Home Petua Tips Misi Bantuan Steven Sim Hanya Lakonan, Pemuda Tak Dapat Dijejaki

Misi Bantuan Steven Sim Hanya Lakonan, Pemuda Tak Dapat Dijejaki

279
0

Baru-baru ni kecoh juga pasal misi bantuan Seorang YB Penang, Steven Sim Chee Keong yang dikatakan buat fake political stunt beli motor bantu budak food Panda.

Melalui posting FB YB tersebut pada 13 April lalu, Adik Mohamad yang berusia 22 tahun dikatakan mengayuh basikal yang dipinjam dari rakannya untuk menghantar makanan kepada pelanggan Food Panda tersebut.

Paling tragis, dia juga dikatakan meredah hujan dan panas demi sesuap nasi, walaupun ketika berpuasa sehinggakan tangannya burn.

Kerana gajinya yang kecil, RM500 jer sebulan, adik Mohammad yang merantau jauh dari Kelantan ke Pulau Pinang untuk bekerja ini tak mampu nak beli motosikal. Adik beradik pun ramai, 10 orang, jadi duit pun tak cukup katanya nak berbelanja lebih. Harapkan ehsan dari kawan jer yang membantu.

Anda baca lah sendiri dalam posting YB ni.

Betul atau Fake?

Ramai netizen yang mempersoalkan di mana budak yang diberi bantuan tu. Lagi tambah kecoh bila ramai wartawan termasuk wartawan akhbar Cina minta pada pegawai YB tersebut kontak orang yang ditolong itu untuk buat cerita susulan tapi sampai sekarang tak dapat-dapat. Hurmm…pelik betul tu.

Dan menariknya, sampai ada misi mencari adik Mohammad tu lah pula. Betul-betul ‘extreme’ nih.

Kesimpulannya budak itu memang tidak dapat dijejaki kerana pegawai YB tidak beri kerjasama. Geng wartawan pun jelas berkata yang YB tersebut buat lakonan untuk menipu rakyat.

Kerana menurut wartawan akhbar Cina, YB tu menipu. Diorang nak interview budak tu, tapi tak dapat dijejaki, tak macam kes kes bantuan sebelum ni. Kontek pejabat YB pun diorang mengelak juga.”

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook
Sumber : https://www.rotikaya.com/

Previous article“Cinta Hingga Jannah..” 5 Tahun Bercinta, 4 Bulan Bernik4h, Suami P4srah Isteri ‘Pergi’ Kerana K4nser
Next article“Jangan Bagi Tahu Mak, Aku Dalam Bas Kena S@man” – Terpaksa Pinjam Duit Adik, Kisah Pelajar Ini Pula Viral!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here