- semasa

‘Harap Ibu Sedar Dan Susukan Bayi Kita’ Doa Suami Agar Isteri Sembuh Dan Luahannya Buat Netizen Tersentuh

Kuasa Allah tiada siapa yang mampu menolak, sebelum ini media pernah melaporkan kisah mengenai bayi perempuan yang dilahirkan oleh ibu yang sedang dalam koma tular di media sosial.

Sehingga kini, ibu tersebut, Kamareeah Arwae, 36, masih lagi terlantar koma manakala bayinya yang berusia 53 hari itu belum dapat merasai susu ibu dan bergantung sepenuhnya kepada susu formula.

“Saya mengharapkan keajaiban” , Suami.
“SAYA mengharapkan keajaiban akan berlaku dan apabila isteri sedar nanti dia boleh menyusukan anak kami,” kata Fairol Haziri Rahim, 44, suami kepada Kamareeah Arwae, 36, yang melahirkan anak bongsu mereka dalam keadaan koma.

Fairol berkata, doktor memberi jaminan Kamareeah akan sembuh satu hari nanti, namun tidak dapat memberi tempoh berapa lama isterinya yang terlantar itu akan kembali pulih.

“Lebih menyedihkan, sejak Farah Hanis lahir dan kini berusia 53 hari, dia hanya bergantung sepenuhnya kepada susu formula khas untuk bayi pra matang kerana isteri tidak dapat menjalankan tanggungjawabnya sebagai ibu untuk menyusukan bayi kami seperti dilakukan sebelum ini kepada anak sulung, Farras Hazim berusia 19 bulan.

Menurut suaminya, Fairol Haziri, 44, tiada apa yang lagi dimahukannya selain melihat isteri kembali pulih dan dapat menyusukan bayi mereka yang diberi nama, Farah Hanis.
Tidak seperti bayi lain, hati bapa ini seringkali dirundung pilu mengenangkan nasib anak bongsunya tidak dapat merasai belaian seorang ibu sejak dilahirkan.

Doktor beri jaminan boleh sembuh
Kamareeah Arwae yang koma setelah menjalani pembedahan membuang ketumbuhan di kepala, sehingga tempurung kepalanya juga terpaksa dibuang sehingga kini hanya mampu terlantar di atas katil.

Fairol berkata, doktor telah memberi jaminan bahawa isterinya akan sembuh tetapi tempohnya tidak boleh dijangka dan namun dia tetap setia dan sabar menunggu detik itu.

“Hati saya sebak melihat anak bongsu yang baru dilahirkan membesar tanpa belaian seorang ibu dan perasaan gembira kami menyambut orang baru bertukar pilu,” katanya ketika ditemui di rumah sewanya di Taman SL Badang, Jalan Pantai Cahaya Bulan, Kota Bharu, semalam.

Terdahulu, keluarga berkenaan menerima kunjungan usahawan Datuk Zhafran Yusof yang turut ditemani isterinya yang juga seorang pelakon, Datin Fouziah Gous untuk menyelami dan melihat sendiri keadaan Kamareeah serta anak bongsunya yang dilahirkan pra matang.

Akhbar sebelum ini melaporkan, Kamareeah yang terlantar akibat ketumbuhan di kepala sejak tujuh bulan lalu melahirkan Farah secara pembedahan ketika berada dalam keadaan koma.
Menurut Fairol, selepas kisah sedihnya itu tular di media sosial selain mendapat liputan akhbar, ramai pihak termasuk badan bukan kerajaan (NGO) ke rumah dan menyerahkan sumbangan untuk meringankan bebannya.

Saya tak sanggup berpisah dengan anak
Ujarnya lagi, segala keperluan Kamareeah diuruskan olehnya manakala, anak-anak akan dijaga oleh saudara yang tinggal berdekatan dengan rumah.
Sebelum ini, pernah ada yang menanyakan mahu mengambil Farah Hanis sebagai anak angkat, namun dia tidak bersetuju kerana tidak sanggup mahu berpisah dengan anak bongsunya itu.
“Biar sesukar mana, saya tidak akan berpisah dengan anak…”


Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Semoga keluarga ini terus kuat dan tabah menjalani dugaan Allah kerana akan ada hikmah disebalik setiap ujian yang datang.
Video Terdahulu

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih,Kekasih Jiwang
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Kekasih Jiwang

Sumber : hmetro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *