Home Petua Tips Bila mula ditanya passw0rd Email dan Telefon, Ini jawapan tak masuk akal...

Bila mula ditanya passw0rd Email dan Telefon, Ini jawapan tak masuk akal Patrick Teoh

359
0

POLIS akan membuat permohonan menyambung rem4n selebriti dan penyampai radio, Patrick Teoh di Mahk4mah Majistret Johor Bahru, esok.

Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, permohonan sambung rem4n itu disebabkan Teoh, 73, enggan memberikan kerjasama dalam sias4tan yang dijalankan.

“Tempoh t4hanan reman sampai esok tetapi kita masih belum dapat melengkapkan kertas sias4tan sebab Patrick Teoh ini tidak memberi kerjasama.

Lupa Semua Password

“Semua password (kata laluan) dia lupa termasuk untuk emel. Telefon bimbitnya pula didakwa h1lang sehari sebelum dipanggil untuk sias4tan.

“Jadi mengikut S3eksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998, kita akan memohon rem4n antara tiga atau empat hari lagi,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor, hari ini.

Teoh sebelum ini ditahan di Petaling Jaya, Selangor pada Sabtu lalu sebelum dibawa ke bandar raya ini untuk direm4n sejak Ahad lalu.

Dia dit4han berhubung muat naik kenyataan jel1k terhadap Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim dan institusi diraja Johor.

Mengulas lanjut, Ayob Khan meminta masyarakat menghayati Rukun Negara sebelum mahu memuat naik kenyataan jel1k yang menyentuh institusi beraja negara.

“Balik baca semula Rukun Negara, mana yang terlupa memuat naik komen jel1ik, bahasa k4sar dan kurang ajar selalunya mereka tidak hayati Rukun Negara.

“Jika tidak, tindakan tegas menanti golongan yang biadap sebegini,” katanya.

Reaksi netizan

Sebelum ini media melaporkan Seorang pelakon dan juruhebah radio terkenal hari ini dikec4m warganet apabila telah membuat satu hantaran menyump4h Tunku Ismail Sultan Ibrahim (TMJ).

Patrick Teoh dalam satu hantaran di facebook mempersoalkan apa yang cuba dicapai oleh TMJ melalui satu video yang dihasilkan olehnya.

“Can anyone work out what this prince fler is trying to achieve with his video? If your initial reaction to watching it is What The Fvck!!! You’re spot on.” soal Patrick.

Di akhir hantaran Patrick tersebut, beliau sempat menyvmpah dengan perkataan yang dipercayai dari bahasa cina Hokkien, Ni4mah!!!.

Menurut hasil pencarian kami, niamah atau ni4ma jika di dalam bahasa Melayu memberi maksud seakan-akan ‘mak kau la’ (your mother) yang mana perkataan ini bertujuan untuk menyump4h (cvrse word).

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : ohmymedia.bbn

Previous articleJika PM Ke-8 K4lah UNDi Tdk Percaya, Ini 2 Kemungkinan Bakal Terjadi
Next article[Video] Tonton Video Ni, Jika Anda Masih Berani LANGG4R PKPB, Sila Tempah Lubang KUB0R…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here