Connect with us

Viral

Boss Jakel Hampir Menitiskan Air Mata Pohon Maaf, Yusuf Azmi Tampil Bersuara

Published

on

Hari ini pihak Jakel tampil mohon maaf kepada orang Melayu yang tersinggvng. “DENGAN rendah hati, saya mewakili seluruh ahli keluarga dan rangkaian perniagaan Jakel memohon maaf kepada rakyat Malaysia khususnya orang Melayu yang tersinggung dengan kenyataan adik saya (Muzaffar),” kata Pengarah Urusan Kumpulan Jakel, Datuk Mohamed Faroz Mohamed Jakel.

Beliau membuat permohonan maaf itu susulan kenyataan adiknya yang tular di media sosial dan mencetuskan rasa tidak senang dalam kalangan warganet disebabkan ia disifatkan berb4ur pengh1inaan kepada orang Melayu.

 

Menurut Mohamed Faroz, beliau sendiri k3sal dan mar4h dengan tind4kan adiknya apatah lagi beliau sedar dan mengakui orang Melayu adalah penyokong terbesar perniagaannya selama ini.

“Saya berharap masyarakat dapat memaafkan sebarang khilaf yang dilakukan seluruh ahli keluarga dan pekerja saya.

Saya mungkin agak berem0si dalam hal ini tetapi (saya) benar-benar kec3wa dan sedi1h dengan apa yang berlaku,” katanya.

 

Yusuf Azmi tampil bersuara

Menurut Yusuf Azmi, kita semua sebagai saudara sesama Islam perlu memaafakan apa yang telah berlaku kerana pihak Jakel telah pun memohon maaf. Yusuf Azmi juga berharap rakyat Malaysia akan bersimpati dengan Jakel dan mengesa untuk tidak menghancvrkan usaha pernigaan Umat Islam.

Menurut Yusuf Azmi lagi, setiap manusia melakukan kesilapan dan rata-rata pekerja Jakel kebanyakan terdiri dari bangsa Melayu dan Umat Islam.

“Kita sesama islam..Maafkan apa yang telah berlaku.. Kenyataan Muzaffar dari Pihak Jakel yang telah menyinggung bangsa melayu..

Apa pun Abg beliau atau Selaku Pengarah Datuk Fairus telah memohon maaf.. Saya mengharapkan semua Rakyat Malaysia bersimpati kepada JAKEL.. Janganlah kita menghancvrkan Usaha Perniagaan Umat Islam kita..

Setiap manusia melakukan khilaf.. Jangan biarkan Puak Puak yang tertentu bertepuk tangan dengan penghasilan menjatvhkan perniagaan orang melayu islam.. Marilah kita berfikiran Rasional.. Pekerja kebanyakkan di Perniagaan Jakel adalah bangsa Melayu dan Terdiri dari Umat Islam.. Mari Kita bersama.. Sokong BUY MUSLIM FIRST..”

Yusuf Azmi,Aktivis

Berikut reaksi netizan

Dhom Luniaz Ron Mihar Saya dgn rendah diri juga memaafkan ceo jakel kerana kelancangan mengata dan hi1na kat kami…so kami tidak akan support utk membeli belah lg….kami akan mencari kaum kami utk support lak…..itu lah pendirian kami….selama ni kami dah lama bersabar….

Mohamad Rahmad Bg sedikit pengajar… Telalu somb0ng dan angkvh… Berani keluar kenyataan yg menyakikan hati, biar lpas ni jd pengajaran.. Sapa pun kt, atas atau bawah, jng di hi1na, x kemana kt smu ni,

Alen Zsham Terpulang pd individu sendiri…Alif Ba Ta ttp kita sokong kanda Yusof Azmi…tp sy percaya bnyk lg kedai muslim yg boleh kita sokong…maaf memang mudah…memaaf kn pn tidak susah..

Mohd Hairi Mharryz  Dia cakap dia melayu.. masalahnyaaa betui ka dia melayu ni… melayu xdak dah nama2 serupa pakistan ni.. mohamed faroz jakel.. ahahahaahaha faroz buat maaf kali ke2.. kami bangsa melayu asal tanah melayu x mau masyarakat dunia tertipu lagi .. cukuplah sekali r0hingya mengaku melayu baru ni…

Muzaffar juga sudah minta maaf

” Salam semua maafkan saya saya hanya insan biasa. Saya sekali lagi memohon maaf diatas kekhilafan dan ket3rlanjuran yang dikatakan dlm IGS posting.

” Apa yg saya ingin nyatakan adalah kesalahan saya kerana saya secara tak sengaja menggunakan ayat yang tidak saya sepatutnya digunakan.

Hanya bekerja dengan abang..

Dia turut menjelaskan bahawa dia hanyalah bekerja di Jakel yang dimiliki oleh abangnya itu.

Segala kata-kata yang keluar daripadanya ialah kenyataan peribadinya dan tidak berkaitan dengan syarikat Jakel.
Dia jugak k3sal mengunakan ayat yang tidak sepatutnya digunakan olehnya.

” Saya ingin jelaskan juga, saya hanya bekerja dgn syarikat abang saya. Saya bukan shareholder atau owner Jakel.

” Kenyataan yg dikeluarkan oleh saya adalah kenyataan peribadi dan bukanlah mewakili dari kenyataan syarikat Jakel.

” Sempena di bulan yg penuh barakah ini, saya dgn rendah diri memohon maaf sekali lagi atas keterlanjuran saya dlm mengeluarkan kata kata yg menyinggung perasaan ramai pelanggan2 Jakel dan nitizen . Maaf zahir batin.” – akhiri Muzaffar

Sumber MV

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: Transformasi.host

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending