Home Petua Tips Dah Bayar RM1.65 Juta, Ahlong Ini Masih Juga Minta RM4OOk. Sekali Yusuf...

Dah Bayar RM1.65 Juta, Ahlong Ini Masih Juga Minta RM4OOk. Sekali Yusuf Azmi Datang Bergegar Satu Kedai

1044
0

Cara kerja nya ala macam Rob1n Hood menolong orang susah. Namanya Yusuf Azmi,siapa sebenarnya beliau ini ?

Namanya terus jadi siulan anak muda, rakyat Malaysia hari ini. Semuanya dek kerana sikap ‘ga.rang’ dan beraninya membela nasib pengguna yang ditndas di Malaysia

Dahulu jikalau mengikut cerita beliau pernah kena tipu sehingga RM1 juta.

Dan bertitik tolak atas dasar itulah permulaan cerita bagaimana bermulanya sejarah beliau bersama untuk menyertai Persatuan Pengguna Islam Malaysia PPIM bersama-sama dengan ketua aktivis badan itu Datuk Nadzim Johan.

Berdasarkan rekod sudah 7 tahun beliau bersama-sama dengan Persatuan Pengguna Islam Malaysia PPIM. Pelbagai kes yang telah beliau selesaikan. Kes sambung bayar kereta, isu kes Caltex, kes penipuan pembelian telefon bimbit di Plaza Kota Raya dan banyak lagi.

Bagaimanapun jodoh Yusuf Azmi bersama PPIM tidak panjanga apabila beliau mengundurkan diri dari PPIM pada 2018.

Namun langkah Yusuf Azmi tidak terhenti di situ apabila beliau menubuhkan sebuah persatuan baru diberi nama Persatuan Pengguna Semboyan Malaysia (Semboyan Malaysia).

Yusuf Azmi pergi hadap AhIong

Sementara itu menerusi perkongsian terbaru, Yusuf Azmi bersama sahabat karib yang diibaratkan orang kanan beliau iaitu Abang Ali telah pergi berjumpa seorang AhIong.

” Pada kali ini, Yusuf Azmi sendiri turun padang untuk berdepan dengan AhIong yang bertindak kej4m selepas meminta wang saki baki hutang sehingga RM400,000.

” Walhal pengadu telah membayar hampir RM1 Juta 65 ribu dan lebih memeritkan lagi pengadu hanya meminjam darinya RM 300,000 sahaja.” tulis Yusuf Azmi.

 

 

Justeru, dalam video yang dikongsikan Yusuf Azmi di Youtube beliau Yusuf Azmi Semboyan TV, beliau dan Abang Ali telah pergi berjumpa AhIong terbabit.

Perjumpaan di sebuah kedai makan Cina itu bertujuan bagi menyelesaikan aduan seorang mngsa yang menjadi kekej4man AhIong.

” Ini dia sudah bayar awak 1 juta 65 ribu.. dia pinjam 300 ribu sahaja.

” Kita orang undang-undang, kita bukan nak bergduh..saya bukan nak seran.g awak sekarang.

” Okay macam ni, dia pinjam awak 300 ribu, sekarang dia hutang dengan awak.. jadi baki tinggal berapa lagi? Sekarang saya nak tahu berapa lagi awak nak mintak dari dia?” kata Yusuf Azmi.

Kemudian lelaki AhIong terbabit dengan selamba menjawab, “RM410 ribu”

Mendengar jawapan itu, Yusuf Azmi dilihat masih cuba bertenang dan sekali lagi cuba berbincang.

” Kalau dia sudah bayar awak 1 juta 65 ribu, campur dengan 410 ribu, ia bersamaan dengan 1 juta 475 ribu. Kalau ikutkan dalam masa 2 tahun, 400 peratus awak ambil.

Ketika itu lelaki AhIong terbabit agak tergamam, dan memberikan penerangan kepada Yusuf Azmi namun audio tidak berapa kedengaran.

” Eh brader saya dah banyak jumpa AhIong, semua saya sudah jumpa dari AhIong kecil sampai AhIong besar, tapi sekarang biasa AhIong paling banyak pun ambil 40 peratus atau 30 peratus saja.

” Tapi awak dah ambil 400%, macam mana awak kira?”

” Jadi sekarang macam ni lah, dia (mngsa) pun tengan susah, berniaga pun bukan kecil, dia berniaga besar (kerugian)…

Ketika itu kedengaran AhIong terbabit menjawab kata-kata Yusuf Azmi, “Dia berniaga kecil ke besar ke, dia berhutang dengan saya!’

Kemudian ketika perbincangan berlangsung, berlaku sedikit ketegangan apabila AhIong terbabit bangun dan mahu beredar. Ketika itu Yusuf Azmi kelihatan sedikit hilang sabar sampai menepuk meja.

” Awak mahu bincang ke tak mahu bincang?” kata Yusuf Azmi

” Tak mahu, saya bincang dengan dia (mngsa) sudah cukup” jawab AhIong itu sambil berdiri mahu beredar.

” Eh sekarang you duduklah tak payah bangun lah..saya pun boleh bangun kalau awak mahu saya bangun, kita buka cerita ‘bangun’..kita tak payah ‘cerita’ dekat meja ni (sambil tepuk meja)” kata Yusuf Azmi.

Sehingga ada satu ketika Yusuf Azmi hilang sabar apabila AhIong terbabit memanggil beliau bod#h

Untuk melihat ‘cerita’ penuh boleh saksikan vdeo di bawah

 

 

Sumber:IG dan Youtube Yusof Azmi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih .

Sumber: asiakini

Previous articleSejak 2 Tahun tahan rindu, Anak sedih ada halangan lain tak dpt balik Sabah pada hari kemat1an bapa “Ramadan kali ini rasa kosong, tiada apa ditunggu”
Next articleLagi 6 Bulan Je Dah Nak Kahwin, Tunang ugvt Batalkan Perkahwinan Jika Tak Bagi Pinjam Duit RM1000

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here