Home Petua Tips “Jurur4wat Mas0k lCU Selepas D0s Kedua Sin0vac,” KKM Tvkar Diagn0sis?

“Jurur4wat Mas0k lCU Selepas D0s Kedua Sin0vac,” KKM Tvkar Diagn0sis?

56
0

Seorang frontliner dikenali denan nama Nur Hafiza dan bertugar di INS Specialist Centre dikatakan dimasukkan ke ICU selama tiga hari selepas menerima d0s kedua v4ksin Sinovac pada 22 April lepas.

Timbul persoalan apabila terdapat dua versi nota discaj daripada Hospital Sultanah Bahiyah untuk Nur Hafiza. Nota discaj pertama bertarikh 28 April 2021 di bahagian diagnosisi akhir ditulis ‘multiple crania neuropathy-pending investigation’ di dalam nota discaj bertarikh 2 Mei 2021.

Melalui hantaran yang dimuatnaik di laman sosialnya, jururawat berusia 22 tahun itu berkata, dia mengalami ‘minor str0ke’ di bahagian kiri, tidak dapat berjalan dan bercakap.

Kedua-dua nota discaj yang berbeza tersebut turut dimuatnaik dengan mempersoalkan kenapa diagnosisnya ditukar dan adakan ianya disebabkan KKM tidak mahu bertanggungjawab dengan kes kesan sampingan v4ksin.

Hantaran sama turut dapat dilihat di bahagian komen facebook Menteri Penyelaras Program Imunisasi c0v1d-19 YB Khairy Jamaluddin namun setakat ini tiada jawapan balas daripada Menteri V4ksin tersebut.

Perkembangan terkini Nur Hafiza seperti dimaklumkan di alman sosialnya, dia kini sihat dan sedang belajar untuk bercakap dan berjalan seperti biasa semula. Nur Hafiza juga berkata tujuannya berkongsi pengalaman div4ksin itu bukanlah untuk menyalahkan sesiapa.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by (@nurhafizaaa.___)


Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook
Sumber : https://www.viralmy.me/

Previous article“Lepas Majlis Itu, Banyak Event Saya Tak pergi, Nak Bergambar Pun Takut”
Next articleFoto Wany Hasrita Dijadikan Tempat Lepas N4fsu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here