Home Petua Tips Bulan M4du di Langkawi? Neel0fa akan di panggil P0lis, tapi atas sebab...

Bulan M4du di Langkawi? Neel0fa akan di panggil P0lis, tapi atas sebab lain

308
0

Netizen telah memberi pelbagai pendapat berbeza apabila ada yang mempersoalkan bagaimana pasangan yang baru berkahwin pada Sabtu lalu itu dibenarkan merentas negeri dan berbulan madu.

Pasangan pengantin baharu, Neelofa dan PU Riz atau nama sebenarnya, Haris Ismail terus mencuri perhatian ramai selepas beberapa keping foto yang mendakwa mereka berbulan madu di Langkawi, Kedah tular dalam media sosial sejak semalam.

Dalam foto-foto berkenaan, Neelofa dan Haris berada di sebuah lapangan terbang dan sedang menaiki sebuah penerbangan dipercayai menuju ke pulau peranginan terkenal tersebut.

Bagaimanapun, di sebalik segala kecaman tersebut, ada juga yang berpendapat bekas pengacara MeleTOP dan suaminya itu menggunakan khidmat agensi pelancongan untuk merentas negeri.

Neelofa dan Haris, 26, selamat diijabkabul pada Sabtu lalu dalam sebuah majlis tertutup di sebuah hotel terkemuka di ibu negara.

Sebelum ini, Majlis Keselamatan Negara (MKN) pernah mengumumkan penduduk dari negeri bawah Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) dibenarkan melancong namun menggunakan agensi pelancongan berdaftar dengan Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia (MOTAC) berkuatkuasa 10 Mac lalu.

Bagaimanapun, kebenaran rentas negeri tersebut hanya dibenarkan di antara negeri kategori PKPP juga.

Berdasarkan hari ini, Selangor, Kuala Lumpur, Johor, Pulau Pinang, Kelantan dan Sarawak tertakluk sebagai enam negeri di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat.

Manakala, lapan lagi negeri iaitu Kedah, Sabah, Terengganu, Sabah, Perak, Perlis, Negeri Sembilan dan Melaka pula di bawah PKPP.

 

 

Neelofa akan di panggil

Hari ini, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah mengesahkan Neelofa kan dipanggil memberi keterangan esok berhubung pematuhan prosedur operasi standard (SOP) pada majlis pernikahannya, Sabtu lalu.

Terdahulu, tular satu gambar di media sosial mendakwa majlis perkahwinan selebriti itu tidak mematuhi SOP yang ditetapkan oleh MKN sehingga mendapat kec4man ramai. – MalaysiaGazette

Neelofa, ahli keluarga beri keterangan di IPD Dang Wangi esok

KUALA LUMPUR – Selebriti terkenal, Neelofa dan ahli keluarganya dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi, di sini, untuk diambil keterangan berhubung dakwaan melanggar pematuhan Prosedur Operasi Standard (SOP) pada majlis pernikahannya esok.

Ketua Polis Daerah Dang Wang, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah yang mengesahkan perkara itu berkata, pihaknya telah meminta pengurus hotel, selaku penganjur majlis pernikahan itu, tampil ke balai untuk dirakam keterangan bagi membantu siasatan.

“Kini kami sudah susun semula jadual dan akan meminta pengantin berkenaan Neelofa dan juga ahli keluarganya datang ke IPD untuk diambil keterangan.

“Ahli keluarga pengantin perempuan termasuk Neelofa sendiri akan tampil untuk memberi keterangan kepada polis antara jam 2 hingga 4 petang esok (Selasa),” katanya kepada MalaysiaGazette hari ini.

Sebelum ini, polis dilaporkan membuka kertas siasatan dan akan memanggil penganjur majlis pernikahan Neelofa dengan pelakon yang juga pendakwah bebas, Muhammad Haris Mohd Ismail atau PU Riz berkaitan pematuhan prosedur operasi standard (SOP).

Kertas siasatan dibuka mengikut Seksyen 21A Akta Penceg4.han Dan Pengawalan Peny4.kit Berj4.ngkit 1988 (Akta 342).

Terdahulu Mohamad Zainal berkata, beberapa saksi telah dipanggil untuk ke balai hari ini untuk membantu siasatan.

Tambahnya, pihaknya telah mengambil keterangan awal semalam daripada pegawai keselamatan hotel tersebut.

“Hari ini (Isnin) pula, kita akan ambil lagi keterangan daripada beberapa orang saksi, kita bukan tak boleh keluarkan kompaun serta-merta, tetapi majlis itu sudah berlalu sebelum gambar itu diviralkan dalam media sosial dan dikecam warga netizen sejak Sabtu lalu.

“Kita akan panggil semua yang terlibat untuk datang ke balai bagi memberi kerjasama supaya polis dapat melengkapkan kertas siasatan dan akan merujuk kepada pendakwa raya untuk arahan lanjut,” ujarnya. – MalaysiaGazette

Previous articleTvlar v1deo did4kwa Persenda OKU, Baby Shima mohon maaf – “Tak tahu dia OKU..”
Next articleNeel0fa Dan PU R1z akan dipnggil Esok Dkwaan Majlis Lnggar SOP.Tiba2 Awal Ashaari Buka Mulut T4kut Kena Panggil Polis Juga

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here