Home Petua Tips Jadi Trending Di Media Sosial, Pemuda Kongsi Maksud “Kerajaan Beta” Digunapakai YDPA...

Jadi Trending Di Media Sosial, Pemuda Kongsi Maksud “Kerajaan Beta” Digunapakai YDPA Hari Ini

384
0

Titah Yang Dipertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah hari ini menarik perhatian orang ramai apabila baginda menggunakan istilah ‘kerajaan Beta’ dalam titah tersebut.

“Kepada kerajaan Beta di bawah kepimpinan Memanda Perdana Menteri Yang Amat Berhormat Tan Sri Muhyiddin bin Haji Yassin, Beta menaruh keyakinan bahawa usaha-usaha membawa negara untuk terus mendaki persada kejayaan yang lebih tinggi akan menjadi kenyataan.

“Nasihat Beta, laksanakan lah amanah ini dengan jujur dan penuh tanggungjawab, serta jangan sekali-kali mengabaikan kesejahteraan rakyat jelata,” titah Seri Paduka sempena pembukaan penggal ketiga Parlimen ke-14 hari ini di Parlimen, Kuala Lumpur.

Frasa tersebut menimbulkan perbincangan dalam kalangan orang awam termasuk dari kalangan beberapa ahli politik di media sosial.

Menjelaskan istilah tersebut yang pernah digunapakai sebelum ini, seorang pemuda tampil memberi penjelasan sebab di sebalik penggunaan frasa berkenaan. Jom baca penjelasan saudara Ayman Rashdan Wong dalam isu ini.

Semua raja punya

Tradisi dari Britain, sistem paling stabil

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : Siakapkeli

Previous articleBerhimpit dan Berebut Keluar Shopping Raya, Kata² Dr Nor Hisham Macam Bagi Petanda
Next articleSidang parlimen hari ini sampah dan tidak berguna – Xavier Jayakumar Tuju kat Sape Tu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here