Home Petua Tips Kes bel4sah `b0dyguard’ berpuasa, Skali pol1s buat pemeriksaan di sebuah rumah salah...

Kes bel4sah `b0dyguard’ berpuasa, Skali pol1s buat pemeriksaan di sebuah rumah salah seorang suspek

346
0

“Negara ni ada undang undang” kata kata Yusuf Azmi ni akhirnya terbias hinggakan membawa pada penahanan suspek yang membelsah 2 orang bodyguard sebelum ini.

Klang: Penah4nan empat suspek berhubung insid3n dua pengawal peribadi dipkul m4jikan kerana berpuasa semalam memb0ngkar sindiket pinjaman wang tidak berles3n atau ‘along’ serta ju.di har4m membabitkan kumpulan itu.

 

Ketua Polis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed berkata, ia susulan serbu4n dan pemeriksaan di sebuah rumah salah seorang suspek di daerah ini.

“Selepas tngkapan dilakukan, kami membuat pemeriksaan dan menemui sejumlah 12,500 keping wang tunai matawang Dollar AS serta 100 keping jongkong emas seberat sekilogram sekeping.

“Jumlah keseluruhan rampasan itu dianggarkan bernilai RM28.45 juta berdasarkan harga emas semasa,” katanya di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Selatan di sini, tadi.

Beliau berkata, turut diramp4s adalah sepucuk pist0l, 10 pelu.ru, lima telefon bimbit dan r0tan yang dipercayai digunakan untuk mem.ukul mngsa.

Terdahulu, empat susp3k berusia dalam lingkungan 35 hingga 43 tahun itu dibawa ke Mahkamah Klang untuk perintah rem4n pagi semalam.

 

 

DATUK Arjunaidi Mohamed (tiga dari kanan) melihat r0tan milik suspek yang dirampas susulan kejadian dua lelaki dipu.kul di belakang badan dengan r0tan oleh majikan yang tular di media sosial semalam. FOTO Faiz Anuar

“Salah seorang suspek dikenakan reman tujuh hari manakala tiga lagi direm4n lima hari. Kesemua suspek yang dit4han tidak mempunyai rekod l4mpau

“Bagi kes di Klang Selatan, polis mengklasifikasikan kes itu mengikut Seksyen 324 Kanun Keseks4an (KK); Seksyen 298 KK dan 307 KK.

“Kami juga menyiasat mengikut Seksyen 4 (1) Akta Pencegahan Pengubahan Wang H4.ram, Pencegahan Pembiayaan Keg4.nasan dan Hasil Daripada Aktiviti H4ram 2001 (AMLATFPUAA) serta Seksyen 5(2) Akta Pemberi Pinjam Wang (APPW) 1951,” katanya.

Arjunaidi berkata, pihaknya masih menyiasat secara mendalam sindiket berkenaan termasuk berapa lama kumpulan itu bergiat aktif.

Katanya, polis juga meminta masyarakat bertenang serta tidak membesarkan isu ini termasuk mengaitkan dengan isu perkauman.

Kelmarin tular di media sosial apabila dua pengawal keselamatan mendakwa ditampar, dipukul dan diacukan pistol oleh majikan mereka yang bukan beragama Islam.

Dalam kejadian jam 10 malam kelmarin, kedua-dua mangsa ditampar dan dimarahi apabila memberitahu mereka berpuasa ketika berada di lobi sebuah kondominium di Jalan Pinang, Kuala Lumpur.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah, dalam satu kenyataan memaklumkan berkata, kedua-dua mangsa kemudian mengikut suspek yang berusia 43 tahun itu ke rumahnya di Batu Nilam, Klang, sebelum dipukul dengan sebatang rotan dan diacukan pistol.

 

 

Dalam perkembangan terekini, kumpulan Yusuf Azmi tempil menyampai bantahan wakil dari NGO kepada syarikat dan svspek yang memperlakukan bodygurad terbabit

Yusuf Azmi juga memberi amr4n kepada mana-mana majikan di luar sana supaya tidak lagi berlaku kes seperi ini

Dalam pada itu, Yusuf Azmi dalam perjalanan ke rumah svspek untuk menyampaikan bantahan.

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih .

Sumber: hmetro,trendingsangat

Previous article“Satu Keputusan Tak Smua Org Mampu Termasuk Aku” Luahan Pilu Along Eyzendy Bila Isteri Nak Drma Buah Pinggang Pdnya
Next articleMajikan blasah ‘b0dyguard’ berpuasa, Mangsa tak melawan kerana tidak mahu situsi tambah kecoh

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here