Home Petua Tips Susulan G4gal Rentas Negeri Terus M4k1 P0lis.Sekali Siasat Tak Sangka lelaki Ada...

Susulan G4gal Rentas Negeri Terus M4k1 P0lis.Sekali Siasat Tak Sangka lelaki Ada Rekod Buat Org Tersedu

267
0

NIBONG TEBAL – Seorang lelaki bertindak mem4ki polis menggunakan perkataan kes4t susulan dithan ketika cuba merentas negeri tanpa kebenaran yang sah.

Kejadian dilaporkan berlaku pada 18 Februari lalu ketika suspek berusia 28 tahun itu dithan dalam sekatan jalan raya yang dijalakan sepasukan polis dari Balai Polis Nibong Tebal.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Selatan, Superintendan Lee Chong Chern berkata, suspek menaiki pacuan empat roda jenis Mitsubishi Lancer itu dari arah Butterworth menuju ke Bagan Serai, Perak.

 

“Hasil pemeriksaan jam 5 petang mendapati dia gagal menunjukkan kebenaran merentas negeri dan apabila diarahkan menyerahkan kad pengenalan dan lesen memandu, lelaki tersebut bertindak membalingnya ke arah anggota polis yang sedang bertugas.

“Susulan itu, suspek bertindak ksar termasuk mengeluarkan beberapa perkataan ksar terhadap pihak plis yang bertugas menyebabkan dia ditahan bagi membantu siasatan,” katanya ketika dihubungi MalaysiaGazette hari ini.

Menurut beliau, hasil siasatan lanjut mendapati lelaki tersebut mempunyai rekod rawatan me.ntal dan masih menerima rawatan di Hospital Taiping.

“Kes di siasat di bawah Seksyen 186 Kanun Keseks4an dan Peraturan 16(1) Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penykit Berjngkit 2021,” ujar beliau.

Terdahulu, tular satu rakaman video berdurasi 24 saat menunjukkan seorang lelaki memki polis menggunakan perkataan kesat walaupun anggota berkenaan tegur akan tindakannya menyalahi undang-undang.

Sumber :  MalaysiaGazette

Previous articleDetik Detik Hijrah Saudara Soon. Bersama Brother Firdaus Wong,Dr Kamilin Syahadahkan Sahabat Firdaus
Next article‘Terima Kasih Sayang Sebab Kuat Untuk Mummy’ Sampai Hembusan Nafas Terakhir Ini

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here