Home Petua Tips Bapa Meningg4l Dunia Akibat C0vld . Azlan Typewriter Bgitahu Apa Yg Dia...

Bapa Meningg4l Dunia Akibat C0vld . Azlan Typewriter Bgitahu Apa Yg Dia Dpt Teng0k Detlk2 Akhir –

299
0

SELEPAS tiga minggu bert4rung ny4wa meIawan jngkitan C0v1d-19, bapa kepada penyanyi Azlan Typewriter, Sallehudin Che Ani, 68, meninggl dnia kira-kira pukul 4.25 petang Rabu.

Azlan atau nama sebenarnya, Nor Azlan Rosle Sallehudin, 39, memaklumkan bapanya menghmbuskan naf4s terakhir di Hspital Selayang selepas mendapatkan rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU).Menurut Azlan dia berasa s4yu apabila hanya berpeluang melihat detlk terakhir pemergian bapanya menerusi sidang vdeo.

“Ayah saya menghmbuskan naf4s terakhir pada pukul 4.25 petang tadi (Rabu). Perasaan itu jadi s4yu bila saya tengok sendiri Allahyrham perlahan-lahan menghmbuskan n4fas terakhir.

Azlan reda tidak dapat uruskan jen4zah bapa.

“Pihak hospital beri kebenaran kami video conference dan semua adik-beradik saya pun ada sekali dalam sesi video tersebut.

“Bila sampai fasa ini (tak boleh uruskan jen4zah bapa sebab C0vld-19), saya hanya berserah kepada ketentuan Allah SWT,” katanya ketika dihubungi mStar.

Azlan berkata pihak hospital akan menguruskan jnazah bapanya sehingga ke Iiang lahad berdasarkan prosedur operasi standard (SOP) peny4kit berj4ngkit yang telah ditetapkan.

Perasaan itu jadi s4yu bila saya tengok sendiri Allahyrham perlahan-lahan menghembskan nfas ter4khir.

“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada pihak Hospital Selayang yang memberikan sepenuh kerjasama yang baik dalam menguruskan jen4zah bapa saya.

“Dalam laporan media sebelum ini, saya cakap Hospital Serdang kan, sebenarnya saya tersiIap… arwh sebenarnya dirawat di Hspital Selayang.

“Biasalah kita jadi kaIut bila berhadapan dengan perkara sebegini,” ujarnya

Tak dapat bertemu kerana SOP pihak hospital

Terdahulu  Azlan memaklumkan pada kali ter4khir dia bertemu bapa kira-kira sebulan lalu, beliau masih dalam keadaan sihat.

“Sebulan yang lalu, dia masih sihat dan kami meluangkan masa bersama seperti biasa. Memang keluarga saya ada sejarah penyaklt kncing manis.”

“Tetapi tidak mengapalah, jika sudah masanya dia pergi saya ikhlaskan hati. Walaupun tidak dapat bertemu atau melawat beliau disebabkan SOP yang ditetapkan pihak hospital,”

“Hanya Allah sahaja yang tahu perasaan saya ketika ini.” katanya lagi.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Jangan Khianati Aku berkenaan juga sempat berpesan bahawa berhati-hati dengan pndemik ini kerana C0vld-19 sememangnya wujud dan bukan agenda mana-mana pihak.

“C0v1d is real. Tak ada istilah agenda Yahudi atau apa. Berhentilah berspekuIasi kerana bila terkena pada diri sendiri baru anda tahu perasaannya bagaimana,” jelasnya di hujung perbualan ketika ditemui di majlis berbuka puasa Indigital Music semalam (selasa).

Di sebalik kegusaran tersebut, Azlan sempat menitipkan rasa syukur kerana ahli keluarganya yang lain bebas dari sebarang gejala dan disahkan negatif daripada wab4k m4ut tersebut.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook
Sumber : https://www.viral.cappucinnolatte.com/

Previous article“Ditegur Tak Pernah Pandang Kamera Ketika Bercakap..” Ini Jawapan Da’i Syed Yg Mengejvtkan Ramai
Next articleTiga hari sukar bernafas… Sweet Qismina positif Covid-19, kini kuarantin di Ipoh –

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here