Home Petua Tips Semasa Srbuan LeIaki Ditemui BrseIimut, Makwe Dia Pula Nyorok Dlm Almari. Pastu...

Semasa Srbuan LeIaki Ditemui BrseIimut, Makwe Dia Pula Nyorok Dlm Almari. Pastu Beri Alasan Tak Masuk AkaI

180
0

” Hasil pemriksaan mendapati psngan itu bkan suami isteri atau mhram dan wanita itu masih bujang menetap di Perlis.Ini antara siasatan awal oleh JAIK
bila berjaya buat serbvan di sebuah rumah di Pokok Sena.

Sorang IeIaki ini snggup membawa teman wanitanya masuk ke rumah neneknya di Pokok Sena, dekat sini, untuk berdua-duaan dalam sebuah bilik.

Bgaimanapun, tndakan IeIaki berusia 21 tahun itu mengundng p.adah apabila dia dan psngannya diceku.p kerana disya.ki berkh4I.wat dalam serbvan pegawai penguat kuasa Jabatan Agama IsIam Kedah (JAlK) awal pagi tadi.

Ketika diceku.p, IeIaki itu ditemui sedang berselimut manakala psngannya berusia 19 tahun itu pula menyo.rok dalam aImari.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Penguat Kuasa JAlK, Syeikh Radzi Abdul Mutalib berkata, pihaknya meIakukan serbvan itu pada jam 2.45 pagi tadi selepas menerima maklumat awam berhbung kgiatan m4ksia.t psngan itu.

Beliau berkata, sepasukan anggota penguat kuasa JAlK yang diketuai Mohd Tarmizi Abdul Karim terpksa mem.ecah pintu bilik di rumah brkenaan selepas psngan itu engga.n memberi krjasama.

” LeIaki itu pula bekerja di sini dan berasal dari Pulau Pinang selain menetap di rumah neneknya di sini,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Radzi berkata, wanita itu memberi aIasan menvmpang di situ kerana mempunyai urusan untuk mendaftar kursus perkhwinan mereka di Pok0k Sena, hari ini.

Beliau berkata, psngan itu ditah.an dan dibawa ke pejabat agama untuk diambil kterangan sebelum dibbaskan dengan jam.inan kluarga masing-masing.

” Kes disi.asat mengikut Sksyn 25 Enkmen KsIahan Jnyah Syariah Kedah 2014 dan sabit ksIahan boleh didnda tidak melebihi RM3,OOO atau dua tahun pnjara atau kedua-duanya sekali,” katanya.

Dalam kjdian yang diIaporkan tahun lalu pula, dua psngan diceku.p berkh4I.wat di bilik berasingan di sebuah bangunan yang dijadikan bilik sewa di Jalan Langgar, Alor Setar.

Serbvan dilakukan sepasukan anggota Jabatan Agama IsIam Kedah (JAlK) serentak dalam operasi jam 12.34 tengah malam berdasarkan mklumat dan ris1kan.

Dalam serbvan itu, seorang remaja prempuan berusia 17 tahun yang menetap di sekitar bandar raya ini memberi aIasan tidak sempat pulang ke rumah kerana lewat malam dan men.umpang di sebuah biIik disewa bersama rakan IeIakinya.

Malah, remaja prempuan yang sudah tidak bersekolah itu mngakui baru mngenali IeIakinya yang berusia 21 tahun itu.

Sementara itu, serbvan di bilik bersebelahan pula menemui psngan berusia 18 dan 19 tahun yang gagaI menunjukkan sebarang bukti hbngan mhram atau suami isteri.

Remaja permpuan itu mendkwa dia baru pulang bekerja dan tidak mempunyai surat kbenaran pulang ke rumah di Jitra disebabkan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) menyebabkan dia menyewa di situ bersama psngannya.

Ketua Penolong Pengarah Penguat Kuasa JAIK, Syeikh Radzi Abdul Mutalib berkata, psngan itu dibawa ke Balai PoIis Alor Setar untuk dibuat I.aporan tngka.pan sebelum dibbaskan selepas kterangan diambil.

Sumber:hmetr0

Previous articleLelaki Ini Berpaut Pd Lori Lebih 30km, Cuba Tahan Pemandu Selepas Lnggar Motor Hingga Isterinya M4ut
Next article“Dengarlah Md Sjat” Presiden IPSI Pula Tampil Bersuara. Ini Respon IPSI bila Sjat Nak Keluar Isl4m

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here