“Masa Tengok Jen4zah Tu Mata dia Terbuka Separuh, Tapi selepas bisik kat telinga…” – Amyzaa Aznan

Begitulah yang terjadi kepada pelakon Amyzaa Aznan apabila mengetahui teman rapatnya penyanyi dan pelakon Myanaliza Ruslee atau lebih dikenali sebagai Maya Matahari menlnggal dunla.

Allahya4rharmah dikatakan meni1nggal dunia selepas bertarvung dengan sakit kans3er.

“Assalamulaikum. Kak Kaaia berada di Pusat Pervubatan Universiti Malaya (PPUM). Jen4zah telah dibawa ke sini.

Insya-Allah je3nazah akan diselesaikan dan diuruskan esok pagi (pagi ini) dan akan bawa ke Machap, ke kampung Allahyarhamah.

“Syukur Allahmdulillah akhirnya Kak Kaaia dapat juga berjumpa dengan Allahyarhamah.

“Masa tengok je3nazah tu memang mata dia terbuka separuh, tapi Alhamdulilah selepas Kak Kaaia bisik kat telinga dia, Maya, Mija datang, dia tutup rapat mata dia lepas tu,” kata Amyzaa yang tidak dapat menahan sebak.

 

Amyzaa banyak menyimpan r4hsia Allahyarhamah Maya dan tidak pernah sesekali berkongsi dengan sesiapa sahaja.

Tambah Amyzaa, dia bersyukur kerana diberi peluang berjumpa walaupun hanya jasad yang tidak berny4wa.

“Akhirnya dapat jumpa walaupun dia dah tidak berny4wa. Tapi takpa dapat juga jumpa, hilang rindu,” ucap Amyzaa dalam satu video yang dimuat naik ke Instagramnya.

Tambah Amyzaa lagi, sudah 13 tahun mereka tidak bersua, dan dia bersyukur kerana dia dan Didie Alias masih sempat ‘berbicara’ dengan jasad yang terbvjur.

“Terima kasih sahabat, kau tunggu aku dan DD orang terakhir sampai. Tervubat rindu. Walaupun hanya dapat berbicara dengan jasad.

Al-Fatihah Myanaliza Bt Ruslee

13 May 1976 – 18 Mac 2020

sahabathinggaakhirn4fas

BERITA pemergian penyanyi Mya Ruslee atau lebih dikenali Maya Matahari mengejvtkan ramai pihak termasuklah rakan selebriti.

Salah seorang teman rapat arw4h iaitu Nazia Mustafar menyifatkan Mya sebagai seorang wanita yang kuat mel4wan penyak1itnya.

“Kami bertemu dua minggu lalu di kediamannya… semasa itu dia baru balik dari China mendapatkan rawatan k4ncer tisu.

“Kami berborak panjang, gelak-gelak dan dia pesan supaya saya tak menangis… kita bercerita benda yang happy-happy sahaja. Dia tak mahu sedih-sedih

“Walaupun badan dia nampak susut, tapi Mya kata keadaan kesihatannya semakin baik dan sangat positi1f selepas menerima raw4tan di sana,” katanya kepada mStar.

Nazia menulis luahan hatinya apabila mendapat perkhabaran pemerg1ian sahabat baik, Mya Ruslee.

Menerusi Instagram, Nazia turut memuat naik sekeping foto kenangan pertemuan terakh1ir mereka di kediaman Allahyarham.
Sebelum itu, Mya atau nama sebenar Myanaliza Ruslee, 44, men1inggal dunia kira-kira pukul 4 petang di sebuah pusat pervbatan di Sungai Buloh, Selangor pada Rabu

Penyanyi lagu Matahari ini menderita penyakit knser tisu (sarcoma) dan keadaan kesihatannya itu mula merosot selepas menyertai Gegar Vaganza musim kelima pada 2018.

“Penyakitnya bertambah teruk selepas menyertai Gegar Vaganza dan dia cuba berubat di hospital termasuklah ke China.
“Sepanjang menjalani raw4tan itu dia selalu minta doakan kesihatannya dan tak pernah lagi dia tunjukkan kesak1itan atau kesed1ihan di hadapan kami,” ujarnya.

Keadaan kesihatan Mya mula mer0sot selepas menyertai Gegar Vaganza musim kelima.

Sementara itu, Nazia berkata hasratnya untuk bertemu Mya minggu ini tidak kesampaian.

“Saya ada hubunginya minggu lepas dan berjanji nak jumpa minggu ini tapi hasrat itu tidak dapat ditunaikan.

“Semasa kami berbual menerusi panggilan telefon itu, saya sedang menjalani penggambaran di Kedah dan saya minta dia tunggu… saya akan datang jumpa dia tapi ajal menjemputnya terlebih dahulu.

“Memandangkan usia kami sebaya, hubungan jadi lebih rapat, kami dah berkawan selama 25 tahun.

Sejujurnya, saya terkesan dan bersed1h dengan pemergi1annya,” ujarnya.

Jenazah Allahyarham Mya Ruslee dijangka akan dikebum1ikan di kampung halamannya di Johor.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Sumber : MB

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*