Home Petua Tips “Kami Hanya Bergurau” Dikec4m Hebat Kerana Pers3nda Pakaian Tradisi Orang Iban, Pasangan...

“Kami Hanya Bergurau” Dikec4m Hebat Kerana Pers3nda Pakaian Tradisi Orang Iban, Pasangan Durian Kimchi Tampil Mohon Maaf

53
0

Gara-gara memuat naik sebuah video memp3rsenda pakaian tradisi orang Iban, pasangan personaliti media sosial sensasi Durian Kimchi iaitu Ryzal Ibrahim dan Maryam dikec4m hebat oleh netizen dan rakan artis yang tersinggung dengan perbuatannya itu.

Video yang di muat naik itu memperlihat Ryzal memberi komen mengenai pakaian tradisi Iban yang digayakan oleh Maryam dengan membahasakannya sebagai ‘kain meja’ dan ‘alas televisyen’ sehingga mengvndang kemarahan ramai, terutamanya rakyat Sarawak.

Bukan sahaja dihentam netizen, malah pasangan itu juga turut menerima kritikan hebat dari rakan-rakan artis seperti Bob Yusof, Alyssa Joanne dan Faye Kusairi yang tidak bersetuju dengan tindakannya mempers3ndakan pakaian tradisi Iban.

Setelah menerima banyak kec4man dan kritikan, pasangan itu tampil memohon maaf di dalam sebuah video yang di muat naik di laman Instagram mereka.

Ryzal di dalam video itu turut mengakui kesalahan yang dilakukannya disifatkan sebagai ‘tidak menjaga sensitiviti’ rakyat Sarawak, beliau juga menegaskan bahawa tidak ada niat lain selain hanya mahu bergurau dengan isterinya, Maryam.

Malah Ryzal juga memberitahu bahawa isterinya itu tidak ada kena mengena dengan gurauan yang dilont4rkannya kerana Maryam tidak memahami apa yang dikatakan oleh beliau.

Kami berharap Ryzal belajar dari kesilapan dan lebih berhati-hati dalam percakapannya selepas ini.

Sumber : Twitter dan Instagram Ryzal Ibrahim, Maryam, Bob Yusof, Alyssa Joanne, Faye Kusairi

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.keramatviral.com/

Previous articlePersend4kan Pakaian Tradisional Iban Seperti ‘Kain Buruk’, Netizen ‘Sekolahkan’ Duriankimchi 
Next article“Makln Kurvs Kenapa?Makan H4ti Ke..”Pervbahan Bentvk Bad4n Datin Shahida Jad1 T4nda Tanya

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here