Connect with us

Viral

“Jangan Jadi B0doh Mcm Saya” Luahan Pesakit Covid 19 Sehari Sebelum Dia Meningg4l

Published

on

Amerik Syarikt adalah negara yang paling terjejas dengan pandemik Covid-19. Pun begitu, orang-orang di sana masih degil dan ramai yang tak nak amalkan penjarakan sosial atau pakai mask sebab pada dorang, paksaan macam ni melanggar hak asasi manusia.

Bagi Thomas Macias, seorang pemandu lori berusia 51 tahun ni, dia memang sangat berhati-hati semasa pandemik ini dengan mengamalkan penjarakan sosial serta memakai topeng muka kerana dia mempunyai kencing manis serta risau dengan kesihatan ibu dan anak buahnya.

Tapi, menurut Buzzfeed, bila California mula mengurangkan sekatan dan mula buka restoran, Thomas mula rasa yang dia boleh relax sikit dan buat keputusan untuk pergi barbecue dan lepak dengan kawan-kawannya.

Beberapa hari lepas tu, Thomas jatuh sakit tapi dia ingatkan ianya sakit biasa dan telah pergi melawat ibu dan kakak-kakaknya.
Tak lama kemudian, salah seorang kawan yang datang ke barbecue yang sama memberitahu Thomas untuk membuat ujian Covid-19.

Kalau korang nak tahu, rakan dia ni tahu yang dia ada Covid-19, tapi dia beritahu Thomas yang dia ingatkan dia boleh keluar memandangkan dia tak ada apa-apa simptom dan merasakan yang orang lain tak boleh nak dijangkiti.

Lepas mendapat panggilan tersebut, Thomas panik kerana dia sedar yang dia telah merisikokan kesihatan ahli keluarganya.
Disebabkan keb0dohan saya, saya letakkan kesihatan ibu dan adik beradik saya dalam bhaya.”

Bila ujian dibuat, semua ahli keluarga selamat dari dijangkiti kecuali Thomas. Kesihatannya mula merosot dan bila dia sukar bernafas, lelaki ni buat keputusan untuk kongsikan pengalamannya ke Facebook.

Antara korang, ada yang tahu dan ramai yang tak tahu. Saya tersilap bila keluar dua minggu lalu dan dapat jangkitan coronavirus.Hari Isnin lepas saya buat ujian dan dapat keputusan positif pada hari Khamis.

Disebabkan kebdohan saya, saya letakkan kesihatan ibu dan adik beradik saya dalam bhaya. Ini adalah pengalaman yang sangat menyakitkan

Perkara ini bukan main-main. Kalau korang nak keluar, tolong pakai mask dan amalkan penjarakan sosial. Jangan jadi bodoh macam saya.

Terima kasih kepada rakan-rakan yang dah bawa makanan untuk saya dan kepada semua yang ada dengan saya.
Harapnya tuhan akan tolong saya untuk selamat dari penyakit ini.

Beberapa jam selepas dia kongsikan status ini di Facebook, lelaki ini menghembuskan nafasnya yang terakhir.

Anak buah lelaki ini mengatakan, bila pihak berkuasa negeri mula bagi kelonggaran, ia buat orang rasa selamat dan mula tak berhati-hati walaupun realitinya masih tak selamat.

Sumber : lobakmerah

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending