Bila Je PDRM Umvm Nak Carl Semva, Sekali Pelakon Utamanya Tampil Berltahu Cerlta Sebenar Iklan Raya

Segalanya telah berlaku dan umumnya iklan raya promosikan jvvdi baru baru ini sudah hngat diperkatakan.

Ramai yang tertanya tanya siapakah pelakon utamanya. Sehinggalah seorang lelaki bernama Saifullah Mohd Yunus tampil bersuara.

PELAKON iklan promosi judi Aidilfitri yang tular semalam, mengakui dia serta rakan yang terlibat tidak tahu iklan itu dikaitkan dengan aktiviti jvdi.

Saifullah Mohd Yunus mendedahkan, dia hanya mengetahui iklan terbabit mempromosikan perjudian dalam talian selepas 70 peratus proses penggambaran selesai.

 

Saya sangat kecewa – Saifullah

 

 

“Pada awalnya, pengarah itu bagitahu pada saya sendiri yang mana saya adalah pelakon utama dalam penggambaran muzik video itu, tetapi benda itu tidak jelas.

“Sebenarnya sebelum saya memasuki ke set penggambaran pada 13 Mac lalu itu dan ketika di lokasi itu, saya difahamkan saya hanyalah watak sampingan sahaja,” katanya seperti dilapor Mstar.

Saifullah berkata, ketika di lokasi penggambaran, babak-babak penggambaran saya sudah selesai dalam kira-kira 70 peratus, saya dah selesaikan babak babak saya dan kemudian apabila tiba di bahagian babak lirik, dia bagi lirik.

“Kita (termasuk pelakon lain) tidak hafal langsung, dia tulis dan lirik diletakkan di sebelah kamera dan pihak produksi meminta kami ‘lip sync’ atau gerak bibir, bukan kami yang menyanyi, itu bukan kami punya suara, ia adalah belakang tabir punya suara,” jelasnya.

“Saya sangat kecewa, sehinggakan saya tidak dapat tidur semalam… saya berfikir, benda ni sangat teruk, saya terima banyak kecaman,” katanya.

Saifullah berkata, dia berasa sangat bersalah kerana tidak betul-betul teliti dengan projek iklan tersebut.

“Sepatutnya saya mengkaji latar belakang syarikat produksi itu terlebih dahulu, apa jalan ceritanya dan maklumat rakaman itu, termasuk segala perincian tugas yang perlu diambil,” katanya.

“Video di mana kita tidak tahu bahawa itu adalah perj.udian dan juga untuk memb.uktikan bahawa kita tidak diberitahu sebelumnya untuk menghafal lirik lagu, oleh itu, mereka menulisnya di atas kertas dan menjadikan kita LIP SYNC”.

Kami teruja

 

Sudah tentu, pada masa itu di tengah-tengah semua bersemangat dan teruja, kami mula menyedari apa sebenarnya maksud lirik. Bermula dari ‘GD.Bet 333’ – bert.aruh? Seperti dalam pert.aruhan? Dan kemudian lirik pendek.

Kami mempers.oalkannya dengan segera – tetapi semua orang berla.gak begitu profesional dan berada di zon untuk cepat menyelesaikan video dan ini adalah ketika kami melakukan kes.alahan besar kerana tidak cukup be.rani untuk bersuara, dan kami terus menyelesaikan babak lain dengan cepat.

Kami bi.mbang dan kami cuba bertanya-tanya tetapi krew produksi sudah berkemas untuk pulang, jadi kami berdua bertanya kepada pengarah di mana video itu akan disiarkan dan dia mengab.aikan kami dengan cepat dengan hanya menjawab hanya iklan di media sosial, ” tambahnya.

Terdahulu, polis membuka kertas siasatan berhubung sebuah video iklan mempromosikan aktiviti perjudian dalam talian dengan bertemakan sambutan Aidilfitri.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Acryl Sani Abdullah berkata, siasatan ke atas video tersebut akan menjurus kepada penerbit dan pelakon-pelakon itu.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah mengesahkan semua pelakon yang telah mencetuskan kemarahan umat Islam itu telah ditahan di sekitar ibu negara.

Vde0 penuh

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :  Malaysiapost,susuna admin nv

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*