Home Petua Tips Md Sajjad SeIamba Je Post Kat IG Siap Tanya Hai Rindu Saya...

Md Sajjad SeIamba Je Post Kat IG Siap Tanya Hai Rindu Saya Tak. MAIS Pula Tampil Jelaskn Knapa Sjad Blum Ditah4n

518
0

Kecoh kecoh tentang isu Sjad ni tapi selamba je muatnaik status terbarunya di halaman IG nya.

Apa sebenarnya yang terjadi sampai Mvhammad Sajjad ni macam biasa biasa je.

” Haii semua nya… good morning uols rindu Sjad tak??”

Itu antara posting dimuatnaik oleh usahawan ksmetik kntroversi Muhammad Sajjad Kamaruzzaman atau lebih dikenali sebagai Nur Sajad itu di Instagram beliau.

Sajad memuatnaik posting itu semalam bagi mempromosikan produk bengkung beliau.

Bagaimanapun ruangan komen telah ditutup kerana mungkin menyedari warganet akan meninggalkan komen mengec4m beliau.

Umum mengetahui Sajad yang menghiIangkan diri kini dibuuru pihak berkuasa selepas dikenakan wara.n tngkap kerana tidak hadir ke mhkamah bagi menghadiri perbi.caraan hujung bulan lalu.

Sejak itu juga Sajad telah menyahaktifkan akaun Instagram beliau di mana ketika itu pihak berkuasa melakukan ser.buan ke kediamannya di Kota Damansara.

Ketika ser.buan, hanya terdapat beberapa individu termasuk bapanya, KamaruzZaman Harun, 68, pembantu rumah dan dua kanak-kanak disyaki anak angkatnya dalam kediaman berkenaan.

 

Pemeriksaan lanjut telah dilakukan di seluruh kediaman itu turut ggal menemui Sajad.

Justeru pada awal bulan Mac, Jabatan Agama Islam Selangor (JAlS) telah meminta bantuan PoIis Diraja Malaysia (PDRM) untuk menje.jaki dan menan.gkap Sajad.

Malah pemangku Ketua PoIis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed turut mengesahkan JAlS telah meminta bantuan pihak mereka untuk menahan Sajad.

” JAlS telah hantar surat minta bantuan dan kita akan bantu kesan Nur Sajad,” katanya dipetik sebagai berkata.

 

Warganet persoalkan kenapa Sajad belum dapat dijumpai

 

Namun timbul persoalan di kalangan orang ramai kenapa Sajad masih belum dapat dijumpai tetapi dalam masa sama beliau tanpa segan silu mempromosikan produk di Instagramnya.

Susualan itu JAlS telah tampil dengan kenyataan terbaru dengan menyatakan akan terus bekerjasama dengan PoIis Diraja Malaysia (PDRM) bagi mengesan Sajad.

Setiausaha Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), Dr Ahmad Shahir Makhtar, berkata berikutan kuasa yang terhad pihaknya dan JAlS memerlukan bantuan poIis untuk melaksanakan perintah mhkamah, termasuk wara.n tangk.ap oleh Mhkamah Tinggi Sya.riah Shah Alam yang dikeluarkan Februari lalu.

” Saya difahamkan, sudah ada perbincangan antara JAlS dan poIis, justeru MAIS menyerahkan perkara ini kepada kedua-dua pihak terbabit untuk pelaksanaan perintah mhkamah.

” Buat masa ini, JAlS masih menge.san Muhammad Sajjad dan oleh kerana bidang kuasa yang terhad, bantuan poIis diperlukan.

” Bantuan bukan saja dalam kes Muhammad Sajjad, bahkan banyak kes sya.riah sebelum ini kita laksanakan dengan bantuan poIis, terutama membabitkan perintah mhkamah,” katanya ketika ditanya perkembangan terbaru kes berkaitan usahawan kosmetik itu.

Pada 23 Februari lalu, Mhkamah Tinggi Syar.iah mengeluarkan wara.n tangk.ap terhadap Muhammad Sajjad kerana gagal menghadirkan diri pada sebutan semula kesnya tanpa sebarang sebab.

Sumber memberitahu, Nur Sajad dipercayai bersembunyi sebaik wara.n tangk.ap dikeluarkan mhkamah.
Nur Sajad dipercayai melarikan diri dan bersmbunyi di tempat lain bagi mengelak dikesan JAlS.

Menurut sumber lain, penguat kuasa kini berusaha menjejaki Nur Sajad dan tidak menolak kemungkinan dia masih berada di kawasan Lembah Klang.

Sumber:sinarharian dan IG Sajad

Previous articleBakal ibu m4ut kem4langan selamat dikebvmi, tudung putih arwah jadi kenangan
Next articleUmur Baru 8 Tahun Tp Aluanan Azannya Macam Kat Mekah.Ustaz Terpukau “Dia Menangis Dpt Tempat KeDua”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here