Home Petua Tips Terbaru Aggota PoIis Yg Ngorat Dan Tanya Gadis Soalan Tak Sepatutnya Sdah...

Terbaru Aggota PoIis Yg Ngorat Dan Tanya Gadis Soalan Tak Sepatutnya Sdah Dikenal Pasti Dan Ini Tndakan Bakal Diambil

162
0

” Kami telah merakam kenyataan kedua-dua wanita itu dan kami akan mencari lebih banyak bukti yang berkaitan dengan kjdian itu,” ini antara kenyataan dari dari
Pengarah Jabatan Integriti dan Pematuhan Std Datuk Zamri Yahya.

” Kami akan menyia.sat perkara itu secara telus dan teliti,”

Datuk Zamri Yahya yang memaklumkan s1asatan sedang dijalankan ketika dihubungi pada Ahad.

Difahamkan anggota poIis yang didkwa terlibat dalam dua insi.den gngguan sks.uaI ketika melakukan sekatan jalan raya, telah dikenal pasti.

” Tndakan segera kami adalah dengan mengeluarkan anggota poIis yang terlibat daripada tugas sekatan jalan raya sementara menunggu s1asatan.

PoIis juga telah merakam kenyataan dua wanita yang membuat dkwaan berkenaan, tambahnya.

” Kami ingin mendapatkan gambaran yang lebih jelas mengenai apa yang berlaku.

Kjdian pertama melibatkan seorang wanita di Pulau Pinang, yang mendkwa seorang anggota poIis telah meminta nombor telefonnya ketika melalui satu sekatan jalan raya.

Angota poIis itu kemudian didkwa menghubunginya untuk berkenalan.

Kjdian lain melibatkan seorang wanita yang mendkwa seorang anggota poIis mengeluarkan kr1ti-kan yang tidak wajar kerana tidak memakai c0.Ii, ketika melalui satu sekatan jalan raya di Jalan Duta.

Kedua-dua wanita tersebut berkongsi pengalaman dan dkwaan mereka menerusi platform media sosial.

Zamri berkata poIis juga mencari saksi lain yang dapat mengesahkan tudvhan yang dibuat pengadu.

Zamri juga menggesa individu yang menghadapi kjdian serupa untuk tampil agar poIis dapat menyiasat perkara tersebut dan mengambil tindakan yang sewajarnya.

Sementara itu, mangsa yang juga kakitangan swasta yang mahu dikenali sebagai Aniita, 24 menceritakan semula pengalamannya diganggu secara sk-suaI oleh seorang anggota poIis di sekatan jalan raya (SJR) Jalan Duta, di sini.

Aniita memaklumkan dia dalam perjalanan pulang dari Wangsa Maju ke Shah Alam, Selangor selepas mengambil barang pada 7 malam semalam.

” Saya mengaku silap kerana tidak memakai c0.Ii ketika itu, namun ia bukan alasan untuk anggota poIis berkenaan mela.yan saya sebegitu,” kata kakitangan swasta

Aniita berkata, dia kemudian dita.han seorang anggota poIis yang membuat pemeriksaan di SJR berkenaan.

” Anggota poIis berkenaan meminta saya menunjukkan surat kebenaran (rentas negeri) serta lesen memandu, namun saya gagal menunjukkan lesen memandu kerana ia terlupa membawanya.

” Dia (anggota poIis) kemudian meminta saya memberhentikan kereta di bahu jalan untuk pemeriksaan lanjut. Ketika pemeriksaan itu, dia menegur saya yang memakai bju tido tanpa c0.Ii.

” Tndakan dia menegur perkara itu (tidak memkai c0.Ii) menyebabkan saya menjadi m4lu dan terus menutup da.da kerana tidak selesa,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Menurutnya, anggota poIis berkenaan juga memintanya membuka bju tido untuk ditunjukkan kepadanya sebagai bukti bahawa dia benar-benar tidak memkai c0.Ii.

” Dia minta saya buka baju untuk tunjuk sama ada saya pkai c0.Ii atau tidak. Malah, dia seolah-olah mengu-gut dengan memberitahu akan menya.man saya sekiranya tidak berbuat demikian.

” Saya yang mrah dengan tndakannya itu kemudian memintanya supaya memberikan saya sa.man sekiranya ada melakukan kesa.Iahan. Namun, anggota berkenaan terus pergi ke khemah dan mengambil telefon bimbitnya.

” Dia kemudian meminta saya memberikan nombor telefon sebelum saya dibenarkan meneruskan perjalanan pulang,” katanya.

Katanya, sebaik tiba di rumah, dia menerima panggilan telefon daripada anggota poIis itu yang mengajaknya keluar bersama.

” Saya menceritakan perkara itu kepada rakan yang kemudian menyarankan supaya membuat hantaran berhubung kjdian itu di media sosial sebagai pengajaran kepada orang lain,” katanya yang membuat laporan kjdian di Balai PoIis Shah Alam, hari ini.

Sementara itu, Ketua PoIis Kuala Lumpur Datuk Saiful Azly Kamaruddin ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan berhubung kjdian berkenaan.

” Kes itu masih dalam s1asatan dan pihak kami sudah membuka kertas inkuiri berhubung kjdian terbabit,” katanya.

Sumber:hmetr0

Previous articleDoktor,sy bkn Isteri tp bekas Isteri.Anak Menjauhkan Diri,Isteri Baru Tinggalkannya sejak kakinya Membvsuk
Next articlePolis siasat dkwaan l4nggar SOP. Sekali Annuar Musa Buka Mulut Bagi Penjelasan Padu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here