Connect with us

Hiburan

“Happy Birthday To Me” Ucapan Sayu Datin Shahidah Tanpa Ada Aliff Syukri,Setelah Unfollow Di IG Dan Dah Duduk Berasingan Buat Netizen Resah

Published

on

Pasangan usahawan seIebriti Datuk Aliff Syukri dan Datin Shahida sering menjadi tumpuan warganet.

Baik atau bvruk tindak tanduk mereka pasti mendapat komen sama ada kr1itikan ataupun pujian.

Cuma akhir-akhir ini pelbagai spekvlasi yang berlaku terhadap Datuk Aliff Syukri.

Sekaligus warganet bagaikan dapat menghidu ada sesuatu yang berlaku dalam rumahtangga mereka.

Datuk Aliff Syukri juga sudah tidak lagi mengikuti isterinya di laman Instagram malah mereka dilihat duduk berasingan. Ia telah menguatkan andaian dan spekvlasi dari warganet.

 

 

Datin Shahida telah menyambut ulangtahun hari jadinya yang ke-35 hari ini.

Berbeza dengan tahun-tahun sebelum ini, Datin Shahida tidak menyambut hari ulangtahun kelahirannya bersama suami tetapi beliau meraikan hari indah ini bersama anak-anak yatim di Pusat Jagaan Telaga Kasih Nur Muh4mmad.

 

Happy Birthday to me, 14 Mac 1985 – 14 Mac 2020

Terima kasih pada yg Dm memberi ucapan dan doa…tak boleh nak baIas satu persatu…Semoga Allah membaIas kebaikan anda semua…Terima kasih pada mama yg melahirkan saya….ayah yg mendidik saya…..yg tegas dengan saya waktu kecil sehingga saya menjadi manusia pada hari ini…… Doakan saya diberi ketenangan,kebahagiaan dunia dan Akhirat…..

Ternyata majlis tersebut berjaya membawa dan memberikan senyuman kepada anak-anak yatim di sana. Kesederhanaan Datin Shahida harus dipuji. Semasa majlis tersebut, bibik tudung yang sudah lama bekerja dengan Datin mengalirkan air mata.

Bibik sedih kerana keluarga itu tidak lengkap mungkin apa yang dimaksudkan bibik kerana ketiadaan Datuk ALiff Syukri disana.

Kami mengucapkan selamat hari lahir buat Datin Shahida dan kami doakan agar Datin terus sihat dan kuat dalam hadapi apa jua cabaran. Kami yakin ramai yang mendoakan kesejahteraan rumahtangga Dato’ dan Datin.

Selamat hari lahir datin.. Semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, berbahagia disamping insan2 tersayang dan semoga sentiasa di dalam lindungan Allah.. Aamin

Semoga Allah menuliskan takdir yg baik2 utk Ida dan keberkatan doa, usaha kekuatan dn kesihatan buat amal kebaikan.
Hbd datuk sri. Mga shat trus dan dimudahkan sgala urusan rumah tangganya dan sgala urusan dunianya.

Shat trus selalu baik dan dermawan insyaallah ad allah yg slalh sayng pda kluarga datuk dan anak2 datuk.

Truntuk khusus buat suami datuk sri mga allah beri ketabahan dan kesabaran dalam menghadapi hujatan manusia. Ingat kluarga yg hbat adalah kluarga yg santai menghadapi sgala urusan dunia.

Patut nye dato yg sent wish birthday ni  Apa apa pun heppy besday datin …

Aliff Syukri dan Nur Shahida berkahwin pada tahun 2007. Pasangan ini dikurniakan lima orang cahaya mata iaitu Ammaar Ahyan, Qadejah El Zahra, Ibraheem Adham dan Yusoff Al Qardawy dan Raudhah Arshiyah serta seorang anak angkat, Aminah Aliff Shah.

Apa apa pun Aliff Syukri memberitahu yang dia dan isterinya tiada apa apa masalah. Saya okay dengan isteri kata Aliff Syukri.

“SAYA dan isteri baik-baik saja. Tidak ada apa-apa berlaku antara kami,” kata usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri mengenai hubungannya dengan isteri, Datin Seri Nur Shahida. Perkara itu mulai menjadi bualan apabila kedua mereka sudah tidak lagi saling mengikuti di Instagram.

Menguatkan lagi spekulasi mengenai masalah rumah tangga mereka apabila Aliff muncul menerusi lagu Cuba Bahagia yang bercerita mengenai lelaki yang dahagakan kebahagiaan dalam hidup daripada orang disayangi.

“Soal tidak saling ‘follow’ di Instagram saya tidak mahu komen. Apabila bercakap mengenai bahagia, bagi saya ia subjektif. Tapi, sudah tentu saya nak bahagia dengan keluarga dan anak-anak.

“Orang luar tidak faham. Dalam kehidupan ada pasang surut. Tekanan kerja, warganet dan keluarga ia ibarat pakej lengkap dalam hidup saya. Jadi, saya perlukan orang kuat di sisi saya.

“Jadi, apabila saya keluar lagu ini, ia tidak ada kaitan dengan dengan rumah tangga atau sesiapa pun. Kalau boleh tidak mahu sentuh mengenai keluarga dan isteri sebab mereka terbabit dalam lagu ini,” katanya.

Aliff yang ditemui pada sesi pelancaran dan tayangan video muzik rasmi lagu Cuba Bahagia di pejabat urusannya berkata, lagu itu bukan bertujuan untuk membuka aib hubungannya dengan isteri. “Saya tidak aibkan keluarga. Saya tidak sentuh sesiapa pun. Saya bahagia dengan perkahwinan dan anak. Lagu ini saya tujukan untuk orang yang tak bahagia.

“Kadang-kadang dalam hidup saya kita tidak mendapat sokongan daripada orang sekeliling. Jadi, air mata darah yang dipaparkan dalam video muzik ini menceritakan apa yang saya rasa dan lalui sekarang.

“Pendek kata, lagu dan video muzik ini adalah luahan perasaan saya. Lirik ditulis oleh saya sendiri berdasarkan apa saya lalui. Malah saya percaya ramai rasa dan lalui perkara sebegini,” katanya yang mencipta lagu itu sejak enam bulan lalu.

Katanya, dia pernah memuat naik lagu itu di YouTube sebelum, tetapi bertindak memadamkannya. “Sepanjang minggu ini saya berasa terlalu sed1h hingga tahap agak memalukan saya. Malah, sampai satu tahap saya sangat ‘down’ dan rasa tak ada apa-apa. Disebabkan itu, saya ambil keputusan untuk lancarkan hari ini.

Ia mewakili keseluruhan perasaan saya sekarang,” katanya.

Video muzik yang dilancarkan di saluran YouTube TV Terlajak Laris jam 12 tengah hari itu sudah mencecah lebih 40,000 tontonan, lebih 1,000 tanda suka dan lebih 9,000 tanda tidak suka. Terdahulu, Aliff memuat naik video ‘teaser’ dia menangis darah di Instagram.

Video itu mendapat pelbagai kecaman yang menyifatkan dirinya sengaja mencipta gimik dan kontroversi. Sementara itu, Aliff enggan mengulas mengenai kes dakwaan dia mengasari anak angkat yang berusia dua tahun. “Untuk kes itu, no komen,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : myMetro dan Media Cite heboh

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Hiburan

“Nasib Aku Bukan Artis” – S1ndiran Aeril Zafrel Terhadap Seniman Memang Padu.Tuju Pada Siapa Tu

Published

on

By

Semenjak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dijalankan, majoriti rakyat Malaysia hilang sumber pendapatan.

Situasi ini membuatkan kerajaan mewujudkan Pakej Rangsangan Ekonomi untuk membantu rakyat yang berada dalam kesusahan.

Namun, lain pula yang terjadi apabila beberapa selebriti dilihat kurang senang dengan bantuan ini, malah mereka meminta kepada kerajaan untuk memberikan bantuan khas kepada penggiat seni.

Dalam post Persatuan Seniman Malaysia baru-baru ini, mereka menyenaraikan cadangan bantuan khas yang ingin diminta kepada kerajaan.

Berikut adalah beberapa permintaan Seniman

1 E-wallet RM500 – RM1k
2 Baucer pembelian barang keperluan diri dan rumah
3 Pemeriksaan covid percuma di hospital kerajaan DAN HOSPITAL SWASTA.
4 Bantuan khas RM1k SETIAP BULAN untuk tempoh 6 BULAN.

 

Permintaan ini dilihat agak keterlaluan bagi netizen yang menganggap penggiat seni juga sama seperti rakyat Malaysia yang lain.

Melihatkan situasi ini, Aeril Zafrel tampil dengan satu kenyataan seolah-olah meny1indir kerenah beberapa penggiat seni ini. Amboi.

 

Melihatkan response netizen yang terhibur dengan kenyataan itu, Aeril memuat naik lagi dua tweet yang berbunyi:

“Aku tiktok femes. Aku jugak army”

 

Untuk meredakan keadaan yang dilihat begitu tegang di antara netizen dan golongan penggiat seni, Aeril juga dilihat sempat bergurau senda dengan netizen. Sempoi betul.

 

Foto: Twitter

Semoga kemelut kecil ini dapat diselesaikan dengan segera. Penggiat seni juga rakyat Malaysia, sewajarnya mereka memohon bantuan seperti kita semua juga.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Sumber : CARI 

Continue Reading

Hiburan

“Saya Dulu 10 Tahun Lepas Hilang Semua Aset.Bawa Kancil Badan G4tal G4tal” Respon Amy Search Isu Artsi Minta Bantuan Kerajaan

Published

on

By

Industri hiburan Malaysia jadi p4nas selepas ada segelintir artis yang bersuara meminta kerajaan untuk tidak terlepas pandang terhadap golongan pelaku seni yang juga memerlukan bantuan.

Sejak itu, banyak pandangan yang diberikan di media sosial oleh pelbagai pihak baik dari golongan artis sendiri mahupun netizen.

Slah seorang selebriti yang ikut dipertanyakan mengenai isu artis juga mahu kerajaan membantu mereka, Amy juga punya buah pandangan sendiri.

Dalam sesi temu bual secara langsung di segmen IG Live ArtisDudukDiam pada Ahad di akaun Astro Gemp4k, bekas vokalis Search ini mengatakan sebagai rakyat Malaysia sudah pasti golongan artis juga tidak dipinggirkan menerima bantuan daripada kerajaan.

“Saya percaya selepas Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan tentang bantuan kepada seluruh rakyat, itu termasuklah buat golongan artis sebab kita juga rakyat Malaysia.

“Jadi sabar dan ikut panduan yang diberikan kerajaan tentang bantuan yang akan disalurkan kepada rakyat Malaysia. Kita artis, kita rakyat Malaysia, kita pasti akan dapat. 

“Saya menyeru juga badan badan atau organisasi yang bertanggungjawab menjalankan tugas mereka membantu seluruh pelaku seni termasuk yang di belakang tabir,” kata Amy optimis.

Vokalis berusia 62 tahun itu mengatakan hal yang perlu diberi fokus buat masa ini juga adalah tentang pentingnya kita sebagai rakyat Malaysia untuk kekal tenang dan mematuhi arahan kerajaan untuk berada di rumah sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dijalankan.

“Saya merayu kepada seluruh rakyat Malaysia, duduk rumah, kekal tenang, ikut saranan kerajaan. Yang penting kita berdoa supaya C0V-19 ini segera berakhir,” ujar Amy berkali-kali.

Pada masa sama, Amy turut mengimbas kisah hidupnya yang pernah susah.

Mengaku seawal karier bersama Search, kehidupannya pernah mewah, namun sekitar 10 tahun lepas beliau berhadapan dengan krisis hidup yang sangat mencengkam sehingga kehilangan semua aset yang pernah dikumpulnya sepanjang bergelar pelaku seni.

“Kita kena sediakan payung sebelum hujan. Macam itu yang saya fikir, fikir tentang 10 tahun ke depan, persediaan kita misalnya.

“Macam saya dulu, saya rasa dalam 10 tahun lepas saya hilang habis semua aset. Sampai saya hanya bawa kereta terpakai. Tapi ada artis rasa malu, naik Kancil badan boleh jadi g4tal-g4tal.

“Kita kena selalu ingat, jangan terlarut dalam sindr0m ‘star’. Ada masa kita tidak tahu apa akan jadi, maka kena beringat.

“Jadi untuk saya, saya selalu beringat dan ukur baju di badan sendiri. Ada lebih, saya belanja lebih. Tak ada lebih, kita ala kadar,” katanya yang mengingatkan agar rakan artis selain bijak menabung juga perlu mengambil insurans diri dan persediaan lainnya untuk hari tua.

Terdahulu, menerusi sesi temu bual sama, Amy mengumumkan keluar daripada kumpulan Search.

Menurut Amy, pengunduran yang dibuat adalah untuk kebaikan bersama termasuk memberi peluang buat anggota Search yang lain, Nasir, Kid dan Din mengorak langkah masing-masing tanpa bergantung atau tersekat kerana dirinya.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : gempk

Continue Reading

Hiburan

COV-19: ‘Ketepikan Peminat, Utamakan Artis..’ Komen Zizan Mula Tarik Perhatian Netizen

Published

on

By

KUALA LUMPUR: Biarpun filem Bulan Dan Pria Terhebat ditarik balik selepas lima hari tayangan, pelakon utamanya, Zizan Razak akur dengan situasi getir yang menghimpit negara berikutan penularan vi1rus COV-19.

Zizan berkata, dia percaya syarikat produksi, Nizra Entertainment membuat keputusan tepat demi keselamatan orang ramai.
“Tindakan penerbit tepat, keselamatan menjadi keutamaan. Lagi pun, daripada menanggung kerugian disebabkan tiada penonton, keputusan menarik balik filem adalah langkah terbaik.

“Diakui, penerbit paling terkesan dengan situasi berlaku. Bagaimanapun, kita tidak seharusnya memikirkan kepentingan diri, sedangkan seluruh dunia sedang dilanda musibah,” katanya kepada BH Online.

Selain filem Bulan Dan Pria Terhebat, pelawak yang diangkat Artis Komedi Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) Ke-32 itu berkata, dia bakal muncul dalam beberapa filem besar seperti Abang Long Fadil 3 dan Polis Evo 3.

Namun, katanya, status tayangan untuk dua filem masih belum diketahui, selepas vi1rus COV-19 kian membimbangkan.
Pelawak kelahiran Dungun, Terengganu itu berkata, dia enggan terlalu memikirkan mengenai kerjaya seninya dalam keadaan seluruh dunia diuji dengan v1irus peny4kit yang meng4ncam ny4wa.

Sebaliknya, Zizan berkata, kini fokusnya mahu membantu wira dan wirawati yang juga petugas barisan hadapan dan menghulurkan bantuan untuk insan yang memerlukan.

“Saya, Neelofa dan beberapa rakan artis merancang membantu petugas barisan hadapan. Selain itu, saya bersama beberapa badan juga kini sedang menyusun strategi bagi membantu mereka berdepan kesempitan hidup.

“Projek dan kerjaya saya serahkan kepada pihak pengurusan mengaturnya, buat masa ini. Apa yang lebih bermakna, saya dapat membantu rakyat Malaysia yang memerlukan,” katanya.

KOMEN NETIZEN :

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : BH

Continue Reading

Trending