari hujung rambut sampai hujung kaki mereka akan cerita dekat kami.

“Kami bentuk kepercayaan dan kejujuran supaya mereka tidak memberontak dan membuat perkara yang tidak betul di belakang kami,” ujarnya.

Ibubapa Pelakon Cilik Tampil Beri Penjelasan Mengenai Perkongsian Kisah Cinta Mereka

Mungkin ia adalah lumrah dalam proses membesarkan anak, namun setiap ibu bapa pasti mahukan yang terbaik dalam memastikan permata hati menjadi individu yang bukan saja cemerlang dari aspek akademik malah mempunyai didikan, jati diri serta disiplin diri terbaik.

Ibu bapa seharusnya memainkan peranan mereka sebagai individu yang bertanggungjawab mendidik dan membentuk sahsiah yang cemerlang dan terbilang dalam diri anak.

Peranan ibu bapa penting kerana apabila ibu bapa memainkan peranan dengan baiknya, masalah yang berkaitan dengan remaja tidak akan berlaku.

Ibu bapa juga perlu menitikberatkan hal ehwal anak agar mereka tidak terjebak dengan perkara yang negatif yang mengundang impak kepada masa depan mereka. Ibu bapa harus bertindak dari sekarang agar masalah yang berkaitan dengan remaja dapat diselesaikan.

Perkongsian pelakon cilik Duerra Mitilda di Instagram mengenai hubungan cintanya dengan pelakon Hezriq Shah yang mendapat restu kedua keluarga mengundang kritikan Warganet.Warganet berpendapat, Mitilda yang kini berusia 10 tahun dan Hezriq, 13, masih terlalu muda dan belum sesuai untuk menjalinkan hubungan cinta.

Bapa Mitilda yang ingin dikenali sebagai Amir enggan memanjangkan 1su tersebut memandangkan ia melibatkan hal peribadi anaknya.

“Saya dan isteri yang menjaga dan menguruskan Mitilda. Jadi, saya rasa 1su ini tidak perlu la nak dipanjangkan.

Pada saya, biarlah warganet nak buat andaian atau spekulasi mengenai perkara itu. Kalau mereka melihat secara baik, maka baik la begitu dan sebaliknya.Ini hal peribadi anak saya dan urusan keluarga saya. Saya harap semua boleh doa yang baik-baik sahaja,” katanya kepada mStar.

Mitilda dan Hezriq dilihat sangat terbuka berkongsi foto dan kisah cinta mereka di laman Instagram yang dikendali ibu bapa masing-masing.Dalam pada itu, Amir memberitahu dia dan isterinya mendidik kanak-kanak itu untuk tidak merahsiakan sesuatu perkara daripada mereka.

“Kami didik anak kami supaya tiada rahsia, dari hujung rambut sampai hujung kaki mereka akan cerita dekat kami.Kami bentuk kepercayaan dan kejujuran supaya mereka tidak memberontak dan membuat perkara yang tidak betul di belakang kami,” ujarnya.

Realiti yang tidak dapat disangkal, kebanyakan ibu bapa semakin hari semakin tertekan apabila si anak mula menunjukkan perubahan sikap dan melakukan perkara yang mengundang kemar4han.

Keibubapaan yang bersikap penyayang dan tegas pula adalah corak asuhan ibu bapa yang ala demokratik.

Ibu bapa mempunyai banyak permintaan supaya melakukan sesuatu atau mencapai sesuatu, namun anak-anak diberi ruang untuk bersuara dan menyatakan pandangan khususnya dalam membuat keputusan keluarga.

Remaja amat penting kepada negara kerana mereka golongan pelapis dan akan memimpin negara pada masa akan datang.
Jika remaja rosak, maka masa depan negara turut rosak.

Seyogia ibu bapa mendidik anak dengan baiknya agar mereka mampu menjadi insan yang mampu memimpin negara dengan adil dan bijaksana.

Oleh itu, terdapat beberapa peranan yang seharusnya dilaksanakan oleh ibu bapa dalam membentuk sahsiah yang cemerlang dalam diri anak.

Sumber: mstar/Sinar Viral

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending