Home Petua Tips “Peringatan Tegas” Kepada Ustaz Ebit Lew kata Azrul. Inilah Undang2 Yang Boleh...

“Peringatan Tegas” Kepada Ustaz Ebit Lew kata Azrul. Inilah Undang2 Yang Boleh Dikenakan Trhdp UEL

215
0

Pada  umumnya telah mengetahui bahawa semalam telah tular di mediasosial apabila niat murni Ustaz Ebit Lew dan kawan-kawannya terhlang oleh individu atau organisasi tertentu.

Namun tidak tahu siapakah disebalik terhalangnya niat murni mereka ini secara pastinya. Tetapi ada seorang pengguna media sosial mengatakan bahawa ini merupakan peringatan buat Ustaz Ebit Lew dan rakan-rakannya.

“Satu peringatan tegas buat ustaz Ebit Lew dan kawan-kawannya. Selidik dulu, itulah adabnya.”

Tidak tahu apa makna disebalik perkara tersebut namun lelaki yang mengguna nama Azrul Arosa turut melampirkan satu pautan Sinar Harian berkaitan dengan

“Ebit Lew perlu maklum Pejabat Daerah Semporna Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/article/122025/BERITA/Nasional/Ebit-Lew-perlu-maklum-Pejabat-Daerah-Semporna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Memang ada undang-undang mnghlng

Seterusnya terdapat juga wargamaya yang mengatakan bahawa terdapat undang-undang yang mnghlang Ustaz Ebit Lew kerana beberapa faktor keselmtan.

Berikut adalah screenshot bagi perkara tersebut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PDRM OK

MALAYSIA: Polis dan Kawalan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah tidak menghalang Ustaz Ebit Lew.
Ebit Lew yang sedang berada dalam program bantuan 10 hari ke Sabah telah menyalurkan bantuan makanan dan keperluan kepada penduduk di kawasan Semporna.

Namun, program di kawasan itu disingkatkan apabila Ebit Lew berkongsi yang beliau diminta meninggalkan kawasan berkenaan ataupun menanggung r1siko dnda sehingga RM100,000 ataupun 3 tahun penj4ra.

Walau bagaimanapun, pihak polis dan Kawalan Keselamatan Khas Pantai Timur Negeri Sabah (ESSCOM) membuat kenyataan yang mereka tiada bantahan ataupun larangan untuk program bantuan Ustaz Ebit di kawasan itu.

Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hazani Ghazali berkata, pihaknya mahupun Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah (Esscom) tidak pernah menghalang atau mengeluarkan sebarang arahan untuk menghentikan program pendakwah bebas dan dermawan, Ebit Lew di kawasan berkenaan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Tidak (bukan isu keselamatan). Ia hanya lebih kepada isu kebenaran masuk dalam kawasan yang diwartakan dan di bawah pengurusan dan kawalan serta bidang tanggungjawab oleh pihak TTS,” katanya.

Terdahulu, tular kenyataan daripada pendakwah bebas itu melalui Facebooknya bahawa beliau meminta maaf kepada penduduk di pulau-pulau di Semporna yang beliau Islamkan di Semporna.

Dalam kenyataan itu, beliau mendkwa tidak dibenarkan masuk ke pulau di Semporna dan diminta untuk menghentikan bantuan selain memaklumkan bahawa beliau boleh dikenakan hukuman dnda RM100,000 atau peenjaara tiga tahun.

Sumber : mysumber.net

Previous article‘Dikatakan Ebit Lew Tidak Dibenarkan Beri Bantuan’ Sekali Pesuruhjaya P0lis Sabah Bersuara
Next articleSebak, Lelaki Ini Menangis Ketika Masak, Dipercayai Tempahan 60 Bungkus Makanan Dibatalkan Secara Tiba-tiba

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here