Home Petua Tips China? No wonder lah” – MemaIukan, Ramai Yg Skit Hati Tengok Tngkah...

China? No wonder lah” – MemaIukan, Ramai Yg Skit Hati Tengok Tngkah Laku Pengerusi Prasarana Terhadap Wart4wan China

50
0

Selain ke4daan m4ngsa-m4ngsa kem4langan tren LRT bert3mbung, pengerusi Prasarana, Dato’ Sri Tajuddin Abdul Rahman turut menjadi buah mulut ramai net1zen di med1a s0sial. Video-video menvnjukkan s1dang med1a ahli parl1men Pasir Salak itu yang menjawab soalan para w4rtawan mendapat perh4tian net1zen.

Antara yang menjadi bu4lan adalah cara beliau menjawab soalan s4lah seorang wart4wan mengapa dia tidak datang ke lok4si kej4dian selepas ia berl4ku. Bukan itu saja, cara Tajuddin berk0munikasi dengan seorang w4rtawan antar4bangsa turut mendapat kr1tikan ramai.

Melalui sebuah video yang v1ral di Twitter, beliau dilihat bertanya dari mana asal wart4wan wanita tersebut. Selepas menjawab dia dari China, resp0n Tajuddin,

China, no wonder lah.”

Resp0n dan tingk4h l4ku itu membuatkan net1zen berpendapat ianya mem4lukan memandangkan beliau memeg4ng j4watan bes4r dan seharusnya bers1kap lebih profesi0nal. Selain dikatakan tidak se3sitif dengan ke4daan m4ngsa (kerana caranya menjawab s0alan m3dia), ada yang turut berpendapat tingk4h l4kunya itu, bi4dap.

Norman Goh, seorang wart4wan dan pr0duser berkata itu bukanlah cara untuk mel4yan g0longan m3dia. Apatah lagi, wart4wan China dikenali sebagai Gao Mian dari Phoenix TV itu bertanya soalan yang rel3van berkenaan ins1den tren LRT itu. Malah, menurut Norman, Gao Mian patut mendapat perm0honan maaf daripada Pengerusi Prasarana itu.

Sejak kem4langan LRT itu berl4ku dan selepas s1dang m3dia diadakan, nama beliau menjadi s3butan dan dikr1tik kerana beberapa 1su. Antaranya ialah:

  • Hanya memakai face shield, tidak memakai pel1tup muka
  • Cara jawab soalan w4rtawan dengan cara mem3rli dan tidak pr0fesional
  • Cara berk,pmunikasi dengan wart4wan China

Sementara itu, Ketua P0lis Daerah Dang Wangi, ACP Mohammad Zainal Bin Haji Abdullah meng3sahkan pihaknya telah membuka kertas si4satan ke atas beliau berkenaan tidak mem4kai pelitup muka ketika meng4dakan sid4ng m3dia semalam.

Katanya, si4satan dijalankan meng1kut S3ksyen 21A Akt4 Penc3gahan dan Peng4walan Peny4kit Berj4ngkit 1988 (Akt4 342) dan Per4turan 17(1), Per4turan-per4turan Penc3gahan dan Peng4walan Penyak1t Berj4ngkit.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://media.diariviral.com/

Previous article“Macam mana boleh kata hidup saya mewah” – Ditvduh tak bekerja, influencer baca buku psikologi cari kekuatan m3ntal…
Next article“Ibu Dengan An4k Ke Ni..”Tikt0k Iman Suhana,Sekali Benda Lain Pulak Jadi Tumpuan Ramai…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here