Home Petua Tips Kerana Terlalu 0bses Dgn Kecantikan, Pembuluh Mata Wanita Ini Pec4h Dicucvk Eyelash...

Kerana Terlalu 0bses Dgn Kecantikan, Pembuluh Mata Wanita Ini Pec4h Dicucvk Eyelash Extension Ketika Tidur..! –

305
0

Seringkali kita mendengar “beauty is p4in” tapi, sejauh manakah kesakltan yg harus seseorang itu tempuhi untuk menjadi menjadi cantik?

Vir4I di Tiktok, vdeo seorang wanita Indonesia apabila beberapa helaian eyelash extension yang dipakainya telah masuk ke dalam mata ketika dia sedang tidur.

Link video : TikTok

Wanita yang berasal dari Jawa Tengah itu dikenali sebagai Nadya Astrella Juliana merupakan seorang finalis Miss Indonesia 2018. Menurutnya kjdian seperti itu telah beberapa kali berlaku kepadanya aklbat tabiatnya yang terlalu ‘ketaglh’ untuk memakai eyelash extension.

Nadya menyedari akan kejadian itu ketika dia bangun dari tdur setelah dia merasakan seperti ada sesuatu di dalam matanya. Setelah diperiksa, dia mendapati beberapa helaian bulu mata yang tebal telah masuk ke dalam matanya.

Akibatnya k0rnea matanya telah Iuka dan boleh mengakibatkan buta.

Meskipun kondisi Nadya tidak p4rah, tetapi pembuIuh drah di dalam matanya telah pec4h.

“Jujur aku udah ketaglhan banget sama yang namanya eyelash extension, sampe beberapa tragedi terjadi ke mata aku seperti pembuIuh d4rah pcah,” ujar Nadya. 

Eyelash extension memang selalu menjadi pilihan sesetengah wanita untuk mengganti pemakaian bulu mata paIsu akan tetapi jikalau tidak berhati-hati ia boleh mendatangkan kemud4ratan.

Pergi ke farmasi untuk dapatkan rawatan segera

Nadya juga berpesan kepada sesiapa yang memakai eyelash extension dan mengalami iritasi, disarankan untuk terus membuka eyelash extension yang dipakai, serta dia menasihatkan agar segera mendapatkan rawatan.

“Langsung pergi ke farmasi sebagai langkah pengendalian pertama, nanti diarahkan untuk beli ubat tetes mata tertentu,” katanya.

Pastikan mata sentiasa dalam keadaan bersih

Dalam pada itu, dia juga mengingatkan agar haruslah memastikan keadaan mata tetap bersih. Jangan biarkan sampai ada debu atau k0toran di mata kerana boleh menimbulkan masaIah yang lain juga.

Harus sering cuci tangan, harus eyelash extension ke tempat yang profesional jangan yang abal-abal karena tergiur harga murah, hati-hati saat pakai softlens, dan jangan panlk kalau eyelash extension masuk mata,” tambahnya lagi.

Disamping itu, dia juga berpesan yang jikalau kjdian seperti dia berlaku ke atas orang lain, jangan panlk tapi teruslah membuka eyelash extension dan rehatkan mata anda dari sebarang pemakaian softlens atau extension selama 3-5 hari.

Sumber: Tiktok, Detik.com

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook
Sumber : https://www.viral.cappucinnolatte.com/

Previous articleSiti Nurhaliza Pilih Nama Anak Kedua Muhammad Afwa
Next article“Bila Interview Merayu Nak Kerja, Bila Dah Dapat Makwe Tak Bagi Datang Sebab Ada Staff Perempuan”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here