Connect with us

Hiburan

‘Saya Nak Gaji RM3500,Duduk Rumah Teres Dan Pakai Kereta Exora’ Aliff Syukri Nak Tukar Jadi Hidup Susah Pula Rupanya Ada Sebab

Published

on

” Dulu ketika saya susah, saya sangkakan apabila kita ada duit, kita akan seronok, tapi sebenarnya kalau kita banyak duit, kita akan hilang banyak benda seperti hilang kawan, hilang privasi dan hilang masa.”

Itu antara pengakuan jujur Datuk Seri AIiff Syukri yang mengatakan beliau merindui kehidupan lamanya sebelum menjadi jutawan dan dikenali ramai.

Beliau yang juga usahawan kosmetik popular mendedahkan bahawa dia terdetik untuk kembali menjalani kehidupan lamanya sebelum dia menjadi seorang yang dikenali ramai seperti sekarang.

Ini kerana, menurut AIiff, 33, kemewahan dan populariti yang diraihnya pada hari ini dirasakan bukanlah jaminan kepada kebahagiaan hidup yang diimpikan selama ini.

” Saya rasa macam nak tukar diri saya nak jadi orang yang tidak ingin dikenali, saya nak patah balik (kehidupan lama). Saya rasa nak berhenti daripada media sosial, nak bawa apa yang saya ada ke luar negara,” katanya.

Bahkan, ketika ditanya mengenai apa yang boleh membuatkan dirinya bahagia ketika ini, katanya, dia mahukan kehidupan seperti orang kebanyakan.

” Saya nak gaji RM3,500, saya nak duduk rumah teres, mungkin saya nak ada kereta Exora dan menyorokkan diri, daripada apa yang saya pernah inginkan 15 tahun lepas.

” Saya rasa benda itu lebih buat saya gembira. Tapi itulah, manusia ini tak pernah cukup, dah dapat apa yang dihajati, mahukan lain pula,” luahnya.

Biarpun begitu, kata AIiff, setiap apa yang dilaluinya itu menjadikan dirinya seorang yang lebih matang.
” Saya percaya apa yang berlaku dalam hidup ini buat saya lebih matang.

” Saya akui saya sudah kedepankan diri dan inilah benda yang saya perlu terima. Saya perlu bangun dan bangkit,” ujarnya yang kini muncul dengan single berjudul Cuba Bahagia.

Lagu tersebut dikatakan merupakan gambaran luahan perasaan hatinya yang sdih dengan apa yang dilaluinya kini.
Sebelum ini, AIiff terp4lit dengan beberapa kntrversi termasuklah isu pergolakan rumah tangga dengan isterinya Datin Shahida.

Desas-desus tentang perkara itu timbul apabila AIiff Syukri mengeluarkan single terbarunya. Beliau bagaimanapun menafikan lagu tersebut ada kena-mengena dengan isterinya.

” Orang luar tidak faham. Dalam kehidupan ada pasang surut. Tekanan kerja, netizen dan keluarga ia ibarat pakej lengkap dalam hidup saya. Jadi, saya perlukan orang kuat di sisi saya.

” Sy tak aiibkan keluarga. Saya tidak sentuh sesiapa pun. Saya bahagia dengan perkahwinan dan anak. Lagu ini saya tujukan untuk orang yang tak bahagia.” ujarnya

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.

Kredit : gmpak

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Hiburan

“Nasib Aku Bukan Artis” – S1ndiran Aeril Zafrel Terhadap Seniman Memang Padu.Tuju Pada Siapa Tu

Published

on

By

Semenjak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dijalankan, majoriti rakyat Malaysia hilang sumber pendapatan.

Situasi ini membuatkan kerajaan mewujudkan Pakej Rangsangan Ekonomi untuk membantu rakyat yang berada dalam kesusahan.

Namun, lain pula yang terjadi apabila beberapa selebriti dilihat kurang senang dengan bantuan ini, malah mereka meminta kepada kerajaan untuk memberikan bantuan khas kepada penggiat seni.

Dalam post Persatuan Seniman Malaysia baru-baru ini, mereka menyenaraikan cadangan bantuan khas yang ingin diminta kepada kerajaan.

Berikut adalah beberapa permintaan Seniman

1 E-wallet RM500 – RM1k
2 Baucer pembelian barang keperluan diri dan rumah
3 Pemeriksaan covid percuma di hospital kerajaan DAN HOSPITAL SWASTA.
4 Bantuan khas RM1k SETIAP BULAN untuk tempoh 6 BULAN.

 

Permintaan ini dilihat agak keterlaluan bagi netizen yang menganggap penggiat seni juga sama seperti rakyat Malaysia yang lain.

Melihatkan situasi ini, Aeril Zafrel tampil dengan satu kenyataan seolah-olah meny1indir kerenah beberapa penggiat seni ini. Amboi.

 

Melihatkan response netizen yang terhibur dengan kenyataan itu, Aeril memuat naik lagi dua tweet yang berbunyi:

“Aku tiktok femes. Aku jugak army”

 

Untuk meredakan keadaan yang dilihat begitu tegang di antara netizen dan golongan penggiat seni, Aeril juga dilihat sempat bergurau senda dengan netizen. Sempoi betul.

 

Foto: Twitter

Semoga kemelut kecil ini dapat diselesaikan dengan segera. Penggiat seni juga rakyat Malaysia, sewajarnya mereka memohon bantuan seperti kita semua juga.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Sumber : CARI 

Continue Reading

Hiburan

“Saya Dulu 10 Tahun Lepas Hilang Semua Aset.Bawa Kancil Badan G4tal G4tal” Respon Amy Search Isu Artsi Minta Bantuan Kerajaan

Published

on

By

Industri hiburan Malaysia jadi p4nas selepas ada segelintir artis yang bersuara meminta kerajaan untuk tidak terlepas pandang terhadap golongan pelaku seni yang juga memerlukan bantuan.

Sejak itu, banyak pandangan yang diberikan di media sosial oleh pelbagai pihak baik dari golongan artis sendiri mahupun netizen.

Slah seorang selebriti yang ikut dipertanyakan mengenai isu artis juga mahu kerajaan membantu mereka, Amy juga punya buah pandangan sendiri.

Dalam sesi temu bual secara langsung di segmen IG Live ArtisDudukDiam pada Ahad di akaun Astro Gemp4k, bekas vokalis Search ini mengatakan sebagai rakyat Malaysia sudah pasti golongan artis juga tidak dipinggirkan menerima bantuan daripada kerajaan.

“Saya percaya selepas Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan tentang bantuan kepada seluruh rakyat, itu termasuklah buat golongan artis sebab kita juga rakyat Malaysia.

“Jadi sabar dan ikut panduan yang diberikan kerajaan tentang bantuan yang akan disalurkan kepada rakyat Malaysia. Kita artis, kita rakyat Malaysia, kita pasti akan dapat. 

“Saya menyeru juga badan badan atau organisasi yang bertanggungjawab menjalankan tugas mereka membantu seluruh pelaku seni termasuk yang di belakang tabir,” kata Amy optimis.

Vokalis berusia 62 tahun itu mengatakan hal yang perlu diberi fokus buat masa ini juga adalah tentang pentingnya kita sebagai rakyat Malaysia untuk kekal tenang dan mematuhi arahan kerajaan untuk berada di rumah sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dijalankan.

“Saya merayu kepada seluruh rakyat Malaysia, duduk rumah, kekal tenang, ikut saranan kerajaan. Yang penting kita berdoa supaya C0V-19 ini segera berakhir,” ujar Amy berkali-kali.

Pada masa sama, Amy turut mengimbas kisah hidupnya yang pernah susah.

Mengaku seawal karier bersama Search, kehidupannya pernah mewah, namun sekitar 10 tahun lepas beliau berhadapan dengan krisis hidup yang sangat mencengkam sehingga kehilangan semua aset yang pernah dikumpulnya sepanjang bergelar pelaku seni.

“Kita kena sediakan payung sebelum hujan. Macam itu yang saya fikir, fikir tentang 10 tahun ke depan, persediaan kita misalnya.

“Macam saya dulu, saya rasa dalam 10 tahun lepas saya hilang habis semua aset. Sampai saya hanya bawa kereta terpakai. Tapi ada artis rasa malu, naik Kancil badan boleh jadi g4tal-g4tal.

“Kita kena selalu ingat, jangan terlarut dalam sindr0m ‘star’. Ada masa kita tidak tahu apa akan jadi, maka kena beringat.

“Jadi untuk saya, saya selalu beringat dan ukur baju di badan sendiri. Ada lebih, saya belanja lebih. Tak ada lebih, kita ala kadar,” katanya yang mengingatkan agar rakan artis selain bijak menabung juga perlu mengambil insurans diri dan persediaan lainnya untuk hari tua.

Terdahulu, menerusi sesi temu bual sama, Amy mengumumkan keluar daripada kumpulan Search.

Menurut Amy, pengunduran yang dibuat adalah untuk kebaikan bersama termasuk memberi peluang buat anggota Search yang lain, Nasir, Kid dan Din mengorak langkah masing-masing tanpa bergantung atau tersekat kerana dirinya.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : gempk

Continue Reading

Hiburan

COV-19: ‘Ketepikan Peminat, Utamakan Artis..’ Komen Zizan Mula Tarik Perhatian Netizen

Published

on

By

KUALA LUMPUR: Biarpun filem Bulan Dan Pria Terhebat ditarik balik selepas lima hari tayangan, pelakon utamanya, Zizan Razak akur dengan situasi getir yang menghimpit negara berikutan penularan vi1rus COV-19.

Zizan berkata, dia percaya syarikat produksi, Nizra Entertainment membuat keputusan tepat demi keselamatan orang ramai.
“Tindakan penerbit tepat, keselamatan menjadi keutamaan. Lagi pun, daripada menanggung kerugian disebabkan tiada penonton, keputusan menarik balik filem adalah langkah terbaik.

“Diakui, penerbit paling terkesan dengan situasi berlaku. Bagaimanapun, kita tidak seharusnya memikirkan kepentingan diri, sedangkan seluruh dunia sedang dilanda musibah,” katanya kepada BH Online.

Selain filem Bulan Dan Pria Terhebat, pelawak yang diangkat Artis Komedi Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) Ke-32 itu berkata, dia bakal muncul dalam beberapa filem besar seperti Abang Long Fadil 3 dan Polis Evo 3.

Namun, katanya, status tayangan untuk dua filem masih belum diketahui, selepas vi1rus COV-19 kian membimbangkan.
Pelawak kelahiran Dungun, Terengganu itu berkata, dia enggan terlalu memikirkan mengenai kerjaya seninya dalam keadaan seluruh dunia diuji dengan v1irus peny4kit yang meng4ncam ny4wa.

Sebaliknya, Zizan berkata, kini fokusnya mahu membantu wira dan wirawati yang juga petugas barisan hadapan dan menghulurkan bantuan untuk insan yang memerlukan.

“Saya, Neelofa dan beberapa rakan artis merancang membantu petugas barisan hadapan. Selain itu, saya bersama beberapa badan juga kini sedang menyusun strategi bagi membantu mereka berdepan kesempitan hidup.

“Projek dan kerjaya saya serahkan kepada pihak pengurusan mengaturnya, buat masa ini. Apa yang lebih bermakna, saya dapat membantu rakyat Malaysia yang memerlukan,” katanya.

KOMEN NETIZEN :

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : BH

Continue Reading

Trending