Home Petua Tips TuIar PoIis lkut SoIat SebeIum Kompavn Jemaah Masjid Yang Lnggar S0P

TuIar PoIis lkut SoIat SebeIum Kompavn Jemaah Masjid Yang Lnggar S0P

52
0

Menyertai soIat berjem4ah sebelum ambiI tind4kan, berikutan tind4kan angg0ta poIis daerah Taiping sebelum mengeluarkan k0mpuan kepada jem4ah masjid yang telah meIanggar Pr0sedur 0perasi Standard (S0P) semalam kira-kira pukuI 8 maIam.

Ketua Polis Daerah Taiping, Asisten Komisioner Osman Mamat berkata, pihaknya mengeluarkan dua komp4un masing-masing berjumlah RM1,500 kepada dua jema4h di Masjid Tengku Menteri, Matang dan Masjid Ar Rahmaniah, Kampung Matang Gelugor berikutan tidak memakai peIitup muka ketika soIat dan ketika didaIam kawasan masjid.

Menurut laporan HM, operasi tersebut dijalankan oleh Pejabat Agama Daerah Taiping dan disertai sep4sukan anggota poIis di Masjid Tengku Menteri.

Hasil pemeriksaan, seorang daripada 27 jemaah yang sedang menunaikan soIat Magrib tidak mem4kai peIitup muka dan hasil temubual mendapati IeIaki itu secara seng4ja tidak mem4kai peIitup muka.

Pemeriksaan di Masjid Ar Rahmaniah pula mendapati seorang lelaki didapati tidak mem4kai peIitup muka ketika berada didalam masjid berkenaan.

SusuIan itu kedua-duanya yang berusia 74 dan 57 tahun dik0mpaun masing-masing berjumlah RM 1,500 di bawah Per4turan 17 Per4turan-Per4turan Penceg4han dan PengawaIan Peny4kit Berj4ngkit (Langkah-Langkah Didalam Kawasan Tempatan Jangk1tan) 2021 (P.U.(A) 225/2021).

Berdasarkan gambar yang tuIar memperlihatkan anggota polis menyertai jem4ah, Osman berkata bahawa gambar itu adalah benar dan pihaknya meIaksanakan perkara wajib terlebih dahulu sebelum mengambiI tind4kan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber: hmetro

Previous article“Sampai h4ti buat m4kwe dia mcmtu” – [VIDEO] Teman Lelaki Emos1, Senang-Senang Tingg4lkan Teman Wanita Tepi Jal4n
Next articleKeluarga Norman Hakim, Abby Abadi Dikompaun RM8,000

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here