Home Petua Tips Perginya seorg wanita yg telah mewaqafkan tanah 5 ekar utk maahad tahfiz…

Perginya seorg wanita yg telah mewaqafkan tanah 5 ekar utk maahad tahfiz…

243
0

Subhanallah, Pn Hajah Norlayani Othman, seorang wanita yang dermawan yang hebat. Masakan tidak, beliau telah mewakafkan sebidang tanah seluas 5 ekar yang nilainya mungkin mencecah jutaan RM untuk dijadikan sebuah pusat tahfiz Al-Quran.

Semalam, 2 Februari 2021, seluruh warga maahad tahfiz dan sahabat2 yang mengenalinya dikejutkan dengan berita pemergiannya mengadap Allah. Allahu Robbi, berbahagialah di sana wahai puan, engkau adalah jutawan di alam sana.

Bukan sedikit para ilmuan hafiz Quran yang telah dilahirkan oleh maahad tahfiz ini sejak dibuka lebih 20 tahun yang lalu dan bukan sedikit ganjaran pahala kebaikan yang telah dan bakali diterimanya walaupun sudah berada di alam sana….

Saya Walid wrote…

Semoga Allah swt merahm4ti dan semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman… Beliau wanita yang hebat, mewakafkan tanah seluas 5 ekar untuk tahfiz pelajar2 perempuan, usia tahfiz yang diasaskan telah mencecah 20 tahun.

Ramai Hafizah2 yang telah lahir dari maahad tahfiz ini. Beliau pernah menceritakan tentang arw4h suami beliau seorang doktor pakar bedah, arw4h suami beliau selepas Maghrib akan membaca Al Quran sehingga Isyak, itulah rutin harian arw4h suaminya.

Saya pernah berkhidmat beberapa tahun di maahad ini dan isteri saya masih lagi berkhidmat di maahad tahfiz ini. Kem4tian yang mulia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sumber : sepatu putih

Previous article(Video) Viral Remaja Bernama ‘Damai Kami Sepanjang Hari’, Akhirnya Buka Mulut Knp Dinamakan Begitu
Next articleBila Muat Naik Foto Terkini.Mata Lebam Jadi Tanda Tanya,Ini Jawab Hana Azraa

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here