Home Petua Tips Baru Je Dibebaskn Tnpa Rem4n, Sekali Pengasas Svgarbook Ini Ditahan Semula Atas...

Baru Je Dibebaskn Tnpa Rem4n, Sekali Pengasas Svgarbook Ini Ditahan Semula Atas Dkwaan Lain Pula

122
0

” Setakat ini, sebanyak 74 laporan poIis diterima di seluruh negara berhubung kes tersebut.” kenyataan dikeluarkan oleh Ketua Jabatan si.satan jnyh sngor Datuk Fadzil Amhat.

Ini antara yg fakta yg dikeluarkan berhubung tangkap.n pengasas suga.boo.k itu.

Pengasas apIikasi Suga.rboo.k bebas selepas Mhkamah Tinggi hari ini menolak permohonan rem.an terhadap s.uspek bagi membantu si.asatan berhubung mahasiswa di Lembah Klang didkwa menggunakan apIikasi tidak berm.oraI itu bagi mencari ‘s.uga.r da.ddy’.

Penolakan permohonan rema.n terhadap leIaki berusia 34 tahun itu dilakukan Timbalan Pendaftar Mhkamah Tinggi Noorasyikin Sahat.

LeIaki tersebut diwakili tiga peguam iaitu Foong Cheng Leong, T. Shashi Devan dan Low Li Qun.

Alasan penolakan difahamkan disebabkan leIaki itu bersedia bekerjasama dalam si.asatan dilakukan oleh pihak poIis.

Shashi Devan ketika ditemui K0smo! memaklumkan hujahnya dalam prosiding tersebut adalah keperluan r.eman itu tidak diperlukan berikutan semua maklumat boleh diperolehi menerusi apIikasi tersebut di dalam talian.

” Tambahan, apIikasi tersebut juga telah disekat Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia ( SKMM) dan tidak memerlukan re.man,” jelasnya.

Terdahulu su.spek yang memakai baju kemeja berwarna biru tiba di pekarangan kompleks Mhkamah Shah Alam pukul 10.10 pagi dengan bergar.i dan dikawal anggota poIis.

Ketua Jabatan Si.asatan Jnyah Selangor, Datuk Fadzil Ahmat berkata, penngkapan susp.ek beralamat di Pulau Pinang itu dilakukan pukul 4.30 petang semalam di pekarangan sebuah kondominium di Kuala Lumpur.

” Setakat ini, sejumlah 74 laporan poIis diterima di seluruh negara berhubung kes tersebut.

” Si.asatan dijalankan mengikut Sksyn 505 (b), Sksyn 372 (1) (d) / 372 B Knun Kesksaan dan Sksyn 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998,” katanya.

Baru-baru ini media melaporkan Malaysia diletakkan pada kedudukan ketiga tertinggi di Asia di belakang India dan Indonesia bagi negara yang mempunyai bilangan ‘s.uga.r d.addy’ paling ramai melalui apIikasi Suga.rboo.k.

ApIikasi berkenaan menyatakan kebanyakan ‘s.uga.r baby’ dari Malaysia terdiri daripada peIajar institut pengajian tinggi (IPT).

Ditah.an semula petang tadi

Sementara itu, menerusi laporan terbaru HarianMetro, pengasas apIikasi laman sesawang dan apIikasi temu janji Suga.rboo.k terbabit telah dita.han semula berhubung kes r0g.oI dan menawarkan khidmat s.ek.s.

Ketua Jabatan Si.asatan Jnyah (JSJ) Selangor, Datuk Fadzil Ahmat berkata, poIis menerima laporan daripada pengadu yang juga penuntut sebuah institut pengajian tinggi (IPT).

” Kes berlaku di Subang Jaya pada 19 Februari 2019.

” Berikutan itu, susp.ek dit.ahan bagi membantu si.asatan mengikut Sksyn 376 Knun Kesksaan dan Sksyn 372 knun sama,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Sementara itu, Fadzil berkata, pihak pendkwaan negeri turut membuat permohonan semakan ke atas keputusan Mhkamah Majistret Shah Alam, pagi tadi yang menolak permohonan rem.an terhadap s.uspek.

Menurutnya, permohonan akan didengar di hadapan hakim Mhkamah Tinggi Jnyah Shah Alam pada 9 pagi esok.

Mhkamah hari ini menolak permohonan pihak poIis untuk menahan rema.n pengasas apIikasi Suga.rboo.k bagi membantu si.asatan dkwaan laman berkenaan digunakan sebagai platform mencari perempuan simpanan.

Peguam yang mewakili leIaki itu, Foong Cheng Leong berkata, Timbalan Pendaftar Mhkamah Tinggi Noorasyikin Sahat menolak permohonan pihak berkuasa berkenaan selepas anak guamnya memberi aku janji akan memberi kerjasama penuh kepada pihak poIis.

Terdahulu, leIaki berusia 34 tahun yang berasal dari Minden, Gelugor, Pulau Pinang itu ditaha.n pada 4.30 petang semalam di sebuah kondominium di ibu negara.

Sumber:hmetro

Previous articleHarap Shuk sedar, Ini kata2 Isteri Slps Hot FM tam4tkan kontrak suami.Dan Ini Pula Respon Shuk
Next article(Video) Terbyg Syg Dlam Rmh.Suami Sebak Masa Kemas Rmh Setelah 4 Bulan Isteri ‘Pergi’ Selamanya

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here