Home Petua Tips Ini Tinjauan Pada Reaksi Datuk Seri Najib Bila did4kwa Ada Isteri Kedua

Ini Tinjauan Pada Reaksi Datuk Seri Najib Bila did4kwa Ada Isteri Kedua

278
0

SEORANG wanita membuat lap0an polis selepas gambar miliknya tular di media sosial dan didkwa sebagai isteri kedua bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Ketua Polis Daerah Wangsa Maju Superintendan Rajab Ahad Ismail berkata, pihaknya menerima lap0ran dibuat wanita berusia lingkungan 50-an berkenaan, semalam.

 

Ds Najib Tidak menunjukkan sebarang reaksi malah menjalani hidup seperti biasa dan turut update beberapa status

facebook seperti berikut yang mendapat tarikan ramai.

Dalam pada itu, hasil tinjaun di FB milk bekas Perdana Menteri tu, tiada apa-apa ulasan atau komen mengenai d4kwaan tersebut.

Bahkan posting Najib Razak lebih kepada mengingatkan rakyat Malaysia untuk menjaga kesi1hatan dan kebersihan diri.

Najib juga telah mencadangkan beberapa penyelesaian kepada kerajaan untuk menghadapi penvlaran c0ronavirvs
Pada pendapat saya, kerajaan PN patut:

1 Mengeluarkan perintah kuaranti1n mandatori untuk14 hari kepada semua peserta acara “ijtimak tabligh” di Masjid Seri Petaling itu termasuk ahli keluarga di rumah mereka.

Mereka yang telah disaring dan didapati negati1f juga perlu meneruskan perintah berkvrung 14 hari di rumah sendiri kerana ada kala ianya perlu beberapa uji1an sebelum didapati posit1if.

2 Mengumumkan kerajaan memberi jaminan bahawa mereka yang perlu menjalankan kuar4nti1n di rumah sama ada warga tempatan atau pekerja asing akan diberi bantuan kewangan sebagai gantirvgi mereka tidak dapat bekerja.

3 Mengarahkan semua masjid, gereja dan rumah ibadat lain jalankan proses nyahkuman mandat0ri.

4 Jika tidak mahu menutup masjid-masjid dan rumah ibadat lain pada tempoh kritikal ini, sekurang-kurangnya membenarkan atau menggalakkan Rakyat pilih untuk solat atau sembahyang di rumah.

5 Menteri-menteri yang ada kaitan atau hubungan dengan negara China patut meminta negara itu untuk membekal atau menderma alat bantvan pernafasan (respi1rator) dan topeng muka.

Ini kerana situasi Covi1d di China sudah reda.

Sebelum w4bak Covi1d bermula bulan Januari lalu, China mengeluarkan 50% dari topeng muka di dunia.

Selepas wab4k bermula, China sudah membina dan meningkatkan pengeluaran topeng muka sebanyak 12 kali ganda.

Baru-baru ini, negara China menderma 250,000 topeng muka kepada Iran, menderma 200,000 topeng kepada negara Filipina, membekal 5 juta topeng muka kepada Korea Selatan dan membekal 100,000 alat bantvan pern4fasan dan 2 juta topeng muka kepada negara Itali.

Kita juga boleh meminta negara China untuk membantu kilang-kilang tempatan untuk meningkatkan pengeluaran alat bantvan pern4fasan dan topeng muka.

DS Najib Masih Setia Pada DS Rosmah 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : tubeviral

Previous article‘Tak Payah Buat Risau La Geng Tabligh Kalau Tak Kena C0V 19 pun Korang Lari Gak’ Padu S1ndiran Zulhandy Bl4ck
Next article“Sesungguhnya ia satu hakikat hidup yg tak pernah seharipun saya akan melaluinya” Luahan Rakyat Malaysia Di It4li

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here