Home Petua Tips “Kami pelajar,kami bukan org senang” Pelajar Sebak Kena Kmpaun KKM, Sekali Caprice...

“Kami pelajar,kami bukan org senang” Pelajar Sebak Kena Kmpaun KKM, Sekali Caprice Tampil Mahu Bayarkan

435
0

“RM 1.5K Wehh mana nak cekau duit.”

“Kami student and tak pernak balik dah 4 months lebih almost 5 months takde contact luar”

“Asal KKM datang nak raid kes lain lepastu student kena tempias?” Ini luahan pelajar yang kena saman oleh KKM yang tular sekarang dan tiba2 mendapat simpati

dari penyanyi rap Caprice.

seorang yang prihatin

Penyanyi rap Caprice berhasrat untuk membayar kmpaun pelajar yang didakwa telah menerima sman daripada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) seperti yang tular di media sosial sejak semalam.

Hasrat tersebut dinyatakan Caprice menerusi sebuah hantaran di Instagram (IG)nya yang dimuat naik sekitar jam 10 malam tadi.

Caprice juga telah meminta pengikut yang mengenali para pelajar yang disman itu untuk menghubunginya menerusi mesej peribadi (DM) di IG.

Selain membayar kmpaun, Caprice juga mahu menghadiahkan mereka baju raya.

” Siapa-siapa kenal student-student ni tolong DM. Caprice dan Hijabista.hub nak cover cost kmpaun diaorang dan kasi baju raya caprice,” tulisnya ringkas.

Terdahulu kecoh di platform Twitter apabila ada pelajar sekolah matrikulasi di Perak dikatakan telah dikmpaun sebanyak RM1500 gara-gara tidak memakai pelitup muka, dan telah mencetuskan kemarahan warganet.

Menerusi gambar tangkap layar yang dimuat naik seorang pengguna Twitter, kjdian dipercayai berlaku ketika pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) membuat pemantauan di kafe sekolah matrikulasi berkenaan.

Kes yang pada awalnya membabitkan isu keracunan makanan di kafe tersebut, meleret kepada tndakan kmpaun terhadap pelajar yang berkeliaran di sekitar kawasan itu.

Perkara itu sekali gus mengundang rasa marah netizen memandangkan kebanyakan pelajar datang dari keluarga yang tidak berkemampuan.

Malah, kebanyakan pelajar dikatakan tidak pernah keluar dari matrikulasi tersebut lebih empat bulan susulan pndemik COVlD-19.

Terdahulu, isu rakyat dikenakan kmpaun akibat meInggar Standard Operating Procedure (SOP) nampaknya masih tidak habis lagi walaupun pandemik sudah setahun berlegar-legar di sekeliling kita.

Pelajar kena kmpaun RM1.5k?

Namun kali ini, tular di laman sosial Twitter apabila ada beberapa akaun yang mendakwa terdapat pelajar matrikulasi dikenakan kmpaun kerana meInggar SOP dengan tidak memakai pelitup mulut di dalam kolej.

Apa yang membuatkan ramai berasa kesal adalah para pelajar tersebut langsung tidak kemana-mana sejak semester dibuka dan pihak berkuasa yang masuk ke dalam kolej untuk membuat pemeriksaan telah mengenakan kmpaun kepada mereka tanpa budi bicara.

Terdapat juga video menunjukan pelajar-pelajar matrikulasi itu disamn sehingga membuatkan warganet mempersoalkan tndakan tersebut.

Isu rakyat dikenakan kmpaun akibat meInggar Standard Operating Procedure (SOP) nampaknya masih tidak habis lagi walaupun pandemik sudah setahun berlegar-legar di sekeliling kita.

Namun kali ini, tular di laman sosial Twitter apabila ada beberapa akaun yang mendakwa terdapat pelajar matrikulasi dikenakan kmpaun kerana meInggar SOP dengan tidak memakai pelitup mulut di dalam kolej.

Apa yang membuatkan ramai berasa kesal adalah para pelajar tersebut langsung tidak kemana-mana sejak semester dibuka dan pihak berkuasa yang masuk ke dalam kolej untuk membuat pemeriksaan telah mengenakan kmpaun kepada mereka tanpa budi bicara.

Terdapat juga video menunjukan pelajar-pelajar matrikulasi itu disman sehingga membuatkan warganet mempersoalkan tndakan tersebut.

Menerusi ciapan yang dibuat oleh pemilik akaun bernama Ireen_0000 pihak Kementerian Kesihatan Malaysia pada awalnya telah datang ke kolej matrikulasi tersebut untuk memeriksa kafe kolej memandangkan ada kes keracunan makanan sebelum ini.

Diorang memang salah, tapi dah 5 bulan tak keluar

Namun, dia tidak menyangka pihak KKM turut sama mengambil tndakan yang begitu tegas kepada para pelajar yang tak memakai pelitup mulut itu.

Dalam pada itu, dia juga memberitahu bahawa tndakan pelajar tersebut sememangnya salah, namun mereka semua sudah dikuarantin dari bertemu orang luar dan langsung tidak kemana-mana sejak 5 bulan yang lalu.

Luahan pelajar yang disa.man

 

Akaun Twitter milik InjangNation juga menyertakan satu luahan rasa dipercayai milik salah seorang pelajar matrik tersebut berkenaan tndakan yang dikenakan kepada mereka.

Perkara berkenaan menjadi tular di media sosial dan rata-rata warganet meminta pihak berwajib untuk memberi penjelasan berkenaan isu tersebut.

Hal ini kerana ada beberapa kes meInggar SOP sebelum ini namun masih lagi dalam siasatan sedangkan para pelajar tersebut dikenakan tndakan dengan serta-merta.

Setakat ini, dakwaan tersebut belum lagi mendapat penjelasan daripada mana-mana pihak. Diharap akan ada penerangan supaya kedua-dua pihak tidak salah faham dan mengeruhkan lagi keadaan.

Sumber  ohmymedia,admin NV

 

Previous article[Video] Aliff Sykri kata rmai tak sbar dngr dia nyanyi lagu raya skali Bonda Rozita Tampil “”Kri sudah la nyanyi2 b0nggok lah ko ni”
Next article“Kenapa Kau Nak,Knp Bkn Aku” Suami Berkali2 Sebut Dan Isteri Beberapa Kali Pngsan Bila Anak Kecil MeninggI

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here