Home Petua Tips “Besok anak bini ko kena jngkitan baru terkinja” Netizen Sound Bila Suhaimai...

“Besok anak bini ko kena jngkitan baru terkinja” Netizen Sound Bila Suhaimai Saad Tolak Vaksin Dan Lbh Rela M4ti

162
0

Apabila sebut saja nama penyanyi Suhaimi Saad pasti ramai tahu bahawa bekas anggota kumpulan nasyid In Team itu pernah mencetuskan kntroversi kerana pendirian anti vksin dan pernah membuang ubat hospital.

Nampaknya, Suhaimi sekali lagi mencetuskan kntroversi nekad menolak vaksin Covid-19 meskipun Menteri Hal Ehwal Agama Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Bakri menyarankan umat Islam untuk mengambil vksin.

 

 

Menerusi satu perkongsian di Instagram, Suhaimi berkata dia tidak mengecam ulama atau pun mufti, namun apa sahaja hujah mengenai vaksin ia tidak dapat mengubah keputusannya.

“Ini sebab aku pun ambil dalil dari al-Quran. Dalam al-Quran, Allah kata kalau kau ikut cara hidup kebanyakan manusia atas muka bumi ni, nescaya kau akan disesatkan dari jalan Allah,” tulisnya.

Dalam pada itu, Suhaimi juga nekad bahawa dia lebih rela mati daripada membiarkan agamanya dih1na dan diperbdohkan oleh mvsuh Islam.

“Aku rela m4ti berbanding membiarkan agama Allah dih1na dan diperbdoh-bodhkan oleh mvsuh Islam.

“Dan aku minta pada Allah agar Allah buka seluruh hati manusia khususnya para mufti dan ulama untuk melihat kebenaran dengan mata pandang Allah,” tegasnya.

Komen komen netizen

 

Nanti anak bini ko kena jngkitan baru terkinja kinja

konon imun badan tu kuat sangat

 

Sumber : rotikaya

Previous articleApa hubungan kakak Neelofa dan Engku Emran?
Next article‘Saya Lihat Tadi Wjah Adik Seperti Tidur’. Luahan Kakak Pekerja Kilang Yg M4ut Rntuhan Jejambat

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here