Home Petua Tips Rakan Ni Dedah Watsapp Dihntar Ketua Kelas Bberapa Hari Sblum Kjdian. Tak...

Rakan Ni Dedah Watsapp Dihntar Ketua Kelas Bberapa Hari Sblum Kjdian. Tak Sngka Itu Ptanda Arwh Prgi Slmanya

144
0

Seorg pelajar tingkatan 5 m4ut dalam kmIngan jalan raya di Kilometer 67, Jalan Muar -Segamat berhampiran persimpangan lampu isyarat menghala masuk ke Universiti Teknologi Mara (UITM) Segamat, disini, petang, semalam.

Mgsa, Jamal Farhan Jaafar, 17, m4ut dalam kjdian kira-kira pukul 5.50 petang, disahkan meninggI dnia di tempat kjdian selepas motosikal Honda 250 ditungganginya berte.mbung dengan sebuah kenderaan pacuan empat roda.

Menurut rakan sekelas, Siti Nur Farhana Zulkeflee, 17, mgsa sejak kebelakangan ini kerap menghantar pesanan ringkas di grup WhatsApp meminta dihalalkan makan minum beberapa hari sebelum n4has.

” Ketika Jamal menghantar WhatsApp meminta maaf, dia juga menyebut bukan hendak m4ti kepada semua rakan yang ada, kami ingatkan dia sekadar bergurau dan tidak sangka itu petanda dia akan pergi meninggalkan kami buat selama-lamanya.

” Ada antara kami yang balas mesej itu dengan membuat lawak dan dia membalas kembali dengan mesej ceria,” katanya ketika ditemui di Kampung Paya Lebar Batu Anam disini, hari ini.

Pesanan ringkas oleh Jamal dan kjdian kmIngannya itu mulai tular di media sosial rakan-rakan sekolahnya sejak pukul 6.15 petang semalam.

 

Jamal yang merupakan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seri Kenangan Batu Anam, Segamat adalah ketua kelas kepada 23 pelajar, menjadi penghibur dalam kalangan rakan-rakannya setiap kali waktu rehat dan kini, pemergiannya amat dirasai.

” Dia selalu berpesan kepada kami supaya mematuhi peraturan jalan raya serta menjaga nama baik sekolah dengan belajar bersungguh-sungguh selain menghormati guru dan ibu bapa,” tambah Siti Nur Farhana lagi.

Mereka juga baru sahaja meraikan ulang tahun kelahiran Jamal pada 28 Februari lalu secara dalam talian walaupun hari lahirnya sepatutnya diraikan setiap empat tahun sekali kerana dilahirkan pada tahun lompat, 29 Februari 2004.

Mereka masih lagi seakan-akan tidak percaya dengan kjdian yang menim.panya, tetapi, reda dengan pmergiannya.

Kali terakhir mereka bertemu adalah pada November tahun lalu. Dia adalah antara penghuni di asrama lelaki Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Kenangan sementara keluarganya menetap di Kampung Paya Lebar, Segamat.

Jenazah selamat dikebvmikan di Tanah Wakaf Perkvburan Islam Paya Luas di Batu Anam di sini, sebelum waktu Zohor.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Segamat, Superintendan Raub Selamat mengesahkan kjdian dan sia.satan lanjut sedang dijalankan.

” Mangsa m4ut di lokasi kjdian akibat kecder4an prah dibahagian kepalanya,” katanya.

Tambah Raub, pemandu pacuan empat roda yang melanggar mangsa tidak mengalami sebarang kecder4an dan saksi diminta menghubungi Bahagian Sia.satan Penguatkuasaan Trafik (BSPT) IPD Segamat ditalian 07-9325811 bagi membantu sia.satan.

Kes disia.sat mengikut Sksyn 41(1) Akta Pngangkutan Jalan 1987.

Sumber:utusan

Previous articleAdakah Lelaki Ni Org Pertama Kena Kompaun RM 10Ribu Sb Tak Ikut SOP. Sekali Najib Tampil Beri Komen
Next articleBila Yusuf Azmi ‘Naik Angin’ Bila Jumpa Laki Ini. Rupanya Lebih D4syat Dari Al0ng

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here