Home Petua Tips “Dik ,Abah Akak Dah Nak 70 Tahun” Agak2lah nak men1pu orang tua,...

“Dik ,Abah Akak Dah Nak 70 Tahun” Agak2lah nak men1pu orang tua, brg RM600 kau ‘ketvk’ smpai RM8,000

353
0

Bila diri sendiri buat kesilapan atau dit1pu ke memang lah kita terasa tapi jika orangtua kita dipermainkan sebagai anak kita terasa sangat lagi lagi berkaitan dengan duit.

Ini yang berlaku pada seorang pengguna fbk bernama Shanor Hijas bila ayahnya macam dit1pu oleh satu syarikat yg menjual barangan kesihatan.

Seorang pengguna Facebok meluahkan rasa ger4m selepas ayahnya yang berusia 70 tahun did4kwa telah dit1pu oleh sebuah syarikat yang menjual produk kes1hatan di sebuah pasar raya di Wangsa Maju.

Difahamkan, ayah kepada Shanor Hijas telah diperd4ya untuk membeli barangan dengan harga RM8,000 sedangkan harga yang sebenar cuma RM600. Memang kej4m!

Bukan sahaja harganya terlalu mahal, malah barang yang diterima juga tidak cvkup seperti yang dijanjikan kerana kehab1san stok.

“Abah saya kena sc4m dengan anak-anak muda ni.”

“Dik, abah akak dah nak 70 tahun dik, sampai hati kau perk0tak-katikkan abah akak “

“suruh abah akak bayar air purifier dengan f0ot massage sampai 8k.“Dah la f0ot massage tu dia tak bagi.”

“Dia bagi 2 air purifier. Takda st0k katanya!,” tulis Shanor dengan nada kesal.

 

 

Katanya, jurujual turut menjanjikan pelbagai barangan percuma namun, semua itu hanyalah dvsta semata-mata demi melariskan jualan mereka.

Bercerita lebih lanjut, Shanor bersama adiknya mengambil keputusan untuk berjumpa dengan jurujual tersebut.

Walau bagaimanapun, jurujual tersebut ketika ditemui tidak menunjukkan sebarang resp0n rasa bers4lah dengan apa yang telah terjadi.

“Akak, bab-bab an1aya family ni, memang tak boleh sabar. Tetiba d4rah bertukar jadi karn1vor. Lari keluar opis, ajak adik akak, pi amek abah, bawak balik ke mall itu. Ghhrr…sel4mber sangat muka korang ni eh. Tak ada rasa bers4lah kat orang tua langsung.

 

“Akak t1nggal tak tampar je muka kau dua orang tadi. Adik akak tu smpai kembang-kembang perut t4han m4rah tau. Ken4ngkan abah asyik b1sik kat aku ‘s4bar…bincang elok-elok’. Fuhh.. menguc4p jap,”

Jelasnya lagi, duit ayahnya sudah dipulangkan semula pada masa yang sama dia turut menasihati orang ramai supaya lebih berwaspada dengan m0dus oper4ndi yang digunakan oleh penjual ini dalam mengabvri mata pembeli.

 

 

“Pesan kat mak abah kita naa. Depa-depa ni ada ja kat market-market, menunggu mangsa orang-orang tua cam mak abah kita. Semoga keluarga kita sentiasa di bawah lindungan-Nya,”

Sumber: Shanor Hijas, CC kredit : petuadanresepibonda

Previous article“Bergembiralah Kamu Di Tman Syurga”.Ibu Sbak Luah Anak Men1nggal Enam Hari Sbelum Smbut Hari Lahir
Next articleTvlar Foto Budak Lelaki Mengajar Adiknya Baca Iqra Ditepi Jalan Smbil Jual Belon Buat Ramai Tersentuh

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here