Home Petua Tips ‘Rumah Aku Kat My-Ex’, 13 Tahun Tnggal di H0teI Slepas Bercrai, Tok...

‘Rumah Aku Kat My-Ex’, 13 Tahun Tnggal di H0teI Slepas Bercrai, Tok Ram Dedah Segala Kisah Hidupnya

430
0

Siapa tak kenal pengacara yang mulut agak l4.ser atau Diva AA yang selalu diperkatakan netizen dengan tutur katanya pada seseorang.

Diva AA kali ini menjadi makin trending bila ada satu rancangan TV bicara santai laser dimana Diva AA jadi pengacara.

Rancangan TV bual bicara santai Laser Bertemu Laser yang dihoskan pengacara sensasi Azwan Ali atau lebih dikenali sebagai Diva AA menjadi makin trending di laman sosial Twitter, sepanjang siarannya malam tadi (Khamis).

Malam tadi merupakan episod kedua di mana tetamu undangan adalah Maestro Muzik tersohor, Datuk Ramli MS untuk berborak santai dengan Diva AA.

Antara topik yang menarik perhatian ialah apabila Diva AA berjaya mencungkil rahsia Datuk Ramli MS atau Tok Ram yang pernah tinggal di hoteI selama 13 tahun.

Tok Ram berkata, beliau tinggal di hoteI selepas bercrai dengan isteri.

” Aku tinggal di hoteI selama 13 tahun dan tak pernah tutup ‘aircond’ sepanjang tempoh itu.

” Buat apa nak malu? Selepas aku bercrai, aku bagi rumah aku dekat ‘my-ex’, aku keluar bawa baju je aku pergi duduk hoteI.

” Kalau kau bagi pilihan antara rumah dengan hoteI aku pilih duduk hoteI sebab macam bomba mereka datang kalau kita minta apa-apa,” jawab Tok Ram jujur.

Tambah Tok Ram lagi, beliau juga tidak pernah berasa malu dengan tanggapan negatif orang lain terhadap dirinya.

” Kalau pergi rumah orang tak jemput makan…kita makan itu malu. Tapi malu kalau orang mengata, nak tengok kita negatif, I don’t care!,” katanya kepada Diva AA.

Sebelum ini, media dan beberapa portal hiburan terkenal pernah menyiarkan kisah Tok Ram yang tinggal beberapa di hoteI.

 

 

Pada sekitar 2011, beliau membuat keputusan untuk berpindah ke rumah yang baru dibelinya selepas beberapa tahun menetap di sebuah hoteI.

Ketika itu Tok Ram berkata, sudah sampai masanya untuk dia memikirkan masa depan dengan memiliki sebuah rumah yang selesa agar dapat tinggal bersama ibunya yang masih lagi menetap di Singapura.

” Antara sebab saya tinggal di hoteI selama ini kerana kemudahan yang disediakan memudahkan saya yang sentiasa sibuk menguruskan kerjaya seni dan tidak perlu nak fikir tentang masalah rumah bersepah, keselamatan dan sebagainya.

” Bagaimanapun, saya juga perlu memikirkan tentang masa depan. Insya-Allah saya akan membawa ibu bersama-sama untuk berpindah sekitar bulan Januari atau Februari akan datang,” katanya.

Tambah Ramli, dia juga akan mengubahsuai salah satu bilik di rumah itu untuk dijadikan sebuah studio mini bagi memudahkan dirinya untuk menghabiskan kerja-kerja seninya itu.

” Sikap saya lain, banyak perkara yang perlu diuruskan dulu seperti anak-anak, kerjaya dan urusan pembelian rumah baru. Jadi saya tak terfikir pun untuk berkahwin buat masa ini.

” Tapi semestinya saya mahu kahwin satu hari nanti,” ” seloroh Tok Ram yang ketika masih belum berkahwin dengan Datin Alyah.

Bercerita tentang hidupnya sepanjang 13 tahun menetap di hoteI, Ramli berkata tiada memori yang indah untuk diingati dek kerana terlalu fokus dengan kerjayanya, tetapi gembira, pekerja hotel sentiasa melayannya dengan baik.

” Memandangkan sudah lama saya tinggal di sini, mereka telah memberi kebebasan untuk saya.

” Bayangkan, mereka turut membenarkan saya memasak di dapur hoteI. Alhamdulillah, saya dilayan dengan baik.” kata Tok Ram.

Sumber:gempak dan mstar

Previous articleBaru Dua Minggu Nikah, Penyanyi B4d Indigo Kini Diuji Hebat Dan Sesuatu Tdk Diingini Kpdnya
Next articleBelum Pun NeeIofa Umum Apa2. Sekali Ustz Don Muatnaik Status Ini Dan Pesan Siap-Siap Kat PU Riz

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here