Home Petua Tips Polis Ada Pantau Bekas Pelakon Antiv4ksin. Sekali Zul Yahya Buka Mulut ‘Makan...

Polis Ada Pantau Bekas Pelakon Antiv4ksin. Sekali Zul Yahya Buka Mulut ‘Makan Dalam’

163
0

TELUK INTAN: Polis Perak akan memantau Facebook seorang bekas pelakon yang dilaporkan sering membuat kenyataan mengenai fahaman antiv4ksin C0V1D-19.

Ketua Polis Perak, Datuk Mior Faridalathrash Wahid, berkata setakat ini, pihaknya tidak menerima laporan berkaitan tindakan bekas pelakon itu.

“Kita akan melihat perkara ini dan memantau hantaran Facebook serta melakukan sias4tan. Jika ia menggug4t keharmonian masyarakat, tindakan akan diambil.

“Setakat ini, tiada gerakan antivaksin dikesan di Perak tetapi kita tetap melakukan pemantauan,” katanya selepas Perhimpunan Bulanan Ketua Polis Perak di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Hilir Perak di sini, hari ini.

Hantaran Facebook bekas pelakon itu menjadi perbualan netizen kerana dipercayai menolak program vaksinasi kerajaan.

Semalam, media melaporkan kenyataan Presiden Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan), Datuk Freddie Fernandez yang menasihatkan golongan selebriti supaya tidak menyebarkan fahaman antiv4ksin, sebaliknya memanfaatkan pengaruh dimiliki untuk membantu kerajaan menggalakkan pengambilan v4ksin bagi memerangi penul4ran COV1D-19.

Sementara itu Mior Faridalathrash berkata setakat ini 76 peratus anggotanya di seluruh negeri menyatakan persetujuan untuk mengambil v4ksin itu yang akan bermula 12 Mac ini secara berperingkat.

“Saya yakin peratusan itu akan meningkat. Kita tidak perolehi 100 peratus kerana pengecualian anggota yang mempunyai alahan tervk, menyusukan anak dan h4mil,” katanya

Dalam pada itu, hasil tinjauan di halaman Facebook rasmi, Tiba Tiba Zul Yahya Kongsi Keratan Berita siap perli pihak polis

 

 

‘Usah dengar cakap-cakap neg4tif’

KUALA LUMPUR: Menyokong Program Imunisasi COVID-19 Kebangsaan, artis veteran terutama mereka yang masih aktif dalam dunia seni, mula mendaftar untuk menerima sunt1kan v4ksin melalui aplikasi MySejahtera sejak 24 Februari lalu.

Enggan bertangguh, apatah lagi melihat Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin sihat selepas menerima suntikan v4ksin kumpulan pertama diterima daripada Pfizer-BioNTech pada 23 Februari lalu, artis veteran akur gesaan mendapatkan imunisasi, demi kesihatan dan kelangsungan hidup.

 

Artis veteran secara sukarela menyokong program imunisasi kerana penerimaan suntikan v4ksin diperlukan sekurang-kurangnya 70 hingga 80 peratus penduduk untuk mencapai imunisasi kelompok.

Pelakon Tawil atau nama sebenar, Abu Bakar Ahmad, 68, mendaftar sebaik Muhyiddin mengumumkan rakyat boleh menyerahkan nama melalui aplikasi MySejahtera bagi mendapatkan v4ksin

“Jika ditanya soal kesediaan, saya menunggu untuk mendapatkan suntikan v4ksin kerana ini untuk kebaikan kita.

“Tiada sebab mengapa kita tidak mahu mengambil 4ksin. Kita tidak boleh dengar cakap orang yang berfikiran neg4tif.

“Bagi saya, tidak kisah untuk keluar rumah menerima v4ksin demi mematuhi saranan Kementerian Kesihatan. Apa yang kita lakukan ini adalah atas perasaan sayang terhadap rakyat Malaysia,” katanya kepada BH Online.

Sumber : trendingsangat.pw

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Previous articlePngantin Perempuan Ini Ajak ‘Ex-ex Boyfriends’ Jadi ‘Dulang Boys’ Waktu Prnikahan
Next article“Janganlah kita tak puas hati kepada makhluk sampai kita member0ntak kepada Pencipta” – Nasihat Ustazah Buat Sjat

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here