Home Petua Tips Bila Terima Sampai 700,000 Mesej Kec4man,Ali Puteh Sampai Tak Blh Tidur Malam...

Bila Terima Sampai 700,000 Mesej Kec4man,Ali Puteh Sampai Tak Blh Tidur Malam Tapi Respon Balik Ali Mmg Tak Disangka

220
0

GARA-GARA kontr0versi membabitkan dirinya dengan kakak ipar, Nor Hidayah, pelawak Ali Puteh, mendedhkan dia menerima lebih 700,000 mesej peribadi berbentuk kec4man di laman Instagram.

Menurut Ali, 31, dia terkejvt dan tidak menyangka dalam sekelip mata orang ramai yang pada awalnya menghantar mesej memuji sikap arwh Abam berubah memb4nci dirinya.

“Selepas Abam meningg4l, ramai yang hantar mesej memuji sikap Abam tapi beberapa hari selepas itu ianya berubah sama sekali.

“Saya dan keluarga dih1na tervk dan maruah kami diaibkan, kecman dilemparkan netizen kepada kami sekeluarga sangat hebat dan saya menerima lebih 700,000 mesej kec4man dan mak1an.

“Setelah saya mengadakan sidang media baru-baru ini menjelaskan cerita sebenar, saya terima lebih 90,000 mesej peribadi yang minta maaf, tapi sayang akaun itu pun sudah dig0dam,” katanya kepada mStar.

“Dengan seikhlas hati, saya tegaskan segala d0sa mereka (warganet) yang kec4m saya dan keluarga sudah dimaafkan. Saya berlapang dada memaafkan anda semua,” katanya. – hmetro

 

Ali Puteh bersama ibunya Sabariah Arshad.

Ali berkata demikian ketika ditemui di majlis tahlil arwh Abam anjuran Astro di Masjid Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pada Khamis lalu.

Sementara itu, Ali mendedahkan dia mengalami kesukaran untuk tidur malam ketika berdepan dengan kontr0versi tersebut.

“Tidur saya tidak pernah lena selepas apa yang berlaku itu.

Jadi, sekarang saya sangat menjaga percakapan terhadap apa yang nak dikomen supaya tidak timbul lagi sebarang isu.

“Hanya dalam beberapa hari lalu tidur saya tidak terganggu apabila isu keluarga sedikit reda dan netizen lebih memberi tumpuan kepada hal polit1k negara.

“Alhamdulillah, Allah SWT makbulkan doa saya untuk tenang semula, boleh tidur dan tidak terlalu memikirkan isu yang terjadi.

Apapun, saya sedar ujian yang harus dihadapi ketika ini sangat besar dan akur menerimanya kerana yakin perlu sentiasa bermuhasabah diri,” katanya.

Dalam pada itu, Ali turut mendedahkan baru-baru ini dia bermimpi bertemu dengan arwah Abam.

 

Gambar kenangan Abam bersama ibu dan isteri, Nor Hidayah.

“Abam ceria dan senyum saja dalam mimpi itu, saya memeluknya untuk melepaskan rindu. Alhamdulillah Dia nampak bahagia!,” katanya.

Sebelum itu, kisah keluarga menjadi perhatian ramai selepas usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri menyiarkan temubual bersama balu Abam, Nor Hidayah secara langsung di laman Facebook.

Dalam temu bual itu, usahawan tersebut menyentuh isu sensit1f berkaitan harta pusaka yang ditinggalkan Abam.
Situasi tersebut mencetuskan perb4lahan dua keluarga.

Abam meningg4l dunia pada 10 Februari lalu akibat demam pnas.

Allahyarham meninggalkan seorang balu Nor Hidayah dan seorang anak lelaki Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey berusia lapan bulan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : Mstar

Previous article“Bersyukur dipertemukan dengan Atiq dan ini memang jodoh saya” Tasha Shilla Sah Menjadi Isteri Muh4mmad Atiq
Next article‘Takvt Nanti Termakan Harta Anak Yatim’, Mufti P. Pinang Bersuara Dan Beri Pesanan Ini Kepada BaIu Abam

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here