Connect with us

Hiburan

Farah Mendoza Menang Sman MaIu Terhadap Zarina Anjoulie Kes Gmbar B0geI & Tduhan Ggur Anak

Published

on

PELAKON dan model, Fara Mendoza menang s4man maIu atau f1tn4h ke atas pelakon Zarina Anjoulie yang difailkan peguamnya pada Januari lalu di Mahkamah Tinggi Seremban, Negeri Sembilan.

Fara ketika dihubungi berkata, dia bersyukur dengan kemenangan itu yang berpihak kepadanya yang dif1tnah.

“Selama lima bulan juga saya berjuang untuk kes ini selepas terganggu dengan penyebaran gambar b0g3I dilakukan pihak berkenaan dan tduhan menggvgurkan anak,” katanya.

Peguamnya, Muhammad Akram Datuk Dr Abdul Aziz berkata, antara tuntutan dibuat mem0hon perintah Iarangan atau injuksi mahkamah bagi menghaIang sebarang kenyataan f1tnah tidak terus dikeluarkan Zarina terhadap Fara.

“Selain itu, Fara juga meminta perm0honan maaf secara umum dibuat Zarina kepadanya di atas f1tn4h disebarkan. Turut diminta juga adalah beberapa bayaran ganti rugi dengan segala kos itu dibayar pihak Zarina,” katanya.

Muhammad Akram berkata, perbicaraan pertama dibuat sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksana pada 18 Mac lalu.

Katanya, selepas mahkamah berhenti bersidang selama dua bulan, sebutan kes berlangsung semula pada 21 Mei lalu di Seremban dan Zarina atau wakil peguamnya tidak hadir.

“Maka, mahkamah berkuasa memberi penghakiman yang mana segala tuntutan difailkan Fara pada Januari lalu terhadap Zarina dibenarkan.
“Pun begitu, berapa jumlah taksiran ganti rugi yang dimenangi Fara untuk kes ini belum diketahui lagi,” katanya.

Muhammad Akram juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati sebelum membuat kenyataan bertulis termasuk apa saja perkongsian di media sosial.

Katanya, sebelum mahu berkongsi sesuatu paparan di media sosial sepatutnya berfikir masak-masak terlebih dulu.

Ini kerana, walaupun akan dipadamkan selepas itu tetapi kemungkinan apa yang dipapar sudah dikongsi oleh masyarakat kepada umum.

Sumber : hmetro

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending