Home Petua Tips Warga asing ‘tak makan s4man’

Warga asing ‘tak makan s4man’

813
0

BIARPUN digempur berkali-kali, warga asing didapati tidak serik kembali menjalankan aktiviti perniagaan di lokasi sama di sekitar ibu negara.

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dalam kenyataan memaklumkan tindakan diambil terhadap warga asing yang berniaga buah-buahan dan sayuran di kali lima di sekitar Pusat Bandar Utara, Kuala Lumpur, pagi hari ini.

Pemeriksaan lanjut penguat kuasa DBKL mendapati mereka menggunakan pengenalan diri kad Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Mengenai Pel4rian (UNHCR) untuk menjalankan perniagaan dengan meletakkan bakul jualan di hadapan premis.

DBKL turut menyita tiga premis perniagaan di sekitar Jalan Kenangan dan Merlimau, hari ini berikutan ia dikendalikan warga asing.

Tindakan itu selaras dengan peruntukan Seksyen 101 (1) (V) Akt4 Kerajaan Tempatan 1976 kerana beroperasi tanpa kebenaran.

Semua premis ditampal notis penutupan dan ditutup serta merta.

Terdahulu, Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Nor Hisham Ahmad Dahlan memaklumkan kepada Harian Metro bahawa hampir 100 premis perniagaan dikendalikan warga asing ditutup dan disita sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan 18 Mac lalu.

Sumber : hmetro

Previous article“Covid-19 belum ada penawar, datang pula wbak kemaruk kuasa” – Ustaz Kazim
Next article‘Pembawa senyap’ COVID-19,Dr Noor Hisham Tampil Dedahkan Sesuatu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here