Home Petua Tips “Macam Lemas Je” Siti Nurhaliza Tunjuk Cara Pakai Double Mask, Ramai Risau...

“Macam Lemas Je” Siti Nurhaliza Tunjuk Cara Pakai Double Mask, Ramai Risau Takut Ses4k N4fas

63
0

Terkini, Ketua Pengarah Kesihatan  Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah ada mengeluarkan arahan untuk memakai double mask selepas eksperimen dilaksanakan Pusat Pengendalian dan Penceg4han Peny4kit (CDC) Amerika Syarikat (AS) menunjukkan bahawa cara itu dapat mengurangkan ris1ko pended4han kepada v1rus.

Jadi dengan itu, kita semua telah disarankan untuk menggunakan mask tambahan seperti mask fabrik untuk mengelak daripada menjadi salah seorang m4ngsa kepada v1rus yang bah4ya ini.

Penyanyi nombor satu Malaysia, Dato’ Sri Siti Nurhaliza telah terpanggil untuk memberi tutorial tentang cara penggunaan double face mask.


Siti atau lebih mesra dengan panggilan Tok Ti itu telah kongsikan satu video pendek menunjukkan beliau memakai satu lapis surgical mask dan dilapiskan dengan mask fabrik.

Rata-rata yang menonton video tersebut turut meninggalkan beberapa komen tentang lapisan tersebut.

Ada antara komen yang ditinggalkan memberitahu tidak berasa selesa apabila memakai double face mask kerana khuatir akan berasa ses4k n4fas serta lemas.

Disebabkan itu, kita disarankan untuk melapiskan surgical face mask itu dengan mask fabrik yang nipis supaya dapat mengelakkan rasa tidak selesa dan lemas.

Mungkin mula-mula kita akan rasa lemas, tapi lama-kelamaan nanti mesti dah selesa jika sentiasa dipraktikkan setiap kali keluar dari rumah.

Ingat lah, petugas barisan hadapan yang berada di hospital itu bukan sahaja memakai double face mask malah berlapis lagi yang mereka perlu pakai untuk mengelakkan diri daripada terkena v1rus berkenaan.

Sama-sama kita biasakan perubahan norma baharu ni okay!

Sumber foto dan video: Instagram Siti Nurhaliza

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.hotfm.com.my/

Previous articleBaru Je Kena Pec4t, Puad Suruh Dato Tajuddin Tarik Sokongan Terhadap Tan Sri Muhyiddin
Next articleDitvduh Rentas Negeri & P0tong ‘Q’? Sekali Pihak Hospital Sendiri Tampil Backup Eina Azman, Ini Penjelasannya

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here