Home Petua Tips Tul4r Wanita Meng4ndung Bawa Covid ke Kelantan Akhinya Sepupunya Muncul Cerita Hal...

Tul4r Wanita Meng4ndung Bawa Covid ke Kelantan Akhinya Sepupunya Muncul Cerita Hal Sebenar

507
0

SELEPAS lebih sebulan bebas daripada Covid-19, Kelantan kembali mencatatkan satu kes terbaharu di Kuala Krai membabitkan wanita mengandung.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan dan Kesihatan Kelantan Dr Izani Husin, ketika mengesahkan perkara itu berkata, usia kandungan mangsa 32 minggu.

“Setakat maklumat yang kita tahu, ahli keluarganya negatif, dia seorang saja positif. Namun ahli keluarga lain dikuarantin.

Akhirnya cerita ini diberi penjelasan oleh ahli keluarganya

” Untuk makluman. suspek tu sepupu ambo. Dia juga seorang frontliner yang terlibat di Kuala Lumpur dalam menyelengara fasiliti TM untuk memastikan internet berjalan dengan lancar.”

Demikian penjelasan seorang individu yang dipercayai sepupu kepada suami wanita mengandung yang pulang ke Kelantan dan disahkan pos1tif COV1D-19.

Individu bernama Nabilah itu juga menjelaskan bahawa sepupunya terlebih dahulu mendapat permit untuk pulang ke kampung di Kuala Krai Kelantan dan buka saja-saja mahu balik.

” Dia balik hantar bini dia sebab dia ada anak kecik umur 2 tahun dan bini dia nak beranak anak no 2. Di KL dia duduk sekelamin, dan dia kerja on call 24 jam. Atas nasihat h0spital dan kelulusan permit rentas negeri dia balik hantar bini dia.

” Lepas balik hantar bini dia. Dia terus naik ke KL..loni dia di h0spital ampang, bini dia di hrpz. Bukan dia balik suka-suka nak beraya. Tapi atas musaqoh. Sama2 kita doakan yg terbaik buat dia dan keluarga..”

Dengan penjelasan ahli keluarga terdekat m4ngsa tersebut, sama-samalah kita jaga tutur-kata dan ibadah kita di bulan yang mulia ini dan setiap masa.

Ahli keluarga sudah dikuarantin

Terdahulu, selepas lebih sebulan bebas daripada COV1D-19, Kelantan kembali mencatatkan satu k3sterbaharu di Kuala Krai membabitkan wanita mengandung.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan dan Kesihatan Kelantan Dr Izani Husin, ketika mengesahkan perkara itu berkata, usia kandungan mngsa 32 minggu.

” Setakat maklumat yang kita tahu, ahli keluarganya negatif, dia seorang saja positif. Namun ahli keluarga lain dikuarantin.

” Apa yang kita takutkan selama ini berhubung rentas negeri. Mngsa (pesak1t) balik ke kampung apabila dibenarkan untuk rentas negeri baru-baru ini.

” Mngsa kini diraw4t di h0spital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II),” katanya ketika ditemui selepas mesyuarat exco di Kota Bharu, hari ini.

Dari zon hijau, kini autom4tik jadi zon kuning

Dalam pada itu polis masih menunggu arahan dari kerajaan Kelantan untuk sebarang tindakan selanjutnya berhubung kemunculan semula k3sCOV1D-19.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Hasanuddin Hassan berkata, kejadian itu adalah satu tragedi memandangkan Kelantan sudah lebih sebulan berstatus zon hijau dan kini secara autom4tik bertukar kepada kuning.

” Ini adalah satu tragedi di Kelantan dan apa yang kita tahu seorang pembawa boleh menjngkiti 30 orang yang lain.

” Untuk periksa seorang demi seorang individu yang merentas negeri sudah pasti satu beban yang perlu ditanggung oleh kami sedangkan w4bak itu dibawa dari negeri lain.

” Bagaimanapun kami akan mengadakan mesyuarat dan terpulang kepada kerajaan (negeri) untuk memutuskan sebarang perubahan tindakan dalam penguatkuasaan pemantauan nanti,” katanya ketika ditemui di sekatan jalan raya Bukit Yong, Pasir Puteh, hari ini.

Kelantan kembali mencatatkan k3sCOV1D-19 dengan k3sterbaru dipercayai di Kuala Krai membabitkan wanita mengandung dan perkara itu disahkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan dan Kesihatan Kelantan Dr Izani Husin.

Mngsa (pesak1t) yang menetap di Lembah Klang balik ke negeri ini apabila sempadan negeri dibuka baru-baru ini dan secara tidak rasmi dikatakan mngsa positif serta sedang diraw4t di h0spital.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : Asia Kini

Previous article‘Semoga Mendapat Bal4san Atas Kejah4tan Kamu’ – Netizen Mohon Nazim Othman Taub4t
Next article“Handsome Mcm Mana Pun Nanti Diorang Kata Baju Papa Macam Air Horlick” – Ismail Sabri Yaakob Reda Baju ‘Dimenukan’ Netizen

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here