Home Petua Tips Lelaki ‘gelang pink’ selamba makan di restoran,P0lis sedia bilik khas untuknya dan...

Lelaki ‘gelang pink’ selamba makan di restoran,P0lis sedia bilik khas untuknya dan ada sebab.

216
0

Kecoh pula bila seorang lelaki bergelang merah jambu ditahan ketika makan di sebuah restoran kerana melanggar syarat kuarantin Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKKP) Covid-19 di Bandar Tasik Puteri, Rawang dekat sini, malam tadi.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Arifai Tarawe berkata, semakan mendapati lelaki berusia 52 tahun itu mendapat arahan daripada Kementerian Kesihatan (KKM) untuk menjalani kuarantin di rumah bermula semalam sehingga 16 Oktober ini.

“Lelaki itu sudah menjalani ujian saringan Covid-19 selepas tiba dengan satu penerbangan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (klia2) dan keputusan ujian masih belum diterima.

“Polis menahan dia kerana melanggar perintah pengawasan dan pemerhatian bagi kontak jangkitan penyakit Covid-19 mengikut Seksyen 15 (1) Akta Pencegahan Dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Menurutnya, proses reman terhadapnya akan dijalankan hari ini dan ia akan dibuat di sebuah bilik khas yang disediakan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 269 Kanun Keseksaan iaitu keslahan sebarang perbuatan yang dilakukan menyebabkan merebaknya penyakit yang membhayakan kepada nywa.

“Siasatan turut dijalankan mengikut Seksyen 22(b) Akta Pencegahan Dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988/ Peraturan 11 Peraturan-peraturan Pencegahan Dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah-langkah di dalam kawasan tempatan jangkitan) (No 8) 2020,” katanya.

Katanya, polis akan mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pihak yang didapati melanggar perintah kuarantin.

Terdahulu, tular beberapa gambar, semalam menunjukkan sepasukan anggota polis menjalankan pemeriksaan ke atas suspek di hadapan sebuah restoran di Bandar Tasik Puteri.

Sumber : hmetro

Previous articleAkhirnya KM Sabah Shafie Apdal Meluahkan Sesuatu Tentang PM TS Muhyiddin
Next article“Saya Dah Sampai,Parents Dah Balik” Pelajar Bersuara Geram,Ini Jawapan Menteri Pengajian Tinggi

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here