Home Petua Tips Mahu ‘Buat Anak’ Lagi, Dr Sheikh Muszaphar Tak Sedar Sudah Miliki Ramai...

Mahu ‘Buat Anak’ Lagi, Dr Sheikh Muszaphar Tak Sedar Sudah Miliki Ramai Cahaya Mata

302
0

“Anak2 tu 3 set kembar ke.. Dulu masa ngandung saja2 mkn pisang kembar sbb nak anak kembar tp tk de rezeki😂”

Hebat! Bukan sahaja pernah mencipta sejarah sebagai angkasawan pertama negara, Dr Sheikh Muszaphar juga ternyata jaguh dalam membuat perancangan keluarga.

Dr Sheikh Muszaphar atau dengan nama sebenarnya Sheikh Muszaphar Shukor Al Masrie Sheikh Mustapha ini merupakan antara figura terkenal yang menjadi sanjungan negara serta sangat mahir dalam membentuk dan membangunkan minda, sahsiah dan pendidikan anak-anaknya secara holistik dan dinamik.

Terdahulu, menerusi sebuah sumber laman portal, beliau pernah meluahkan hasratnya dalam memiliki anak yang ramai.

Dr sheikh Muszaphar serta isterinya Dr. Harlina Mohd Yusof ini kini dianugerah cahaya mata seramai 6 orang dan empat daripadanya adalah kembar seiras dan kembar berbeza jantina.

Memuat naik gambar penuh keluarga di laman Instagram miliknya, beliau menyatakan beliau tidak menyangka bahawa dirinya sudah miliki jumlah anak yang ramai dan berhasrat untuk menambah lagi jumlah bilangannya.

caption:

“Pic – Selamat Hari Raya…

Just sharing

Selamat Berpuasa Everyone

Love As Always

PS – Didnt realise I had so many kids after seeing this picture – Haha

Seronok Meriah …

Semoga Bertambah Lagi …

Amiinn Ya Rabb”

Jelasnya, kemeriahan yang dirasai sebagai rezeki dalam mempunyai zuriat yang banyak sedikit sebanyak telah mewarnai liku-liku kehidupannya sebagai sebuah keluarga bahagia.

Rata-rata warganet turut berasa gembira melihat kebahagian yang dimiliki oleh angkasawan negara ini.

Selain berkongsi tentang ilmuan serta fakta-fakta menarik mengenai pengalamannya sebagai astronaut setelah menjejakkan kaki ke ruang angkasa, Dr Sheikh Muszaphar juga sering berkongsi tips-tips penjagaan anak melalui buku-buku yang dikeluarkan.

Soal jawab mengenai soalan-soalan ‘cepumas’ yang sering ditinggalkan oleh rata-rata pengikutnya juga sering dibalas sehingga ada yang menyifatkan beliau sebagai individu yang rendah hati dan tidak kedekut ilmu.

Walaupun mempunyai banyak pengalaman yang sebelumnya dalam menjaga bayi kembar, Dr Sheikh Muszaphar turut berpendapat bahawa tanggungjawab dalam memikul dan mendidik anak haruslah digalas bersama-sama oleh pasangan suami isteri.

Jika meninjau ke ruangan hantaran laman Instagram miliknya, beliau sering berkongsi aktiviti-aktiviti yang dilakukan bersama anak-anaknya kerana baginya tugas si bapa dalam memujuk, menukar lampin dan pelbagai lagi amat berharga dalam lingkungan umur anak yang masih kecil supaya  mereka dapat merasakan kehadiran ibu-bapa tersayang serta mampu memberi manfaat dalam tumbesaran kehidpan mereka.

Ingatlah, setiap anak-anak yang dilahirkan itu adalah umpama kain putih fitrahnya, ibu bapalah yang bertanggungjawab mencorakkannya.

Ditulis Oleh: Puteri Haideera Zuraidi

Sumber: Instagram Dr Sheikh Muszaphar

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook
Sumber : https://www.tehtarikkaw.com/

Previous articleAkhirnya lbu Tmpil Cerita Hal Sbenar Slps Anak Kena Tlbai Dngan Clkgu Sampai Pcah Pembarls.
Next articleRamai Terkejut Dengan Perubahan Ketara Sherry Alhadad. Memang Lain Dari Yang Lain

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here