Home Petua Tips (Video) R4kaman Detik2 Angin kenc4ng dan hujan leb4t, rider m4ut dihemp4p pokok...

(Video) R4kaman Detik2 Angin kenc4ng dan hujan leb4t, rider m4ut dihemp4p pokok tumbang

261
0

Baru saja kisah sebuah gerai di Keramat Kuala Lumpur musnah dibadai ribut kali ini semalam berlaku pula seorang penghantar makanan (food rider)

dihempap pokok tumbang semasa hujan lebat sekali dengan petir.

 Dalam kejadian petang Khamis, seorang penghantar makanan (rider) m4ut dihemp4p pokok tvmbang berhampiran Stesen Petronas Alam Damai, Taman Len Sen, Cheras.

 

VIDEO] Rider maut dihempap pokok tumbang - Kosmo Digital

Memetik laporan Astro Awani ketika kejadian yang berlaku pukul 4 petang itu, hujan leb4t disertai r1but p3tir menyebabkan sebatang pokok di tepi jalan tvmbang dan mengenai rider tersebut.

Mangsa yang berusia 20 tahun men1nggal dunia di tempat kejadian dipercayai akibat keced3raan parah pada beberapa bahagian badan.

Orang ramai membantu mengalihkan tvbuh mangsa dari bawah pokok tumbang itu dan membawa m4ngsa ke stesen minyak berhampiran sementara menunggu pasukan perubatan tiba.

Video ketika orang ramai membantu m4ngsa turut tular di media sosial.

 

May be an image of motorcycle and road

 

Pusat Gerakan Operasi, Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBPM) Kuala Lumpur dalam satu kenyataan berkata, berkata pasukan perubatan yang tiba di lokasi kejadian kemudian mengesahkan m4ngsa sudah mninggal dunia.

Pusat Gerakan Operasi, Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur berkata, pihaknya menerima maklumat berkenaan kejadian itu sekitar pukul 4.19 petang.

“Sebuah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Cheras dikej4rkan ke lokasi dan tiba pukul 4.28 petang.

“Bagaimanapun m4ngsa disahkan sudah m4ninggal dunia oleh pegawai perubatan yang tiba di lokasi kejadian,” ujarnya kepada Kosmo!

Jelasnya, pasukan bomba turut membantu memotong dan mengalihkan pokok tumbang bagi memastikan kawasan berkenaan dalam keadaan selamat.

 

Vdeo yang dimuatnaik semasa hujan lebat berlaku

 

Dalam beberapa perk0ngsian yang dibuat orang ramai, pemuda Melayu berusia 20 tahun itu tidak sed4rkan diri selepas dihemp4p pokok tvmbang sebelum  dibawa ke stesen minyak berhampiran bagi mendapatkan bantuan.

Beberapa video yang diambil oleh orang awam telah tvlar dan di muat naik kembali ke laman Facebook Info Roadblock JPJ/Polis.

 

Orang ramai cuba memberi bantuan

Orang ramai dilihat memberikan bantuan kecemasan kepada mangsa namun rider tersebut didapati sudah tidak dapat diselamatkan.

 

 

 

Sehubungan dengan itu, warganet telah membanjiri ruangan k0men sumber dengan menzah1rkan ucapan t4kziah kepada keluarga m4ngsa yang mninggal dunia kerana dihemp4p pokok petang tadi.

Semoga allahy4rham ditempatkan dalam kalangan orang beriman dan ahli keluarga sabar menerima dvgaan.

 

Sumber: mStar, Berita Harian (Safeek Affendy Razali), Info JPJ/Polis

 

 

Previous articleMajikan blasah ‘b0dyguard’ berpuasa, Mangsa tak melawan kerana tidak mahu situsi tambah kecoh
Next articlePelakon Veteran Abu Bakar Omar men1nggal dunia pagi Jumaat akibat masalah jantung

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here