- VIRAL

‘Sakit Mata Cikgu Tengok Anak Murid Pakai Baju Kotor’ Cikgu Ini Nekad Bawa Balik Baju Kotor Dan Basuh Buat Netizen Terpegun

Baru-baru ini tu lar di Facebook mengenai satu perkongsian yang dibuat oleh seorang guru pendidikan jasmani dikenali sebagai Farrah Norashikin, yang sanggup membawa pulang seragam sekolah anak muridnya untuk dibasuh.

Tindakan tekad guru tersebut adalah disebabkan dia tidak dapat menahan mata melihat seragam sekolah murih tersebut yang terlalu kotor dan berbau tidak menyenangkan.

Namun, apa yang dilakukan bukanlah berniat untuk menyingung mana-mana pihak termasuk penjaga murid tersebut, sebaliknya dia mempunyai alasan tersendiri.

Pelawa diri untuk cuci baju murid, ramai yang tidak menyokong

Dah ditegur banyak kali, masih lagi pakai baju yang kotor

Nekad bawa balik baju untuk dibasuh, tiada niat nak kecilkan hati siapa-siapa

Aku rendam, tonyoh dan gosok baju tu

Meskipun, guru itu sedar apa yang dilakukan mungkin akan mendatangkan pelbagai reaksi, kerana itu, ramai yang telah melarangnya untuk berbuat demikian.

Video

Akan tetapi, apa yang dilakukan adalah atas dasar tanggungjawab, dan dia berharap agar tiada yang mempersoalkan atau menghina mana-mana pihak terutama ahli keluarga murid tersebut.

Besarnya maknanya jasa cikgu buat anak murid tu

Melihatkan kesungguhan guru itu, ramai yang memandang hormat akan sikap murninya yang sanggup bersusah payah demi keselesaan anak didiknya.

Jasamu tak terbalas


Tak semua faham apa niat kita, yang penting Allah tahu

Sikap murni yang ditunjukkan oleh cikgu ini menjadi contoh pada kita semua dimana seharusnya kita semua harus ada sifat tanggungjawab bukan sekadar ahli keluarga sahabat handai yang kita kenali tetapi sifat naluri kita harus ada tak kira sesiapapun kerana apa yang kita lakukan Allah SWT Amat Mengetahui niat hambaNya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih. Kekasih Jiwang

sumber : Farrah Norashikin  kredit : ohmymedia

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *