Connect with us

Hiburan

Rupanya Cerita Rumahtangga Rozi Dengan Abang Siti NurhaIiza Sudah Berakhir Dua Tahun Lalu

Published

on

Siapa sangka dalam diam, rupa-rupanya pengurus kepada penyanyi terkenal Datuk Seri Siti Nurhaliza iaitu Rozi Abdul Razak kini menjalani kehidupan sebagai ibu tunggal.

Terdahulu Rozi, 46, mengesahkan rumah tangga dia dengan abang kepada Siti iaitu Saiful Bahri Tarudin atau dikenali sebagai Ayie berakhir sejak dua tahun lalu.

Pengurus penyanyi terkenal, Datuk Seri Siti Nurhaliza iaitu Rozi Abdul Razak mengesahkan sudah bercer4i dengan abang Siti, Saiful Bahri Tarudin atau dikenali sebagai Ayie sejak dua tahun lalu.

 

Abang Siti Nurhaliza,Ayie

Perkara itu dikongsi Rozi, 46, menerusi rakaman video dengan sebuah penerbitan majalah yang dimuat naik di Instagram, semalam.

Menurut Rozi yang juga ibu beranak tiga itu, status dirinya turut menjadi pertanyaan dalam kalangan peminat di media sosial apabila tidak pernah melihat kelibat suaminya bersama.

” Mungkin tak semua orang tahu dan ramai yang tanya mana suami, kenapa tak letak gambar dia. Sebenarnya status saya sekarang adalah ibu tunggal.

” Kami sudah berpis4h hampir dua tahun lalu. Sebelum kami ke mahkamah untuk memutuskan perpis4han, rakan serta keluarga terdekat sudah mengetahui itu jalan terbaik untuk kami,” katanya.

” Ramai yang tanya mana suami saya, kenapa tak letak gambar suami apabila sering berkongsi foto dengan anak-anak.
” Dalam hal ini, hanya rakan dan keluarga rapat saja tahu kedaan sebenar yang saya adalah ibu tunggal,” katanya.

Rozi berkata perpis4han adalah jalan terbaik buat dia bersama bekas suami dan perkara itu diketahui anak-anak.

” Sebagai ibu, saya taknak status perpis4han yang berlaku membuatkan anak-anak rasa terabai. Jadi, saya duduk dengan anak-anak dan panggil mereka untuk berbincang supaya bersedia.

” Saya tidak mahu mereka fikir bukan-bukan. Bagi saya, kekuatan anak-anak bergantung kepada tindakan ibu bapa,” katanya.

Rozi yang terbiasa berdikari berkata, dia meneruskan kehidupan seperti biasa, cuma bezanya tanggungjawab keluarga digalas sendiri.

Menurut Rozi lagi, kehidupan mencabar apabila perlu melakukan semua perkara secara sendiri dan pada masa anak-anak dalam proses membesar.

Hasil perkongsian hidup Ayie dan Rozi, mereka dikurniakan tiga anak iaitu dua lelaki dan seorang perempuan.

Menerusi kapsyen di video tersebut, Rozi berkata dia sememangnya kurang bercerita mengenai hal peribadi namun terbuka untuk berkongsi motivasi dan inspirasi.

 

 

Rata-rata netizen di ruang komen tersebut memuji Rozi seorang wanita yang kuat dan mendoakan agar dia sentiasa berbahagia dengan anak-anak.

” Anak-anak pula ketika itu sedang membesar dan perlu perbelanjaan yang banyak, jadi saya tak boleh berada satu tahap saja.

” Saya perlu cari peluang dan sumber untuk menjana ekonomi supaya anak-anak ada masa depan yang baik. Saya tak nak status kita ini buat anak rasa terabai,” ujarnya.

Hasil perkongsian hidup Ayie dan Rozi, mereka dikurniakan tiga anak iaitu dua lelaki dan seorang perempuan.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : mstar

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Hiburan

“Nasib Aku Bukan Artis” – S1ndiran Aeril Zafrel Terhadap Seniman Memang Padu.Tuju Pada Siapa Tu

Published

on

By

Semenjak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dijalankan, majoriti rakyat Malaysia hilang sumber pendapatan.

Situasi ini membuatkan kerajaan mewujudkan Pakej Rangsangan Ekonomi untuk membantu rakyat yang berada dalam kesusahan.

Namun, lain pula yang terjadi apabila beberapa selebriti dilihat kurang senang dengan bantuan ini, malah mereka meminta kepada kerajaan untuk memberikan bantuan khas kepada penggiat seni.

Dalam post Persatuan Seniman Malaysia baru-baru ini, mereka menyenaraikan cadangan bantuan khas yang ingin diminta kepada kerajaan.

Berikut adalah beberapa permintaan Seniman

1 E-wallet RM500 – RM1k
2 Baucer pembelian barang keperluan diri dan rumah
3 Pemeriksaan covid percuma di hospital kerajaan DAN HOSPITAL SWASTA.
4 Bantuan khas RM1k SETIAP BULAN untuk tempoh 6 BULAN.

 

Permintaan ini dilihat agak keterlaluan bagi netizen yang menganggap penggiat seni juga sama seperti rakyat Malaysia yang lain.

Melihatkan situasi ini, Aeril Zafrel tampil dengan satu kenyataan seolah-olah meny1indir kerenah beberapa penggiat seni ini. Amboi.

 

Melihatkan response netizen yang terhibur dengan kenyataan itu, Aeril memuat naik lagi dua tweet yang berbunyi:

“Aku tiktok femes. Aku jugak army”

 

Untuk meredakan keadaan yang dilihat begitu tegang di antara netizen dan golongan penggiat seni, Aeril juga dilihat sempat bergurau senda dengan netizen. Sempoi betul.

 

Foto: Twitter

Semoga kemelut kecil ini dapat diselesaikan dengan segera. Penggiat seni juga rakyat Malaysia, sewajarnya mereka memohon bantuan seperti kita semua juga.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Sumber : CARI 

Continue Reading

Hiburan

“Saya Dulu 10 Tahun Lepas Hilang Semua Aset.Bawa Kancil Badan G4tal G4tal” Respon Amy Search Isu Artsi Minta Bantuan Kerajaan

Published

on

By

Industri hiburan Malaysia jadi p4nas selepas ada segelintir artis yang bersuara meminta kerajaan untuk tidak terlepas pandang terhadap golongan pelaku seni yang juga memerlukan bantuan.

Sejak itu, banyak pandangan yang diberikan di media sosial oleh pelbagai pihak baik dari golongan artis sendiri mahupun netizen.

Slah seorang selebriti yang ikut dipertanyakan mengenai isu artis juga mahu kerajaan membantu mereka, Amy juga punya buah pandangan sendiri.

Dalam sesi temu bual secara langsung di segmen IG Live ArtisDudukDiam pada Ahad di akaun Astro Gemp4k, bekas vokalis Search ini mengatakan sebagai rakyat Malaysia sudah pasti golongan artis juga tidak dipinggirkan menerima bantuan daripada kerajaan.

“Saya percaya selepas Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan tentang bantuan kepada seluruh rakyat, itu termasuklah buat golongan artis sebab kita juga rakyat Malaysia.

“Jadi sabar dan ikut panduan yang diberikan kerajaan tentang bantuan yang akan disalurkan kepada rakyat Malaysia. Kita artis, kita rakyat Malaysia, kita pasti akan dapat. 

“Saya menyeru juga badan badan atau organisasi yang bertanggungjawab menjalankan tugas mereka membantu seluruh pelaku seni termasuk yang di belakang tabir,” kata Amy optimis.

Vokalis berusia 62 tahun itu mengatakan hal yang perlu diberi fokus buat masa ini juga adalah tentang pentingnya kita sebagai rakyat Malaysia untuk kekal tenang dan mematuhi arahan kerajaan untuk berada di rumah sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dijalankan.

“Saya merayu kepada seluruh rakyat Malaysia, duduk rumah, kekal tenang, ikut saranan kerajaan. Yang penting kita berdoa supaya C0V-19 ini segera berakhir,” ujar Amy berkali-kali.

Pada masa sama, Amy turut mengimbas kisah hidupnya yang pernah susah.

Mengaku seawal karier bersama Search, kehidupannya pernah mewah, namun sekitar 10 tahun lepas beliau berhadapan dengan krisis hidup yang sangat mencengkam sehingga kehilangan semua aset yang pernah dikumpulnya sepanjang bergelar pelaku seni.

“Kita kena sediakan payung sebelum hujan. Macam itu yang saya fikir, fikir tentang 10 tahun ke depan, persediaan kita misalnya.

“Macam saya dulu, saya rasa dalam 10 tahun lepas saya hilang habis semua aset. Sampai saya hanya bawa kereta terpakai. Tapi ada artis rasa malu, naik Kancil badan boleh jadi g4tal-g4tal.

“Kita kena selalu ingat, jangan terlarut dalam sindr0m ‘star’. Ada masa kita tidak tahu apa akan jadi, maka kena beringat.

“Jadi untuk saya, saya selalu beringat dan ukur baju di badan sendiri. Ada lebih, saya belanja lebih. Tak ada lebih, kita ala kadar,” katanya yang mengingatkan agar rakan artis selain bijak menabung juga perlu mengambil insurans diri dan persediaan lainnya untuk hari tua.

Terdahulu, menerusi sesi temu bual sama, Amy mengumumkan keluar daripada kumpulan Search.

Menurut Amy, pengunduran yang dibuat adalah untuk kebaikan bersama termasuk memberi peluang buat anggota Search yang lain, Nasir, Kid dan Din mengorak langkah masing-masing tanpa bergantung atau tersekat kerana dirinya.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : gempk

Continue Reading

Hiburan

COV-19: ‘Ketepikan Peminat, Utamakan Artis..’ Komen Zizan Mula Tarik Perhatian Netizen

Published

on

By

KUALA LUMPUR: Biarpun filem Bulan Dan Pria Terhebat ditarik balik selepas lima hari tayangan, pelakon utamanya, Zizan Razak akur dengan situasi getir yang menghimpit negara berikutan penularan vi1rus COV-19.

Zizan berkata, dia percaya syarikat produksi, Nizra Entertainment membuat keputusan tepat demi keselamatan orang ramai.
“Tindakan penerbit tepat, keselamatan menjadi keutamaan. Lagi pun, daripada menanggung kerugian disebabkan tiada penonton, keputusan menarik balik filem adalah langkah terbaik.

“Diakui, penerbit paling terkesan dengan situasi berlaku. Bagaimanapun, kita tidak seharusnya memikirkan kepentingan diri, sedangkan seluruh dunia sedang dilanda musibah,” katanya kepada BH Online.

Selain filem Bulan Dan Pria Terhebat, pelawak yang diangkat Artis Komedi Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) Ke-32 itu berkata, dia bakal muncul dalam beberapa filem besar seperti Abang Long Fadil 3 dan Polis Evo 3.

Namun, katanya, status tayangan untuk dua filem masih belum diketahui, selepas vi1rus COV-19 kian membimbangkan.
Pelawak kelahiran Dungun, Terengganu itu berkata, dia enggan terlalu memikirkan mengenai kerjaya seninya dalam keadaan seluruh dunia diuji dengan v1irus peny4kit yang meng4ncam ny4wa.

Sebaliknya, Zizan berkata, kini fokusnya mahu membantu wira dan wirawati yang juga petugas barisan hadapan dan menghulurkan bantuan untuk insan yang memerlukan.

“Saya, Neelofa dan beberapa rakan artis merancang membantu petugas barisan hadapan. Selain itu, saya bersama beberapa badan juga kini sedang menyusun strategi bagi membantu mereka berdepan kesempitan hidup.

“Projek dan kerjaya saya serahkan kepada pihak pengurusan mengaturnya, buat masa ini. Apa yang lebih bermakna, saya dapat membantu rakyat Malaysia yang memerlukan,” katanya.

KOMEN NETIZEN :

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : BH

Continue Reading

Trending