Home Petua Tips Tular Lg Gadis D4kwa Kn Ngorat.Gadis Kata Dah Bertunang Tapi Anggota ni...

Tular Lg Gadis D4kwa Kn Ngorat.Gadis Kata Dah Bertunang Tapi Anggota ni Kata ‘Nak Kwn Tak Salahkan’

183
0

Pada 12 Februari yg lepas seorang gadis tampil beritahu pengalamannya yang mend.akwa bahawa seorang pegawai PDRM telah mengan.iayanya secara sek.sual di Jalan Duta.

Pegawai itu did.akwa melihat bahawa gadis tersebut tidak memakai pakaian dalam dan bahkan mengatakan bahawa jika dia menunjukkan, dia tidak akan kena s.aman.

Sejak kejad.ian ini, banyak wanita lain tampil dengan pengalaman mereka terutama pegawai PDRM yang menghantar mesej kepada mereka walaupun wanita wanita ini tidak memberikan nombor mereka.

 

Seorang pengguna twitter, Dini Syazwani (dineywanie) menceritakan bagaimana seorang pegawai PDRM menghantar satu mesej di Whatsap beliau setelah did.akwa mendapatkan nombor telefon beliau hanya dari plat nombor motosikalnya.

Antara Perbualan Berikut

Pegawai : Assalamualaikum Nur Dini Syazwani. Hai, maaf tau. Saya Azam, polis yang tegur awak tadi masa awak hantar motor dekat bengkel tadi. Kalau awak tak selesa maaf tau.

Dini: Waalaikumusalam, ya, ini saya. Boleh saya tahu bagaimana anda mendapat nombor saya?.

Pegawai : Poliskan, awak sebelum minta maaf tau kalau buat awak marah atau tak selesa. Kalau awak rasa digan.ggu awak abalkan je chat ni, niat nak kawan je.

Dini: Tunang saya akan m.arah.

Pegawai : Oh ye ke, baik baik sorry tau, Ye s.orry tau. Tapi nak kawan tak s.alahkan.

 

 

Walaupun Dini mengatakan bahawa dia sudah bertunang dan pegawai polis itu sudah meminta maaf, dia masih mengirim mesej kepadanya lagi selepas lima hari mengatakan “Hai”.

Bercakap dengan World of Buzz, Dini memberitahu bahawa dia telah berhenti membalas mesej pegawai itu sejak teks terakhirnya.

Dia seterusnya memberitahu bahawa apa yang terjadi membuatnya rasa tidak selesa kerana mereka mempunyai semua maklumat termasuk alamatnya tetapi dia merasa tidak mampu buat apa apa kerana dia seorang pegawai polis.

Dini percaya bahawa untuk menangani m.asalah seperti ini, pihak berk.uasa harus memperketat u.ndang-u.ndang tetapi pada masa yang sama, dia juga berpendapat bahawa walaupun u.ndang-u.ndang yang lebih ketat dibuat, m.asalah seperti ini akan berulang lagi.

“Beberapa hari yang lalu, ada seorang polis yang tahu di mana saya tinggal. Saya terkejut dengan jumlah mak.lumat yang mereka tahu. Saya cukup yakin, saya bukan satu-satunya gadis yang terkena dengan perkara ini. “

PDRM bagaimanpun telah mengambil tindakan terhadap lsu gadis yang digang.gu secara se.ksual di sekatan jalan raya serta meyakinkan orang ramai bahawa lsu tersebut sedang dis.iasat.

 

Semua anggota polis yang terlibat dalam s.iasatan kejad.ian gang.guan sek.sual melibatkan petugas Sekatan Jalan Raya (SJR) dikeluarkan daripada menjalanakan tugas SJR sehingga s.iasatan selesai.

Pengarah Jabatan Integ.riti dan Pematuhan S.tandard Polis Diraja Malaysia (JIPS), Datuk Zamri Yahya berkata, tindakan t.egas dari sudut j.enayah dan tatat.ertib juga akan diambil terhadap semua yang terl.ibat sekiranya didapati bers.alah.

 

Sumber : WOB/OlahanByOM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Previous articleBaru Je Lelaki Ni Mitak Maaf Sbb Tduh Rider Curi Air, Sekali Ini Tindakan Majikan Yg Mgkin Buat Dia Terduduk
Next articleMakcik Ni Smpai MenggiigiI Slps Lelaki Itu Cakap ‘Tunggu Aku Akan Cari Kau’. Ini Punca Sebenar Kjdian

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here