Connect with us

Semasa

Baru Je Lelaki Ni Mitak Maaf Sbb Tduh Rider Curi Air, Sekali Ini Tindakan Majikan Yg Mgkin Buat Dia Terduduk

Published

on

” Di Bateriku.com, kami tidak bertolak ansur dengan sebarang perilaku tidak sopan sama ada di dalam atau di luar organisasi Bateriku.com,” luahan majikan bateriku.com
setelah tular salah seorang pekerjanya mengeluarkan kata kata yg kurang baik pada rider penghantar makanan.

Terbaru, tndakan seorang lelaki yang menu.duh penghantar makanan (rider) mencu.ri air yang dipesannya melalui aplikasi Grab Food akhirnya membawa pa.dah apabila dia digntung kerja serta- merta oleh majikannya.

Menerusi perkongsian di laman Twitter, majikan kepada lelaki yang dikenali sebagai sebagai Ezrin Nazan, Bateriku.com memaklumkan, tndakan gntung kerja itu dilakukan sementara sia.satan menyeluruh sedang dilakukan.

” Pihak Bateriku.com memohon maaf dengan tingkah laku kakitangan kontrak, Ezrin Nazan yang telah terla.njur kata dan bahasa dalam mengeluarkan komen yang tidak sopan berkenaan penghantar makanan Grab di laman sosial tempoh hari.

 

Rata-rata netizen netizen bersetuju dengan langkah yang dibuat oleh Bateriku.com dan menyifatkan tndakan itu tepat dalam memastikan nama baik syarikat itu tidak tercalar.

Terdahulu, seorang pengguna di Twitter yang dikenali sebagai Exmnexmnmn merasa sangat kecewa apabila air minuman yang dipesannya di Starbucks tidak mencukupi ketika dihantar oleh rider.

Pada masa sama, dia menu.duh ‘rider’ tersebut telah mencu.ri salah satu minuman miliknya.

Dia mendkwa memesan tiga cawan minuman terbabit, namun yang tiba hanya dua cawan.

Susulan itu, akaun rasmi Grab Malaysia terus memberi respon di perkongsian tersebut dan menjawab setiap bungkusan yang ditempah akan terus di ‘seal’.

” Tugas ‘rider’ cuma datang ambil pesanan dan terus hantar ke pelanggan.

” Isu ‘rider’ ambil minuman untuk diri mereka sendiri tidak mungkin berlaku kerana mereka tidak dibenarkan buka sebarang bungkusan pelanggan,” katanya

Sebelum itu kecoh di media sosial mengenai seorang vlogger yang mendkwa seorang penghantar makanan mencu.ri air minuman yang dipesannya menerusi aplikasi.

 

” HeIIo GrabMY kenapa rider cu.ri air Starbucks? Order tiga tapi dapat dua je. Kalau nak aku belanja air, minta je la bukan cu-ri. Dah report pun Grab tapi senyap je,” tulisnya menerusi satu ciapan di laman Twitter sehingga menjadi tular.

Dkwaan tersebut membangkitkan kema.rahan ntizen yang mempersoalkan tndakan pemuda sewenang-wenangnya membuat tud.uhan dan tidak memahami skop tugas penghantar makanan.

Susulan itu, pemuda berkenaan yang lebih dikenali sebagai Ezrin Nazan membuat permohonan maaf secara terbuka di laman YouTube.

Menerusi video panjang berdurasi 12 minit dan 35 saat itu, kira-kira hampir tujuh minit atau lebih separuh daripadanya menunjukkan pemuda tersebut hanya membelek telefon bimbitnya seperti sedang membuat semakan di media sosial, sebelum memohon maaf dan memberikan penjelasan.

” Aku mengaku memang salah aku sebab aku sendiri tweet benda tu daripada akaun peribadi aku.

” Kesilapan aku adalah tud.uh rider cu.ri, sedangkan rider tak cu.ri pun air. Aku minta maaf pasal tu,” katanya secara ringkas.

Ezrin atau nama sebenarnya Muhammad Ezrin Mohd Nazan, 32, berkata, dia dimaklumkan oleh pihak Grab bahawa kesilapan berlaku berpunca daripada premis tersebut ‘terlepas pandang’ ketika menyediakan pesanan berkenaan.

” Kepada rider yang terkesan, aku nak minta maaf banyak-banyak. Benda ni memang silap pada diri aku sendiri kerana aku tweet macam tu.

” Tweet yang sangat prov.oke (prov.akasi). Dan benda ni di mana tengah atta.ck (ser.ang) aku di media sosial. Terima kasih, aku baca komen-komen anda,” katanya.

Menerusi video tersebut, Ezrin yang mempunyai lebih 600 pengikut di laman YouTube itu turut memaklumkan bahawa Grab akan membuat bayaran balik (refund).

” Aku merendahkan ego aku, dan aku minta maaf dalam video ni dan semua orang sedang menonton sila tenang,” katanya.a.

Sumber : limauais.pw

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending