Home Petua Tips ‘Waktu Subuh Dtg Tapi Zohor Tak Dtg’ Anak Tak Sedap Hati Pd...

‘Waktu Subuh Dtg Tapi Zohor Tak Dtg’ Anak Tak Sedap Hati Pd Ayah.Rupanya Ini Berlaku Pd Ayah

222
0

TEMERLOH: Rasa tidak sedap hati seorang lelaki membawa kepada penemuan myat ayahnya yang ditemui mninggal dunia di rumah keluarganya di Taman Perindu pada Khamis.

Mangsa, Jamil Ismail, 67, yang juga seorang pesara kerajaan disahkan mninggal dunia oleh pasukan perubatan.

Ketua Polis Daerah Temerloh, Asisten Komisioner Mohd Yusri Othman berkata, anak lelaki mangsa yang berusia 35 tahun itu, datang ke rumah kira-kira jam 4 petang, untuk melawat ayahnya yang tinggal seorang diri selepas kemtian isterinya.

Menurutnya, sampai di tempat kejadian, anak mangsa mendapati pintu grill rumah terbabit berkunci dan beberapa panggilan telefon yang dibuat, tidak dijawab oleh ayahnya.

“Rasa tidak sedap hati menyebabkan anaknya menghubungi pihak bomba dan pasukan dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Bukit Angin datang untuk memotong mangga pada grill pintu rumah terbabit.

“Apabila masuk ke dalam rumah, anaknya mendapati bapanya tidak bergerak dan pengesahan oleh pejabat kesihatan, mangsa telah mninggal dunia,” katanya dalam satu kenyataan pada Jumaat.

 

Anggota bomba dari BBP Bukit Angin memotng mangga di pintu rumah terbabit pada Khamis. -Foto Friends of Bomba Bukit Angin Temerloh

Mengulas lanjut, Mohd Yusri berkata, jiran mangsa memaklumkan warga emas itu hadir ke surau pada waktu Subuh namun tidak muncul ketika solat Zohor.

“Anak mangsa menyatakan ayahnya yang tinggal seorang diri setelah kmatian ibu mereka turut mengidap penyakit swan, drah tinggi dan klestrol.

“Pemeriksaan terhadap myat mngsa mendapati tiada kecederaan fizikal yang mencurigakan untuk dikaitkan dengan perbuatan jenyah,” jelasnya.

Menurutnya Mohd Yusri, keadaan barangan dalam rumah juga berada dalam keadaan kemas selain dokumen mangsa ada bersama warga emas berkenaan.

“Mayat mangsa telah dibawa kepada pihak forensik Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas) Temerloh untuk beedah siasat dan kes diklasifikasikan sebagai m4ti mengejut,” katanya siasatan lanjut sedang dijalankan.

Sumber : astroawani

Previous articleBila Je Umum Mansuh Syarat i-Sinar. Sekali Ini Respon Padu Najib Sampai Raih 7k Komen Dlm Masa Sejam
Next articleTak ada limau tapi Syed Saddiq agih 30 komputer riba hari ini

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here