Home Petua Tips “Kalau Sayang Tapi Tak Tahu Jaga Perasaan Buat Apa” Mawar Rashid

“Kalau Sayang Tapi Tak Tahu Jaga Perasaan Buat Apa” Mawar Rashid

213
0

Pelakon Mawar Rashid percaya cinta sebenar adalah cinta yang memberikan kebahagian dan keberkatan dalam dunia dan akhirat.

Berkongsi mengenai pendapatnya tentang cinta kepada pasangan, Mawar memberikan pesan yang boleh diguna pakai dalam rumah tangga.

 

 

View this post on Instagram

 

Tak akan pernah terlambat untuk kita mulakan langkah untuk berjaya . Kita kaya dan berjaya Aminn @mawarashid2nd

A post shared by MAWAR RASHID (@mawarashid) on

 

“Saya percaya dengan cinta setulus hati, cinta yang memberikan kebahagiaan dan keberkatan dalam dunia dan akhirat.

Dan bukan cinta yang hanya berlandaskan ‘sayang’. Kalau stakat sayang, tapi tak jaga perasaan buat apa kan?

”Selalu juga dengar orang cakap, kalau dah ‘sayang’ tu, kita kene t4han dengan sikap dia. No no. Itu bukan namanya ‘sayang’ atau ‘cinta’.

Tu namanya meros4kkan jiwa sendiri dan tak memberi peluang kepada pasangan untuk menjadi yang lebih baik.

“Kalau ada s4lah yang tak dapat dikawal antara suami isteri tu, seeloknya pergi la cari org yang lebih arif untuk meredakan jiwa dan ‘belajar’ perkara yang sebetulnya. Just sharing. I also still new in marriage.

”Saya percaya, kalau kita cinta, kita mesti belajar untuk jadi yang terbaik kan. Kita lahir-lahir bukannya dah tahu semua benda. Banyak benda nak kene belajar.

“Cinta bergantung kepada dua insan. Sama-sama lindungi fizikal dan mental. Sama-sama adil. Sama-sama menasihati. Sama-sama belajar untuk menjadi orang yang lebih baik dari yang sebelum ni.

“Kita ni tak ada pun yang sempurna. Sebab tu kene selalu rendah diri kepada ilmu. Ilmu sesama pasangan tu paling penting sebenarnya. Sebab partnerlah actually our biggest supporters,” tulisnya panjang lebar.

Pelakon TQ Captain itu berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya

Menerusi entri tersebut dia memuat naik fotonya bersama suami Raf Yaakob.

Mawar sempat berterima kasih kepada suaminya yang sentiasa membuktikan apa maksud cinta.

“Thank you Abang kerana sentiasa ingin membuktikan apa itu maksud cinta. Thank you kerana sentiasa mencari ilmu demi ‘mendidik’ orang rumah. Semoga Allah sentiasa berikan keberkatan dalam hidup abang. Amin” tambahnya lagi.

Mawar dan Raf mendirikan rumah tangga pada 9 November 2017 dan dikurniakan dengan kehadiran Rafael pada 13 Mac lepas.

Mawar turut mempunyai dua orang anak t1ri, Rayyan, 8 dan Raysaa, 4, hasil perkahwinan Raf bersama bekas isteri.

 

 

View this post on Instagram

 

Saya percaya dengan cinta setulus hati, cinta yang memberikan kebahagiaan dan keberkatan dalam dunia & akhirat. Dan bukan cinta yang hanya berlandaskan ‘sayang’. Kalau stakat sayang, tapi tak jaga perasaan buat apa kan? Slalu jugak dengar orang cakap, kalau dah ‘sayang’ tu, kita kene tahan dengan sikap dia. No no. Itu bukan namanya ‘sayang’ atau ‘cinta’. Tu namanya merosakkan jiwa sendiri dan tak memberi peluang kepada pasangan untuk menjadi yang lebih baik. Kalau ada salah yang tak dapat dikawal antara suami isteri tu, seeloknya pergi la cari org yang lebih arif untuk meredakan jiwa dan ‘belajar’ perkara yang sebetulnya. Just sharing. I also still new in marriage. Saya percaya, kalau kita cinta, kita mesti belajar untuk jadi yang terbaik kan. Kita lahir2 bukan nye dah tahu semua benda. Banyak benda nak kene belajar. Cinta bergantung kepada dua insan. Sama2 lindungi fizikal & mental. Sama2 adil. Sama2 menasihati. Sama2 belajar untuk menjadi orang yang lebih baik dari yang sebelum ni. Kita ni tak ada pun yang sempurna. Sebab tu kene slalu rendah diri kepada ilmu. Ilmu sesama pasangan tu paling penting sebenarnya. Sebab partnerlah actually our biggest supporters. Thank you Abang kerna sentiasa ingin membuktikan apa itu maksud cinta. Thank you kerna sentiasa mencari ilmu demi ‘mendidik’ orang rumah. Semoga Allah sentiasa berikan keberkatan dalam hidup abang. Aminnnn

A post shared by MAWAR RASHID (@mawarashid) on

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : Gempak

Previous article“Bila Cerita Sensasi Fara Mendoza Kaitkan Nama Saya” Ramlah Ram Buat Ulasan Padu Tentang Fara
Next article“Tak Payah Sibuk Biar Dia Hidup Tenang Dengan Ibunya” Hattan Selar Aliff Syukri Buat Duit Tentang Balqis

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here