Home Petua Tips “Niqab Je Lah Sekali Social Media Tu!” – Pengarah Drama Nur ‘Sound’...

“Niqab Je Lah Sekali Social Media Tu!” – Pengarah Drama Nur ‘Sound’ Neelofa

47
0

Baru sahaja reda isu langgar SOP perkahwinan dan rentas negeri ke Langkawi bulan lepas, sekali lagi Noor Neelofa dan suami, Haris Ismail menjadi sebutan wargamaya dek kerana isu-isu mereka yang sentiasa mengundang amarah netizen. Baru-baru ini, tular di media sosial mengenai dua pasangan ini ‘merentas’ negeri ke Nilai 3 semata-mata untuk membeli karpet. Wah, senangnya rentas negeri. Walhal ramai yang nak lawat ibu bapa pun tak dapat kebenaran merentas.

Isu yang semakin hangat menjadi perbualan ini turut mendapat perhatian pengarah drama Nur, Shahrulezad Mohameddin, atau lebih mesra dengan panggilan Budak Ijat yang telah melepaskan perasaan geram di Facebook miliknya. Menurut Ijat, Neelofa seakan sengaja ‘mencipta’ kontroversi dek kerana ‘menagih’ perhatian orang ramai. “Sengaja mencari masalah. Sikit punya banyak kedai karpet kat KL tu yg kau gigih merentas sampai ke Nilai tu dah kenapa Lofa” ujar Ijat dalam nada geram.

Ijat berpendapat bahawa tindakan Neelofa ini terlalu ‘keterlaluan’ dan boleh dikatakan dia dan suami seperti tidak mempunyai perasaan ‘belas kasihan’ kepada mereka yang ‘teraniaya’ dek kerana tidak berpeluang merentas negeri untuk menziarahi keluarga dan ibu bapa tercinta sehingga detik ‘akhir’. Menurut Ijat, luahan hatinya itu bukanlah niatnya untuk ‘membenci’ Neelofa, namun Ijat hanya sudah penat mendengar segala makian dan kecaman netizen kepada Neelofa yang mempunyai imej yang seperti tidak selaras dengan ‘pakaian’.

Dah alang alang nak berniqab satu badan tu awak ‘niqab’lah sekali media sosial awak tu. Back off a bit. Jangan meminta sangat caci maki orang Lofa sayang. Tak kesian dengan diri sendiri ker?“- luah Ijat dalam nada kecewa.

Ijat menyeru agar Neelofa dapat berfikir sejenak sebelum membuat tindakan yang tidak akan memakan diri sendiri seperti peribahasa, menyimbah air kepada api yang sedang marak. Sedarkah dia tidak dapat lari daripada kecaman netizen apabila dia seakan ‘sengaja’ memuat naik sebuah gambar yang berbaur ‘kontroversi’ kemudian memadam gambar tersebut setelah dikritik teruk oleh netizen. Agak-agak apalah tujuan sebenar Neelofa ya.. Mungkin teori abang Facebook mengenai Neelofa yang ada penyakit Narcisistic Personality Disorder (NPD) itu benar?

Bagaimanapun, isu Neelofa dan Haris ini masih dalam siasatan pihak polis Nilai. Sama-sama kita nantikan kenyataan isu ini daripada pihak berkuasa dan pihak Neelofa sendiri.

Penulis: Aqilah Paharuzi

Sumber: Facebook 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook
Sumber : https://www.koolfm.com.my/

Previous articleTingk4p bilik tiada j3riji, bayi 11 bulan m4ut j4tuh dari tingk4t tiga
Next article“Kita Tak Guna ‘Cheap Marketing” – DSV Sedih Lagu Raya Cik B Tak Dapat Sambutan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here