‘Sudah Lama Pendam Perasaan’ Datin Alyah Ceritakan Sesuatu Tentang T0k Ram

Setiap wanita inginkan rasa bahagia dan tenteram bila hidup dalam alam rumahtangga begitu juga bagi lelaki
justeru itu untuk mendapat kedamaian rumahtangga haruslah ada sikap tol4k ansur dan saling memahami bagi
setiap pasangan.

Begitu juga bagi pasangan Datin Alyah Dan Tok Ram ini.Bagi Penyanyi Datin Alyah meluahkan rasa hatinya yang dia tidak pernah mencipta impian untuk hidup bersama maestro muzik terkenal Datuk Ramli MS atau lebih popular disapa Tok Ram.

Setiap inci dalam diri Ramli kata Alyah tidak pernah disukainya malah pelantun lagu Kisah Hati itu pun pel1k bagaimana mereka boleh bersama.

“Saya tak pernah ada impian dan keinginan langsung untuk menyukainya malah saya tak pernah terfikir pun.

“Tetapi Allah aturkan saya berjumpa dia semula selepas kali pertama bertemu ketika saya menjadi penyanyi ganti di sebuah kelab dan akhrinya dia menjadi suami saya.

“Saya memang tak menggemari setiap inci pun Tok Ram, sampai hari ini pun pel1k.

“Tetapi saya percaya Allah ada perancangan terbaik yang saya tak tahu, saya go with the flow,” kata Alyah ketika temu bual bersama DJ Nazz dalam segmen BegituBegini Geg4r.

Alyah tidak menolak perbezaan usia 20 tahun juga membuatkan dia berc4nggah pandangan dengan T0k Ram dan menyifatkan ia sebagai pasang surut kehidupan berumah tangga. Biarpun begitu, tambah Alyah, suaminya memiliki kualiti yang menambat hatinya untuk bersama.

“Istimewanya Tok Ram apabila dia boleh melayan budak kecil walau anak saudara saya,” ujar Alyah. Alyah dan Ramli berkahwin pada 18 Mac 2013 di Indonesia secara rahs1a.

Selama ini Alyah pura-pura bahagia, minta netizen jadi isteri Ramli MS sehari

Alyah menimbulkan tanda tanya peminat apabila memuat naik status berbaur kecewa di Instagram. PENYANYI Alyah terus menimbulkan tanda tanya berhubung situasi rumah tangganya dengan pengarah muzik.

Datuk Ramli MS yang seolah-olah sedang bergol4k apabila dia dilihat telah tinggalkan komen di laman sosial suaminya.

Alyah menerusi ruang komen menyindir Ramli yang memuat naik video memperlihatkan pengacara Jihan Muse dan Nabil Ahmad membuat ucapan hari jadi kepadanya. Penyanyi lagu Sesal Separuh ny4wa itu memberitahu sambutan hari jadi seperti itu digemari suaminya berbanding bacaan al-Quran yang dibuat untuknya di rumah.

 

 

View this post on Instagram

 

Banyak belajar erti berniaga dgn diorng nihhhh…..Alhamdulillah di kurniakan kawan kawan yg baik baik. @hajjah_eta @chocotainer

A post shared by Alyah Abu Hasan (@alyah81) on

Antara komen Alyah di Instagram Ramli. “Macam ni la yang dia suka… Sambutan birthday macam ni la yang dia nak.

Kalau kita buat bacaan al-Quran kat rumah dia pan4s duduk kejap je, terus nak keluar main snuker,” tulisnya. Bagaimanapun komen tersebut mendapat perhatian pengikut.

Ramli yang menyifatkan ia sebagai tidak patut dilakukan seorang isteri kepada suaminya. Malah ada menyifatkan tindakan Alyah meny1ndir Ramli sebagai tiada adab, tidak menghorm4ti dan membuka aib suaminya sendiri kepada khalayak.

Pun begitu, Alyah yang membalas komen tersebut meminta pihak luar tidak masuk campur dalam urusannya.

“Tak payah busybody la sebab I tak text nama you kat sini So shvt up “Aku doakan semoga kau duduk kat tempat aku hanya sehari dan kau boleh tahu kenapa aku macam ni.

Tak payah tunjuk hero untuk masalah orang lain,” tulisnya. Perb4lahan itu tidak berakhir di situ apabila ada warganet yang ingin mencarikan wanita lain untuk Ramli bagi menggantikan Alyah.

“Kau pergi la kahwin dengan dia Baru kau tahu dan kau telan balik ayat-ayat puji kau tu mangkuk
Status Alyah yang menimbulkan persoalan dalam kalangan peminat.

“Dan untuk pengetahuan kau, semua ayat aku text ni aku belajar dari tokram ramlims,” balasnya. Terdahulu Alyah menimbulkan tanda tanya dalam kalangan peminat apabila memuat naik beberapa luahan berbaur kecewa di Instagram miliknya.

Alyah dalam salah satu status yang dikongsinya mengakui dirinya sedang beremosi dan memohon pihak luar tidak menasihatinya kerana mereka tidak merasai apa yang sedang dilaluinya. Dalam satu status berbeza Alyah turut memberitahu dia berasa penat apabila perlu berpura-pura bahagia.

dan kenyataan itu menimbulkan pelbagai spekul4si berhubung rumah tanggannya dengan pengarah muzik, Datuk Ramli MS. “Pura-pura bahagia itu penat.

Ya, aku sedang beremosi sekarang ini, tak payahlah nak nasihatkan aku dengan jalan hidup yang kau tak pernah lalui,” tulisnya.

Dalam pada itu, Alyah turut memuat naik gambar Allahyarham bapanya, Abu Hasan dan memberitahu sekiranya bapanya masih hidup pasti tiada siapa yang berani mempermainkannya.

“Sekiranya Apak (Bapa) masih hidup sudah tentu tak akan ada orang yang akan mempermain-mainkan aku,” katanya. Alyah dan Ramli berkahwin poada 18 Mac 2013 di Indonesia secara rahsia.

Sumber : mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*